Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخزن استیل یکی از مهم‌ترین عناصر در خط تولید صنایع بهداشتی، غذایی و حساس محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام گروه صنعتی دمیرچی، مخازن استنلس استیل برخلاف فولادهای معمولی همچون ورق سیاه (ST-۳۷ or ST-۵۲) مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی از خود نشان می‌دهد که این مشخصه سبب شده که برای نگهداری و عمل آوری سیالات در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخازن استیل در چه صنایعی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

این مخازن در

· تولید صنایع غذایی

·  تولید محصولات لبنی

· تولید عرقیات گیاهی

· صنایع داروسازی

· صنایع شیمیایی

· صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

مصرف فوق‌العاده ویژه‌ای دارند.

مهم‌ترین کاربردهای مخزن استیل در کارخانه‌های صنعتی

مخازن استیل از مهم‌ترین عوامل و تجهیزات برای طراحی و ساخت خطوط مختلف صنایع غذایی و بهداشتی می‌باشند که به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در برابر زنگ‌زدگی دارند برای نگهداری و عمل آوری سیالات در صنایع مختلف غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
از جمله این صنایع می‌توان به خط تولید لبنیات، خط تولید روغن، خط تولید صنایع آرایشی بهداشتی و … اشاره کرد. همچنین از مخزن استیل در زمینهٔ ذخیره‌سازی روغن خوراکی، آب و نوشیدنی، اسید و مواد شیمیایی، آب پنیر و … نیز استفاده می‌شود.

انواع مخزن استیل

مخازن استیل شامل انواع مختلفی (مانند مخازن تک جداره، دو جداره، سه جداره، حمل و …) می‌باشند که هر کدام از این مخازن با توجه به ویژگی‌های خاص خود در بخش‌های مختلف صنایع غذایی استفاده می‌شوند.

کاربرد مخازن استیل دوجداره و سه جداره

از آنجایی که در بسیاری از موارد لازم است محتوای مخزن در دمای ثابتی نگهداری شود و با محیط مجاور نیز ارتباطی نداشته باشند از مخازن دوجداره در صنایع مختلف استفاده می‌شود. علاوه بر این، در مواردی لازم است محتوای مخزن در معرض عملیات حرارتی (سرمایش یا گرمایش) قرار گیرد. در چنین مواردی جداره سوم با کمک آب سرد و بخار امکان بالا یا پایین آوردن دما را فراهم می‌کند.

شکل ظاهری مخزن استیل

مخازن گوناگون می‌توانند برحسب نقش فرآیندی که عهده‌دار هستند، به شکل‌های گوناگون ساخته شوند. برای مثال مخازن کروی و یا مخازن استوانه‌ای با عدسی‌های محدب برای فرآیندهای تحت‌فشار کاربرد دارند و یا از مخازن استوانه‌ای با عدسی‌های تخت غالباً برای نگهداری محصولات و یا خوراکی استفاده می‌شود. همچنین با توجه به شرایطی از جمله حجم مخزن، مخازن را می‌توان با پایه یا گوشواره ساخت. مخازن بزرگ معمولاً بدون پایه بوده و بر روی فنداسیون خاص نصب می‌شوند.

طراحی و ساخت مخزن استیل

ساخت مخازن استنلس استیل به شکل‌های افقی، عمودی، مخروطی و عایق انجام می‌شود. ظرفیت این مخازن متفاوت هستند و گاهی تا ۳۰۰ مترمکعب نیز می‌رسند. اولین مرحله در جهت ساخت بهینه‌ترین مخزن کسب اطلاعات دقیق در رابطه با حجم مورد نیاز، نوع سیال، کاربرد مخزن و فضای سایت پروژه می‌باشد. بر اساس نوع سیال و ماده نگهداری شده متخصصین تعیین می‌کنند که از کدام نوع استیل برای ساخت مخازن استفاده شود. به عنوان مثال در صنایع غذایی برای نگهداری سیالات بدون خورندگی از استیل ۳۰۴ استفاده می‌شود اما در صورتی که سیال نگهداری شده دارای خاصیت خورندگی و یا اسیدی باشد از استیل ۳۱۶ در ساخت مخازن استفاده می‌شود. در زمانی که هدف صرفاً نگهداری یک سیال می‌باشد از مخازن تک جداره، برای مواقعی که بحث پایداری دما اهمیت داشته باشد از مخازن دو جداره و برای مواردی که می‌خواهیم عملیات پخت و یا بخشی از فرآیندهای سرمایش و گرمایش را داخل تانک انجام دهیم از مخازن سه جداره کمک می‌گیریم. همچنین فضای سایت پروژه نیز در تعیین مشخصات هندسی مخازن ساخته شده اهمیت دارند. تعیین عمودی یا افقی بودن مخزن، تعیین ارتفاع مخزن، قطر و ... بر اساس اطلاعات کارفرما صورت می‌گیرد.

قیمت مخزن استیل

قیمت مخزن استیل یکی از اصلی‌ترین دغدغه خریدارن این محصول می‌باشد. در نگاه کلی قیمت مخازن استیل به ظرفیت و نوع استیل استفاده شده در بدنه آن بستگی دارد. همچنین به دلیل آن که ورق‌های استیل نسبت به فلزات قیمت بالاتری دارند قیمت مخازن ساخته شده با ورق‌های استیل نسبت به مخازن ساخته شده با سایر فلزها بیشتر می‌باشد. با توجه به اینکه اکثر سازندگان مخازن استیل ورق‌های استیل مورد نیاز خود را از بازار داخلی تهیه می‌کنند، هزینه واردات (واسطه‌گری) ورق‌ها نیز به قیمت اصلی اضافه می‌شود که در نهایت منجر به بالا رفتن قیمت تمام شده مخازن می‌شود. گروه صنعتی دمیرچی اما در زمینهٔ واردات ورق استیل نیز فعال می‌باشد و ورق‌های مورد نیاز را به صورت مستقیم از بازار جهانی تأمین می‌کند و به این شکل هزینه کمتری برای ورق‌های استیل خود می‌پردازد که این موضوع باعث می‌شود در نهایت قیمت مخازن ساخته شده توسط این شرکت نسبت به سایر سازندگان مناسب‌تر باشد. از دیگر عواملی که روی قیمت مخازن استیل تأثیر دارد ظرفیت مخزن، ضخامت بدنه، عدسی‌ها، وجود تجهیزات جانبی مانند سایدگلاس، همزن، گیربکس، نردبان، آبنما، منهول و … می‌باشند.

گروه صنعتی دمیرچی آماده ارائه خدماتی همچون مشاوره، طراحی، تولید و نصب مخزن استیل به‌منظور نگهداری سیالات حساس در هر ابعاد و مشخصات با توجه به نیاز کارفرمایان محترم می‌باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنایع غذایی مورد استفاده قرار خط تولید صنایع صنایع مختلف استفاده می شود برای نگهداری صنایع غذایی قیمت مخازن ساخت مخازن مورد نیاز سه جداره مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲

امتداد - بانک کشاورزی در سال 1402 به منظور حمایت از تولید و تامین انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مصرفی خانوارها، قریب به 306 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرورش دام، طیور و آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته، به فعالان این حوزه پرداخت کرده و بدین ترتیب نقش موثری در تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه و امنیت غذایی خانوار ایرانی ایفا کرده است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  شعب این بانک در سال ۱۴۰۲ به منظور مشارکت در تامین پروتئین حیوانی سبد غذایی خانوارها در سراسر کشور، بالغ بر ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۳۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی فوق الذکر در مقطع یادشده ، بالغ بر ۱۴۸ هزار میلیارد ریال در راستای تامین مالی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، نزدیک به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی مزارع پرورش طیور گوشتی، حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال در حمایت از پرورش آبزیان و ۳۴ هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با گوشت و فرآورده های گوشتی پرداخت شده است.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور را یکی از مهمترین اهداف خود می داند و با پرداخت تسهیلات متنوع در تمام مراحل زنجیره تامین، شامل تولید علوفه و خوراک دام تا احداث دامداری ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، راه اندازی واحد های پرورش ماهی در قفس، احداث کشتارگاه ها و واحدهای فرآوری محصولات گوشتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تامین ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، احداث واحدهای بسته بندی و نهایتا حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تامین پروتئین حیوانی در سبد غذایی خانوارها حمایت می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲