Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@00:44:55 GMT

کواکبیان: اصلاح طلبان فردا لیست خود را اعلام می کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۹۷۴۲

کواکبیان: اصلاح طلبان فردا لیست خود را اعلام می کنند

ساعت 24-پس از آن که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اعلام کرد این شورا در تهران هیچ لیست انتخاباتی نخواهد داشت، برخی احزاب اصلاح طلب با انتشار لیستی با عنوان لیست اصلاح‌طلبان تهران از حضور خود در انتخابات تهران و رایزنی با سایر احزاب اصلاح طلب درباره تدوین لیست ائتلافی در تهران خبر دادند.

در این باره مصطفی کواکبیان اعلام کرد که لیست ائتلافی اصلاح طلبان در نخستین روز تبلیغات (فردا) اعلام رسمی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین باره حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد:  تصمیم حزب کارگزاران برای انتخابات آینده مجلس این است که بدون ائتلاف با هیچ حزب دیگری یک لیست ۲۰نفره در تهران ارائه دهد. مرعشی درعین حال گفت: «آقای مجید انصاری به طور طبیعی سرلیست اصلاح طلبان قرار خواهد گرفت.» وی توضیح نداد که در نهایت ارتباط میان لیست کارگزاران و لیست احتمالی اصلاح طلبان در تهران به چه شکل خواهد بود. از سوی دیگر مصطفی کواکبیان در گفت‌وگو با فارس ضمن تأیید ائتلاف احزاب اصلاح‌طلب با حضور ۱۲ حزب سیاسی این جریان اظهار کرد: البته حزب کارگزاران گفته که می‌خواهد لیست مستقل بدهد و ما بنا داریم با این حزب وارد مذاکره و گفت‌وگو شویم.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری تأکید کرد: در حال رایزنی برای بستن لیست انتخاباتی هستیم و در لیست ما نمایندگان فعلی مجلس و دبیران کل احزاب، شخصیت‌های اجرایی اصلاح‌طلب، زنان، جوانان و شخصیت‌های تشکیلاتی مطرح اصلاح‌طلب حضور دارند.کواکبیان گفت: لیست احزاب اصلاح‌طلب همزمان با روز آغاز تبلیغات انتخاباتی نهایی و اعلام خواهد شد.
همچنین به گزارش ایلنا، امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: خبری که شنیدم حاکی از آن است که با توجه به این که تعداد دیگری از نامزدهای اصلاح‌طلبان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند، اصلاح‌طلبان درصدد ارائه لیست هستند.این درحالی است که حجت الاسلام سید هادی خامنه‌ای، دبیر کل مجمع پیروان خط امام (ره)، ضمن دعوت از مردم ایران برای حضور در انتخابات مجلس اظهار کرد: برنامه ای برای حمایت از لیست خاصی در انتخابات نداریم.
تغییر حوزه انتخابیه اصلاح طلبان از تهران
از سوی دیگر تابناک در گزارشی مدعی شد : اصلاح‌طلبان نه تنها فاقد چهره شاخص برای بستن لیست انتخاباتی نیستند، بلکه شمار چهره های شاخص تایید صلاحیت شده آنان از 30 تن هم بیشتر است. آن قدر که آنان بنا دارند نامزدهای تهرانی خود را به برخی استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه کشور صادر کنند!بر اساس این گزارش احمدعلی وکیلی، بنا دارد، ازحوزه انتخابیه شیراز نامزد شود. به نوشته تابناک  تغییر حوزه محمدرضا خباز، استاندار سابق سمنان به کاشمر هم قطعی شده است .پروانه مافی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران می‌خواهد از حوزه انتخابیه قزوین نامزد مجلس شود.احمد مازنی نماینده فعلی تهران در مجلس نیز تصمیم گرفته که این بار نمایندگی مردم شهسوار را بر عهده بگیرد.
در همین باره، شکراله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: ۱۲۰ داوطلب درخواست تغییر حوزه انتخابیه خود از تهران به سایر حوزه های انتخابیه کشور را داشتند که حوزه انتخابیه مقصد با انتقال ۵۲ داوطلب موافقت و با انتقال ۳۰ داوطلب مخالفت کردند و درباره ۴۱ داوطلب هم هنوز پاسخی دریافت نشده است. این درحالی است که طبق  قانون داوطلبان انتخابات مجلس ، تنها یک بار در مرحله اول انتخابات می توانند تا 15 روز قبل از روز اخذ رای حوزه انتخابیه خود را تغییر دهند. بر این اساس داوطلبان انتخابات مجلس تا 17 بهمن ماه فرصت داشتند با مراجعه به مرکز حوزه انتخابیه محل ثبت‌نام، درخواست تغییر حوزه انتخابیه خود  را ارائه کنند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد تغییر حوزه انتخابیه حوزه انتخابیه خود احزاب اصلاح طلب لیست انتخاباتی اصلاح طلبان حزب کارگزاران انتخابات مجلس گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  تبلیغات دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه دارد.

انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود و در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت
  • جزئیات جدید از برگزاری انتخابات اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است/ استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری
  • جزئیاتی از مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • جزئیات جدید درباره دور دورم انتخابات مجلس /انتخابات در این حوزه ها، الکترونیکی نیست