Web Analytics Made Easy - Statcounter

 پروفسور «ماروین زونیس» استاد اقتصاد سیاسی بین‌الملل در دانشگاه شیکاگو است، وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود درباره تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا پرداخت.

ترامپ بیشتر از مغز خود به شهود خود اعتماد دارد

هیچ کدام از وعده‌های ترامپ تاکنون عملی نشده است

ماروین زونیس در ابتدا در مورد وعده ترامپ مبنی بر خروج نیروهای خود از خاورمیانه گفت: ترامپ بیشتر از مغز خود به شهود خود اعتماد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه، بسیاری از تصمیمات وی مبتنی بر شهود است نه بر اساس یک برنامه استراتژیک منطقی تدوین شده. به نظر می‌رسد وعده عقب‌نشینی نظامی از منطقه وعده بدون فکر دیگری  است. هیچ کدام از وعده‌های ترامپ تاکنون عملی نشده است. 

سیاست خارجه ترامپ نژادپرستانه است

وی در ادامه در مورد سیاست خارجی ترامپ گفت:  واضح است که به فکر و تصور خودش می‌خواهد منافع ایالات متحده را به حداکثر برساند همچنین به معنای این است که هیچ نوع محدودیتی برای خودش در قبال دیگر کشورها قائل نیست. او سیاست خارجه نژادپرستانه‌ای را دنبال می‌کند و می‌خواهد لاتین‌ها، آفریقایی‌ها و مسلمانان را از آمریکا خارج کند.

حضور آمریکا در منطقه باعث بی‌ثباتی شده است

این تحلیل‌گر برجسته همچنین در مورد حضور آمریکا در منطقه و بی‌ثباتی‌های ایجاد شده گفت: مطمئناً آمریکا باعث بی‌ثباتی در منطقه شده است. حمله فاجعه‌آمیز آمریکا به عراق برای سرنگونی صدام حسین به بی‌ثباتی خاورمیانه منجر شده است.

ترامپ با ترور سردار سلیمانی می‌خواست نشان دهد آن قدر‌ها هم ضعیف نیست

وی هم چنین در مورد ترور سردار سلیمانی گفت: من اعتقاد دارم که این اقدام با  هدف منحرف کردن توجه  ایالات متحده از استیضاح وی و همچنین راهی برای نشان دادن پایگاه جناح راست خود بوده است همچنین می‌خواست نشان دهد عدم پاسخ به اقدامات ایران به معنای ضعیف بودن وی نبوده است.

 استاد اقتصاد سیاسی بین‌الملل در دانشگاه شیکاگو هم چنین در مورد حمله موشکی ایران گفت: امیدوارم که این حمله خواست ایران برای انتقام‌جویی را برآورده کرده باشد به نظر می‌رسد از خشونت بیشتر جلوگیری شده است.

با توجه به تاثیر دلار بر اقتصاد جهانی، اروپا از انتقام آمریکا می‌ترسد

وی در ادامه در مورد سرنوشت برجام و اینستکس گفت: با توجه به کنترل آمریکا و دلار بر تجارت به عنوان ارز جهانی تجارت، کشورهای اروپایی از انتقام آمریکا می‌ترسند. ایالات متحده می‌تواند از این ابزار برای مجازات کشورهای اروپایی که سیاست خارجی ایالات متحده را نقض می‌کنند استفاده کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران خشونت سیاست خارجی مغز سیاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۸۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟! + فیلم

اولین حمله به رژیم اسرائیل در سال ۱۹۴۸ انجام شد، اما طی این سال‌ها بزرگترین حمله پهپادی جهان به اسرائیل توسط ایران انجام شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟! + فیلم
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند