Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم دارالعباده یزد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فارس هدف خود از شرکت در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن امسال را ابراز انزجار از جنایات آمریکا و محکوم کردن شهادت ناجوانمردانه سردار دل‌ها اعلام کردند و از مسؤولان خواستند هوای مردم را بیشتر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در یزد، از اولین دقایق برگزاری راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن شهر یزد، انقلابی گری در قدم‌ها و نگاه مردم دارالعباده موج می‌زد و هر بیننده انقلابی را به تحسین وا‌می‌داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 اگر هنرمندانه به این حرکت پرشور و شعور می‌نگریستی باید اشک شوق از چشمانت جاری می‌شد و درس این راهپیمایی برای همه شرکت‌کنندگان اتحاد و همبستگی در دفاع از آبروی نظام اسلامی و دفاع از خون شهدا بود که در دل کودکان پیش‌دبستانی، ابتدایی و نوجوانان شرکت‌کننده در این راهپیمایی در حال نهادینه شدن بود و ذوق و شوق آنان در لبخندها و نگاه‌هایشان نمایان بود.
تصویر سردار دل‌ها در جای‌جای راهپیمایی در دست مردم بود و مردم عکس سردار را روی قلب خود و یا بالای سرخود گذاشته بودند و حتی یک عکس هم بر زمین نیفتاده بود.
 گویا حاج قاسم‌های زیادی در این راهپیمایی حضور یافته بودند؛ از حاج قاسم‌های کوچک تا حاج قاسم‌های بزرگ که هر جا قدم برمی‌داشتی باید به یاد حاج قاسم صلوات می‌فرستادی.
قلم‌ها و دوربین‌ها از ثبت این لحظه‌ها عاجز بودند و تنها خاطرات این حضور حماسی با هزاران عکس با طراحی‌های زیبا از آن روزهایی به شمار می‌رود که در خاطر هر شرکت‌کننده‌ای می‌ماند و 22 بهمن امسال، حاج قاسم هم حضور داشت و چهلمین روز شهادت او در جای‌جای این سرزمین گرامی داشته شد.


با چند نفر از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی گفتگوهای اختصاصی انجام دادم:
*همیشه گوش‌به‌فرمان رهبریم

دو نفر درحالی‌که تابلوهای بزرگی از کاریکاتور ترامپ را در دست داشتند در گوشه‌ای ایستاده بودند و ده‌ها نفر در حال عکاسی از آنان و یا گرفتن عکس سلفی با آنان بودند.
جلو رفتم و پرسیدم این تابلوها را چگونه تهیه‌کرده‌اید؟ یکی از آنان خود را «پویا» معرفی کرد و گفت: کار بچه‌های پایگاه است که برای راهپیمایی 22 بهمن آماده کرده‌اند.
گفتم پیام این راهپیمایی چیست و او افزود: برای گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب به میدان آمدیم و به ترامپ می‌گوییم که ملت ایران همیشه درصحنه حضور دارد و گوش‌به‌فرمان رهبرمان هستیم.

*مشت او یعنی مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل
یکی دیگر از شهروندان هم که پشت سر تابلوهای کاریکاتور ترامپ با مشت‌های گره‌کرده ایستاده بود و توجهم را جلب کرد؛ تا خواستم مصاحبه بگیرم که دوستانش که در کنارش بودند گفتند او ناشنواست و من دریافتم که حتماً نباید زبان گویایی برای ابراز انزجار داشته باشی بلکه با همین حضور درصحنه و مشت‌های گره‌کرده هم می‌توان جنایات آمریکا را محکوم کرد.

*بانویی که چهار سال پیش یارانه‌اش قطع‌شده
از دو بانوی یزدی که شعار گویان و با دردست داشتن تصاویر سردار شهید سلیمانی در صفوف راهپیمایان در حال حرکت بودند خواستم تا لحظه‌ای درنگ کنند و هدف خود از راهپیمایی را بگویند.
زهرا خواجه رضایی که شغلش خانه‌دار است و به گفته خودش هرسال برای شرکت در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن روزشماری می‌کند تا سهمی در حفظ انقلاب داشته باشد در پاسخ به سؤال من ابراز کرد: امسال خیلی پرشور است و من ‌به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی د راین راهپیمایی شرکت کردم که همچون دیگر شرکت‌کنندگان بگوییم نمی‌گذاریم خون سردار پایمال شود.
صدیقه دهقان هم با تأیید سخنان خانم خواجه رضایی گفت: با نیت سردار به این راهپیمایی آمدم تا روح این شهید و همه شهدا شاد شود و همیشه در سالیان گذشته هم شرکت کرده‌ام.
او افزود: باوجوداینکه از سال 94 یارانه‌ام بدون دلیل قطع‌شده است و چندین بار هم پیگیری کرده‌ام ولی نتیجه نداده، ولی این مسائل کوچک نمی‌تواند تأثیری در روحیه انقلابی ما داشته باشد.

*آمریکا نمی‌تواند هیچ تعرضی به خاک وطن کند
از شرکت‌کننده دیگری که خود را یوسف پور معرفی کرد و تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس را زمان زیادی روی سرخود نگه‌داشته بود؛ پرسیدم هدف شما از شرکت در این راهپیمایی چیست و او پاسخ داد: آمده‌ام که همپای مردم و همچون دیگر راهپیمایی‌ها مشت محکمی به دهان آمریکا و ابرقدرت‌ها بزنم و آمریکا و ابرقدرت‌ها بدانند که نمی‌توانند هیچ تعرضی به خاک عزیز ما داشته باشند.
وی درباره شهید حاج قاسم سلیمانی هم گفت: کل مردم ایران مدیون خون سردار هستیم و اوجانش را به خاطر حفاظت از میهن اسلامی و مستضعفان جهان فدا کرد.

* مسؤولین باید قدر این ملت را بدانند
دهقان دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی، اجتماعی انقلاب اسلامی یزد هم که به همراه خانواده‌اش در مسیر راهپیمایی درحرکت بود به اصرار در این گفتگو شرکت کرد و در پاسخ به این سؤال که راهپیمایی امروز را چگونه دیدید؟ بیان کرد: امروز هم مثل همه مواقع و ایام‌الله دیگر شاهد حضور پرشور و هیجان مردم در راهپیمایی هستیم.
وی افزود: در این روزهای حساس که مردم بارها حضور درصحنه خود را نشان دادند مسؤولین هم باید قدر این ملت را بدانند و به خواسته‌های آنان که همانا ریشه‌کنی فقر و رعایت عدالت و رفع مشکلات اقتصادی است توجه کنند.
دهقان تصریح کرد: مردم نشان دادند که در چهل و یکمین بهار پیروزی همانا سرزنده‌اند و مسایل اقتصادی خللی در عزم انقلابی آنان وارد نکرده است و با حضور خود حمایتشان را از نظام اسلامی و رهبرشان و آرمان‌های انقلاب نشان دادند.

*راهپیمایی 22 بهمن «تولی» و «تبری» بود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فخرالدینی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد که قریب به دودهه مسؤول هماهنگی و برنامه‌ریزی راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن و دیگر مراسم ملی و راهپیمایی‌های یوم‌الله 13 آبان، 9 دی و روز قدس و دیگر راهپیمایی‌های طول سال و با موضوعات مختلف بوده است و امسال هم در چندین نوبت در برگزاری راهپیمایی‌های در حمایت نظام و رهبری فعالیت داشته است در پاسخ به سؤال ما که راهپیمایی 22 بهمن امسال را چگونه دیدید؛ با ابراز خرسندی و تقدیر از حضور حماسی مردم تنها در یک جمله اذعان کرد: مردم در راهپیمایی امروز «تولی» و «تبری» را نشان دادند.
انتهای پیام/90030

منبع: فارس

کلیدواژه: راهپیمایی یوم الله 22 بهمن گزارش مردمی یزد راهپیمایی یوم الله 22 بهمن شهید حاج قاسم سلیمانی راهپیمایی 22 بهمن مردم دارالعباده شرکت کنندگان راهپیمایی ها حاج قاسم بهمن امسال نشان دادند شرکت کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۷۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد

محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای اداری که در سفر به شهرستان جویم برگزار شد، اظهار داشت: قدمت شهرستان ریشه دار و تاریخی جویم متعلق به هزاران سال قبل است و مردمی اصیل و دین دار و اهل خیر در این منطقه حضور دارند و این امر مسئولیت ما را در خدمتگزاری به این بخش از کشور عزیزمان سنگین‌تر می‌کند.

او با بیان اینکه پیگیری و سماجت مسئولان برای اجرایی شدن مصوبات، نقش مهمی در تحقق آن دارد، اظهار داشت: شهرستان‌هایی که پیگیر اجرای مصوبات بودند تا سقف ۹۰ درصد به اهداف خود دست یافته اند.

ایمانیه از تلاش برای تکمیل پروژه‌های حوزه سلامت، تامین آب و احداث راه در شهرستان جویم خبر داد و افزود: کمیته ویژه‌ای برای حل مشکلات مردم در زمینه ساماندهی زمین‌های مورد سکونت مردم با رعایت حدود قانونی تشکیل می‌شود.

استاندار فارس با اشاره به عملی شدن تعهدات دولت در حوزه مسکن گفت: مرحله فونداسیون واجدین شرایط نهضت ملی مسکن تا پایان خردادماه باید به پایان رسیده باشد و پس از آن در فواصل سه ماهه باید ۲۵ درصد از مساکن تحویل واجدین شرایط شود.

او خواستار رسیدگی به تخلفات و غفلت‌های پیمانکار قبلی نهضت ملی مسکن در جویم شد و اظهار داشت: از طریق دادگستری و مجاری قانونی این موضوع پیگیری خواهد شد تا خدشه‌ای بر بیت المال وارد نشود و حقوق عامه مردم تضییع نگردد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است