Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:57:00 GMT

میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۹۳۷۸

میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها افزایش یافت

«مصطفی رجبی مشهدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: هفته گذشته وزارت نیرو میزان تحویل گاز به نیروگاه‌ها را افزایش داد تا روند تولید برق با مشکل مواجه نشود.

وی افزود: گر چه میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها افزایش داشته است اما انتظار می‌رود مردم همچنان در این باقی مانده روزهای سرد سال نسبت به رعایت مصرف اقدام کنند تا مشکلی در تامین برق ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«داود فرخزاد» نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: کاهش مصرف گاز در بخش خانگی کمک خواهد کرد تولید برق در نیروگاه‌ها بیشتر از این سوخت صورت گیرد.

وی در باره تاثیر بارش‌ها در تولید برق گفت: میزان بارش‌ها تاکنون خوب بوده است به خصوص در حوضه آبریز خلیج فارس زیرا سدهای بزرگ و اصلی تولیدکننده برق در این حوضه آبریز قرار دارند بنابراین هرچه میزان بارش‌ها در این حوضه آبریز بیشتر باشد وضعیت تولید برق نیز به مراتب بهتر خواهد بود.

وزیر نیرو  چندی پیش گفت: ۵۲ هزار و ۹۸۳ روستا در چهار دهه گذشته به برق دسترسی پیدا کرده‌اند که شامل سالانه یک هزار و ۳۰۰ روستا می‌شود.

«رضا اردکانیان» از رشد ۱۲ برابری در بخش برق در کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون خبر داد و خاطرنشان ساخت: یکی از بهره‌مندی‌ها از این ظرفیت آن است که جوامع شهری و روستایی ما از نظر دسترسی به برق در بخش بالای جدول دسترسی‌ها در دنیا قرار دارند.

برچسب‌ها شرکت مدیریت شبکه برق ایران خلیج فارس رضا اردکانیان وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت مدیریت شبکه برق ایران خلیج فارس رضا اردکانیان وزارت نیرو شرکت مدیریت شبکه برق ایران خلیج فارس رضا اردکانیان وزارت نیرو نیروگاه ها حوضه آبریز تولید برق بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۹۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرپرست معاونت تعمیرات شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: واحد ۳ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به منظور انجام تعمیرات میاندوره‌ای و ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی در فصل تابستان از مدار خارج شد.

قلعه سری افزود: این واحد در آستانه آغاز پیک مصرف، بر اساس برنامه زمانبندی به مدت ۱۷ روز در روند عملیات تعمیرات میاندوره‌ای قرار می‌گیرد.

وی گفت: در طول تعمیرات این واحد علاوه بر فعالیت‌های معمول در تعمیرات میاندوره ای، تعمیرات اساسی اف دی فن‌ها (فن تامین کننده هوای بویلر) ۱ و ۲ و تعمیرات اساسی، اصلاح و ماشین کاری نشیمنگاه پمپ آب دریای شماره یک نیز انجام می‌پذیرد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟