Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملک حسینی گفت: اسامی داوطلبان توسط حوزه های انتخابیه شش گانه استان گلستان امروز تنظیم و در سراسر حوزه های انتخابیه استان منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حمیدرضا ملک حسینی» امروز(چهارشنبه ۲۳ بهمن) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن زمینه ساز حضور گسترده مردم در انتخابات شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر ستاد انتخابات گلستان ادامه داد: بر اساس زمان بندی انتخابات در شب گذشته تا ساعات پایان، اسامی معترضان و کسانی که نسبت به تغییر حوزه اقدام کردند را از سامانه وزارت کشور استخراج کردیم.

 

ملک حسینی بیان کرد: امروز (چهارشنبه ۲۳ بهمن) اسامی داوطلبان توسط حوزه های انتخابیه شش گانه استان تنظیم و  در سراسر حوزه های انتخابیه استان منتشر می شود.

 

وی افزود: تبلیغات رسمی نامزدها نیز بر اساس قانون انتخابات هشت روز قبل از انتخابات آغاز می شود و بر این اساس از فردا هشت صبح (پنجشنبه 24 بهمن) داوطلبان می توانند نسبت به تبلیغات اقدام کنند.

 

دبیر ستاد انتخابات گلستان یادآور شد: تبلیغات نیز بر اساس موارد قانونی در انتخابات باید انجام شود و جلساتی با داوطلبان مجلس شورای اسلامی برگزار شده و بایدها و نبایدها و مصادیق غیرمجاز تبلیغاتی را به داوطلبان اعلام کردیم.

 

ملک حسینی با بیان اینکه گلستان آماده برگزاری انتخابات است، متذکر شد: در استان گلستان در حوزه اجرایی یک هزار و 389 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که از این میزان در سطح استان کار اخذ رای را انجام خواهد داد که یک هزار و 100 شعبه ثابت، 289 شعبه سیار، 589 شهری و 804 شعبه روستایی است و یک شعبه نیز برای اخذ آرای اقلیت های دینی نیز در گرگان پیش بینی شده است.

 

وی بیان کرد: تدابیر لازم را برای برگزاری انتخابات انجام خواهد داد و دستگاه احراز هویت نیز در روز آینده به حوزه انتخابیه تحویل داده می شود.

 

دبیر ستاد انتخابات گلستان بیان کرد: دستگاه احراز هویت از تکرار رای جلوگیری می کند و در پایان رای گیری به تجمیع آراء کمک می کند و بلافاصله به ستاد استان و مرکز انتخابات آمار را اعلام می کند.

 

ملک حسینی بیان کرد: ممنوعیت تبلیغات نیز 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات است و درخواست داریم که داوطلبان به قانون اهتمام داشته باشند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: اسامی داوطلبان رای انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی انتخابات حوزه های انتخابیه برگزاری انتخابات ملک حسینی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۰۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات شیراز الکترونیکی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،اسماعیل قزل سفلی گفت: در حوزه سلامت انتخابات همه تلاش‌ها در حوزه اجرا بر این بود که شائبه طرفداری از فردی هم وجود نداشته باشد.
رئیس ستاد انتخابات فارس با اشاره به اینکه انتخابات دور اول به خوبی با صحت و امنیت کامل برگزار شد، گفت: ۸۰۰ حمله سایبری نشان از فعالیت دشمن داشت که خوشبختانه با اقدامات مناسب به پایان رسید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: یکی از مهمترین راهبرد‌های ما در معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی، تلاش برای رفع نارضایتی است و در سال گذشته بیش از ۱۳۰ مورد که در حوزه‌های مختلف بود با کمک همه دستگاه‌ها و مردم تلاش شد تا مرتفع شود و در مسیر منطقعی حل مسئله قرار بگیرد.
قزل سفلی افزود: مرحله دوم مهمتر از مرحله اول است و در مرحله اول نامزد‌ها زیاد و حساسیت‌ها کمتر بود و این مرحله برعکس هست و نامزد‌ها کم و حساسیت‌ها زیاد است و از روز ۱۲ اسفند مقدمات خوبی فراهم کردیم.
قزل سفلی از تشکیل ۸۲۰ شعبه اخذ رای در انتخابات مرحله دوم خبر داد و گفت: در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان که ۴ کاندیدا برای کسب دو کرسی رقابت می‌کنند، ۴۹۷ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است و برای حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز که دو کاندیدا برای کسب یک کرسی دیگر در رقابت هستند، ۳۲۳ شعبه اخذ رای قرار خواهد داشت. از این شعبات هم تعداد ۶۲۹ شعبه ثابت شهری و روستایی و ۱۹۱ شعبه نیز سیار خواهند بود.

فعالیت ۲۷ هزار نفر در برگزاری انتخابات

وی با بیان اینکه ۲۷ هزار نفر در ۴ بخش اجرا، نظارت، بازرسی و تامین امنیت شعبه‌ها در نظر گرفته شده‌اند، گفت: برای مرحله دوم هم مثل مرحله اول در قالب هیئت استانی، برای تبلیغات از ظرفیت صدا و سیما استفاده کردیم. فیلم‌های تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌ها و همچنین مناظرات آنها ضبط شد و به‌خاطر اینکه به‌صورت رایگان هم انجام شد، استقبال خوبی از سوی کاندیدا‌ها شد و همین هم باعث شد تا تبلیغات محیطی را چندان جدی نگیرند. در شهر شیراز هم تبلیغات خاصی ندیدیم ولی در ۴ شهرستان دیگر، تبلیغات محیطی هم به شکل پررنگی در حال انجام است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه تدابیر بیشتری در مرحله دوم برای حفاظت از سلامت انتخابات در نظر گرفته شده است، گفت: در حوزه آموزش، در دو بخش آموزش عوامل اجرایی و هماهنگی‌هایی که باید با هیئت نظارت انجام می‌دادیم، آموزش‌ها از سر گرفته شد و دیروز و امروز نیز بخش پایانی آموزش‌ها در این پنج حوزه انجام شد.
وی با بیان اینکه در حوزه شیراز و زرقان انتخابات به‌صورت «تمام الکترونیک» برگزار خواهد شد، گفت: به همین دلیل آموزش‌ها نیز کاملا جدید شده است و عوامل اجرایی، شعبه به شعبه در حال آموزش و فراگیری نکات لازم هستند. ضمن اینکه در آموزش همگانی هم کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات وارد عمل شده است و پیش بینی لازم برای رای‌گیری دستی نیز انجام شده تا در صورت بروز هرگونه مشکل در سیستم الکترونیک، فرآیند رای‌گیری دچار اخلال نشود.
به گفته رئیس ستاد انتخابات استان فارس، صندوق‌هایی به‌عنوان پشتیبان نیز پیش بینی شده است و به ازای هر پنج شعبه، یک مرکز پشتیبانی واکنش سریع، هماهنگی فنی را انجام می‌دهد تا اگر یک صندوق کارآیی خودش را از دست داد، بلافاصله جایگزین برای آن تعیین شوند.
قزل سفلی در خصوص واجدین شرایط رای دادن گفت: تنها کسانی می‌توانند در این مرحله رای بدهد که در مرحله اول یا در همین دو حوزه انتخابیه رای داده باشند و یا به طور کلی در انتخابات شرکت نکرده باشند به عنوان مثال اگر کسی در مرحله اول در حوزه انتخابیه نورآباد ممسنی و رستم شرکت کرده باشد، در مرحله دوم در هیچ حوزه‌ای مجاز به رای دادن نخواهد بود، اما اگر در حوزه‌های انتخابیه‌ای که کاندیدا‌های آن به مرحله دوم رسیده‌اند رای داده باشد، در همان حوزه مجاز به رای دادن است.
وی تعداد واجدین شرایط برای حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد را ۳۰۷ هزار نفر و برای حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، یک میلیون و ۳۹۰ هزار نفر اعلام کرد.
رئیس ستاد انتخابات فارس در خصوص تامین هزینه‌های انتخابات هم گفت: در انتخابات گذشته فقط امکانات دولتی در بحث انتخابات استفاده می‌شد، اما طبق ماده ۱۳ قانون انتخابات، مقرر شده است که در تامین امکانات، نیروی انسانی و خدمات مورد نیاز انتخابات، از این پس شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز مشارکت کنند.
مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۱۱۵۰۰ شعبه اخذ رأی در ۲۲ حوزه انتخابیه وجود دارد
  • آماده سازی ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه برای رای‌گیری انتخابات مجلس
  • دور دوم انتخابات مجلس به اندازه مرحله اول اهمیت دارد/ ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه برای رای‌گیری انتخابات مجلس آماده است
  • توزیع بیش از ۱۶ هزار صندوق رای در ۲ حوزه انتخابیه تهران و ورامین
  • صندوق اخذ رای الکترونیکی چگونه کار می‌کند؟
  • انتخابات شیراز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۲ حوزه منتظر روز جمعه
  • کمتر از ۳ روز تا برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ۱۶هزار و ۵۵۴صندوق رأی در دو حوزه انتخابیه تهران و ورامین توزیع شد
  • استقرار ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس