Web Analytics Made Easy - Statcounter

عراقی زاده، معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: استان کرمان در طول ۴۱ سال که از انقلاب اسلامی ایران می گذرد، در بخش‌های مختلف، پیشرفت‌های قابل توجهی را داشته است، به گونه‌ای که اکنون می توان گفت در زمینه پیشرفت و توسعه، در بخش راه‌ها و حمل و نقل، توانسته است رتبه دوم را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراقی زاده افزود: هرچند طول بزرگراه‌ها در سال ۵۷ در استان کرمان صفر کیلومتربود، اما اکنون در سال۹۸ و بعد از گذشت این سال‌ها، با تلاش و پیشرفت صورت گرفته، طول بزرگراه‌های استان کرمان به هزار و ۷۲۶ کیلومتر رسیده که در این زمینه شاهد رشد ۱۰۰ درصدی هستیم.

او بیان داشت: در زمینه توسعه و ساخت آزادراه‌ها تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هیچ گونه آزادراهی نداشتیم، اما اکنون با تلاشی ۴۱ ساله، ۵۶ کیلومتر آزادراه را در استان داریم و در این زمینه بخش زیادی از بار ترافیکی و حمل و نقل جاده‌ای استان انجام می شود.

معاون اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان کرمان بیان داشت: با مقایسه‌ای دیگر در زمینه توسعه ناوگان حمل و نقل و توسعه جاده‌ای می توان عنوان کرد که در سال ۵۷ در استان کرمان تنها ۲ هزارو ۷۰۰ کیلومتر راه آسفالته وجود داشته است که اکنون و در سال ۹۸ این میزان به ۱۱ هزار کیلومتر رسیده است که با یک مقایسه میتوان نتیجه گرفت، ۶۰۰ درصد افزایش درزمینه راه‌های آسفالته داشته ایم.

عراقی زاده بیان داشت: درحوزه توسعه راه‌ها، تعداد تونل‌های اول انقلاب، تنها ۲ تونل بود که امروز برای ساخت تونل‌ها، توانسته ایم ۸ تونل بسازیم و در این زمینه افزایش داشته ایم که با زهم در این زمینه رشد ۳۶۰ درصدی را داشته ایم.

استان کرمان به دلیل وسعتی که دارد و طول جغرافیایی، بیشترین طول محور‌ها ارتباطی را داراست، بی شک در زمینه کنترل و نگهداری راه‌ها علاوه بر نیروی انسانی قوی و متخصص، نیاز به تکنولوژی روز هم احساس می‌شود.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در دوران کنونی، پس از توسعه طول بزرگراه‌ها و آزاد راه‌ها، حالا در زمینه تکنولوژی هم دارای پیشرفت‌های زیادی هستیم به طوری که حالا راه‌ها و محور‌های اصلی استان زیر پایش تصویری است و کنترل آن‌ها راحت‌تر از گذشته است.

معاون اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان کرمان گفت:تعداد دوربین‌های ثبت تخلف در سال ۵۷ صفر بوده که اکنون به ۱۴۵ دستگاه رسیده است.

او با بیان اینکه تعداد راهدار خانه‌های استان کرمان در زمان انقلاب ۴ مورد بوده است گفت: این تعداد در سال ۹۸ به ۴۲راهدار خانه رسیده که دارای ۹۵۰ درصد رشد در مقایسه با ۴۱ سال قبل است.

عراقی زاده تعداد ماشین آلات راهداری در سال ۵۷ رانیز ۷۰ دستگاه عنوان کرد و گفت:اکنون این تعداد به ۳۶۰ دستگاه رسیده است که حدود ۵۰۰ درصد رشد داشته است.

عراقی زاده گفت: در سال ۵۷ اصلا هیچ گونه تکنولوژی و خبری از وجود دوربین در راه‌های استان نبود، اما اکنون این تعداد دوربین درسال ۹۸ به ۲۳ دستگاه رسیده است.

او تعداد پل‌ها در سال ۹۸ را هزار و ۲۵۷ عدد اعلام‌کرد و گفت: این میزان در زمان انقلاب ۲ هزار و ۴۸۰ عدد پل بوده که ۶۲۰ درصد رشد داشته است.

حالا با گذشت ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، استان کرمان، در زمینه توسعه راه‌ها و جاده ها‌ی اصلی، پیشرفت‌های خوبی را داراست و در بحث بزرگراه‌ها حال حرفی برای گفتن دارد و میتوان گفت، اکنون ما دارای رتبه دوم کشورهستیم.

گزارش از آذر عسکر پور

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل راهداری دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی ایران معاون اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان کرمان دستگاه رسیده زمینه توسعه طول بزرگراه ها استان کرمان عراقی زاده حمل و نقل اما اکنون داشته ایم سال ۵۷ سال ۹۸ درصد رشد رتبه دوم راه ها ۴۱ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ زمانی گفت: نان لواش زنجان امتیاز ۹۷.۶، تافتان ۱۰۰، نان بربری ۹۷ و سنگک امتیاز ۹۸ کسب و در مجموع در بخش تافتان و بربری رتبه اول کشوری و در بخش سنگک پس از استان البزر و در بخش لواش پس از استان کرمان در رتبه دوم کشوری در اسفند ماه سال گذشته قرار گرفت.

وی افزود: میانگین نمره کشوری کیفیت در نان لواش ۸۴.۸۱، تافتان ۸۵.۲۲ و بربری ۸۵.۹۶، و سنگگ ۸۷.۹۱ لحاظ می‌شود که میانگین امتیاز همه نان‌های تولیدی استان زنجان در اسفند سال گذشته نمره ۹۸.۱۵ بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ادامه داد: مرکز پژوهش‌های غلات کشور با توجه به استاندارد ۲۶۲۸ (روش آزمون نان‌های سنتی) وضعیت کیفی نان‌های تولیدی در سطح کشور را بررسی و سپس نتایج را اعلام می‌کند.

زمانی گفت: بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده توسط مرکز پژوهش‌های غلات کشور همه نان‌های تولیدی استان زنجان رتبه اول و دوم را به لحاظ کیفیت در کشور کسب کرده است.


دیگر خبرها

  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری