Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن توضیح درباره امکان دیدار لاوروف و پامپئو در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، گفت: مسکو در بالاترین سطح آمادگی خود برای تمدید فوری و بدون پیش شرط پیمان «استارت-۳» را تأیید کرده و این پیشنهاد هنوز معتبر است. ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کار مشخصی برای فراهم سازی امکان دیدار دوجانبه بین "سرگئی لاوروف" و "مایک پامپئو" وزرای خارجه روسیه و ایالات متحده در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ انجام نشده است، ولی همیشه تماس‌های دوجانبه در چنین رویدادهای بین المللی امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریابکوف شب گذشته در پاسخ به سئوال خبرنگاران، گفت: «در حال حاضر چنین دیداری برنامه ریزی نشده است، البته مثل همیشه وقتی روسای وزارت امور خارجه دو کشور در یک رویداد بین المللی شرکت دارند، چنین تماس‌هایی امکان پذیر است. ولی فعلاً کار مشخصی در این باره انجام نداده‌ایم.»

معاون وزیر خارجه همچنین یادآور شد که روسیه در اواخر سال 2019 ، یک نامه دیپلماتیک با پیشنهاد تمدید فوری پیمان مربوط به ادامه کاهش و محدود کردن سلاح‌های تهاجمی راهبری (استارت-3) بدون پیش شرط به ایالات متحده تحویل داد. به گفته وی ، مسکو در بالاترین سطح آمادگی خود برای تمدید فوری این توافقنامه را تأیید کرده و این موضع گیری همچنان معتبر و به قوت خویش باقی است.

سرگئی ریابکوف در عین حال تاکید کرد که روسیه مسئله تمدید پیمان استارت-3 را با هیچیک از برنامه‌های تسلیحاتی ایالات متحده مرتبط نمی‌کند.

چند روز قبل، "میخائیل اولیانوف" نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین هشدار داد که مسکو و واشنگتن دیگر فرصت تمدید پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبری بر اساس اصل دوجانبه را از دست داده‌اند.

دیپلمات روس: امکان تمدید پیمان «استارت-3» دیگر از بین رفته استدرخواست سازمان ملل از روسیه و آمریکا برای تمدید پیمان استارت-3

روسیه و آمریکا درباره وضعیت ماهواره‌ها در مدار زمین همیشه با یکدیگر در تماسند

ریابکوف در پاسخ به این سئوال دیگری در این باره که آیا ایالات متحده واقعاً از طریق کانال‌های دیپلماتیک با روسیه درباره نزدیک بودن ماهواره‌های دو کشور در مدار زمین تماس گرفته است ، توضیح داد: "با توجه به مانور اشیاء مختلف در فضا ، این روشی است که بسیاری از کشورها از آن استفاده می کنند. مکانیزم تخصصی مناسبی در این زمینه وجود دارد. و ما هرگز گفت‌وگو با آمریکایی‌ها در این باره را متوقف نکرده بودیم.»

معاون وزیر امور خارجه اضافه کرد: «ما واقعاً از ظرف واشنگتن سیگنال‌های مناسب دریافت کرده و بعد از آنکه در داخل کشور در قالب‌های مرتبط روی این علائم کار کردیم، به آنها پاسخ خواهیم داد.»

وی در عین حال تاکید کرد که روسیه مدت‌هاست که ابتکارعمل انعقاد پیمانی بین المللی درباره غیرقابل قبول بودن استقرار  تسلیحات نظامی در فضا را پیشنهاد کرده است. این در حالی است که طرف آمریکایی تلاش می‌کند تا با وارد کردن اتهامات مختلف علیه مسکو، بهانه‌ای برای اقدامات متقابل علیه فعالیت‌های فضایی ما پیدا کند.

کنفرانس امنیتی مونیخ از تاریخ 14 الی 16 فوریه (25 الی 27 بهمن ماه) برگزار می شود. به طور مرسوم ، شرکت کنندگان فقط به نشست‌های برنامه ریزی شده برای این کنفرانس محدود نمی شوند و از این همایش به عنوان بستری برای تماس‌های دو جانبه و چندجانبه استفاده می‌کنند. "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه، ریاست هیئت نمایندگی روسیه در کنفرانس سال جاری مونیخ را برعهده دارد.

لازم به یادآوری است که مباحث تعیین شده برای کنفرانس امنیتی مونیخ سال 2019 ، فروپاشی پیمان نابودی موشک‌های برد متوسط و کوتاه‌تر ، شکاف بین مسکو و غرب و لزوم تقویت دفاع مشترک اروپایی بود.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه کنفرانس امنیتی مونیخ برای تمدید فوری وزیر امور خارجه پیمان استارت ایالات متحده خارجه روسیه تمدید پیمان معاون وزیر بین المللی بین الملل استارت 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۸۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است

وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای گفت، مینسک آماده میزبانی از مذاکرات صلح اوکراین است اما همه چیز به خواسته سیاسی کی‌یف بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی آلینیک» وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما برای مذاکرات صلح‌آمیز آماده‌ایم، همیشه آماده بوده‌ایم و همچنان هستیم. ما همیشه آماده میزبانی مذاکرات در خاک بلاروس خواهیم بود که امیدواریم به بازگشت صلح و پایان دادن به درگیری در اوکراین کمک کند.»

وی افزود، اما همه اینها به خواسته سیاسی اوکراین بستگی دارد.

وزیر خارجه بلاروس خاطرنشان کرد: «ما روی اراده و خواسته سیاسی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین حساب می‌کنیم. ما می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم که مردم اوکراین امروز به طور فزاینده‌ای خواهان بازگرداندن صلح و پایان دادن به رنجی هستند که با آن روبرو هستند. اما امروز همه چیز در دست سیاستمداران است.»

این در حالی است که دولت سوئیس پنجشنبه اعلام کرد، ده‌ها کشور برای گفت‌وگوهایی که قرار است اواسط ژوئن با هدف کمک به برقراری صلح در درگیری بین مسکو و اوکراین در سوئیس برگزار شود، دعوت شده‌اند اما «در این مرحله» روسیه دعوت ندارد.

دولت سوئیس که بیش از ۱۶۰ هیئت را دعوت کرده، گفت همیشه برای دعوت از روسیه آماده بوده است، با این حال، مسکو بارها تاکید کرده است که علاقه‌ای به شرکت در مذاکرات اولیه ندارد. روسیه اما این اجلاسی که بدون حضور آن برنامه‌ریزی شده، محکوم کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنج‌شنبه گفت مسکو از کشورهای شریک می‌خواهد تا از شرکت در نشست اوکراین به میزبانی سوئیس خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «توافق‌نامه» همچنان معتبر است/ تمدید اجرا
  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • پیشنهاد باشگاه الاهلی به قایدی برای تمدید قرارداد
  • توافقی را که به آتش بس فراگیر منجر نشود، امضا نخواهیم کرد
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • پیشنهاد تمدید باشگاه قطری به لژیونر ۳۷ساله ایرانی
  • استارت تمدید قرارداد بازیکنان استقلال
  • تاکید عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود