Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمشید مهدوی روز چهارشنبه اظهار کرد: اتباع آذری شب گذشته را در حسینیه و زائرسرای بقعه امامزادگان سپری کردند و موقعیت این حرم در مسیر آستارا به تالش، دسترسی مسافران و گردشگران در راه مانده را آسان کرده است.

وی افزود: چند روز قبل نیز تعدادی راننده و مسافر در راه مانده، مهمان حرم بودند و اسکان در بخش های مختلف آن و استفاده از امکانات موجود حرم، رایگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) از دیرباز مورد توجه عاشقان اهل بیت (ع) و مسافران بوده و زائرسرای آن با عنوان هتل آپارتمان نور، با دو هزار و ۱۰۰ متر مربع فضا و ۱۲ سوئیت در دهه فجر امسال افتتاح شده و برای ساخت آن ۳۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

با توجه به حذف روادید برای اتباع جمهوری آذربایجان در سفر به ایران، روزانه نزدیک به سه هزار تبعه آذری برای خرید مایحتاج خود از مرز آستارا به ایران وارد می شوند.

امامزادگان ابراهیم و قاسم از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند. 

بارش برف در سه روز گذشته بخش های زیادی از استان گیلان را دچار مشکل کرده و ارتفاع برف در شهر آستارا حدود ۳۰ سانتی متر و در ارتفاعات این شهرستان حدود یک متر است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد.

برچسب‌ها آستارا سازمان اوقاف و امور خیریه اتباع خارجی بارش برف حمل و نقل مسافری پروندهٔ خبری بارش برف در گیلان و خلخال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا سازمان اوقاف و امور خیریه اتباع خارجی بارش برف حمل و نقل مسافری آستارا سازمان اوقاف و امور خیریه اتباع خارجی بارش برف حمل و نقل مسافری جمهوری آذربایجان بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۹۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم

وزارت کشور ارمنستان امروز سه شنبه اعلام کرد که ایروان عملیات تعیین مرزها با جمهوری آذربایجان را در بخش باغانیس- ووسکپار (Baganis-Voskepar) استان تاووش آغاز کرده است.   به گزارش ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: وزارت کشور ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور کار تعیین مرزها در مرز با آذربایجان در این بخش از استان تاووش را از امروز ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) آغاز کرده است.   در این بیانیه آمده است: بزرگراه باغانیس-ووسکپار برای انجام عملیات مین زدایی در منطقه مجاور و جلوگیری از ورود شهروندان به مناطق مین گذاری شده مجاور به منظور حفظ امنیت آنها بسته شده است.   وزارت کشور ارمنستان در این بیانیه افزود: ما همچنین به اطلاع می رسانیم شایعاتی که ادعا می کنند بخشی از تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان به آذربایجان واگذار خواهد شد، با واقعیت منطبق نیست. ما تاکید می کنیم که برای امروز هیچ تغییری در خط تماس ارمنستان- آذربایجان برنامه ریزی نشده است. بعد از تعیین مرز، سربازان مرزی ارمنستان حفاظت از خط مرزی را آغاز خواهند کرد.   دفتر دولت ارمنستان امروز در بیانیه ‌ای اعلام کرد که بر اساس توافق کمیسیون‌ های تعیین حدود مرزهای دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان، فرآیندی از ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ برای تعیین مختصات مرزی بر اساس اندازه‌ گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) آغاز شد.   نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به تازگی در مصاحبه با رسانه های انگلیس گفت کشورش هدفی فراتر از مرزهای جغرافیایی به رسمیت شناخته شده بین‌المللی خود ندارد و ابراز امیدواری کرد که تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان از طریق روند تعیین مرزها احیا شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • (ویدئو) اعتراض ارامنه به توافق مرزی با جمهوری آذربایجان
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم