Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@20:09:59 GMT

ترکیه:هیچ پستی رادرسوریه ترک نمی‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۱۵۶۳

وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه‌ای اظهار کرد، کشورش هیچ یک از ۱۲ پست دیده‌بانی خود در ادلب سوریه را خالی نخواهد کرد و هشدار داد سربازان ارتش ترکیه دستور دارند هر گونه حمله‌ای از جانب نیروهای دولت سوریه به پستهای نظامی را با قدرت تلافی کنند. ناطقان: خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه‌ با آسوشیتدپرس عنوان کرد، بالغ بر چهار پست دیده‌بانی و دو موضع نظامی این کشور هم اکنون در مناطق تحت کنترل حکومت سوریه واقع هستند در حالی که نیروهای نظام سوریه همچنان به پیشروی به سمت آخرین پایگاه شورشیان مخالف با آن ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آکار در این مصاحبه گفت، ترکیه هیچ یک از ۱۲ پست دیده‌بانی خود را در ادلب سوریه خالی نخواهد کرد و سربازان ترکیه دستور دارند هر گونه حملات نظامیان دولت سوریه به این پست‌های نظامی را با قدرت تلافی کنند.

وی ادامه داد: در صورت وقوع حمله‌ای به نظامیان ما، آنها دستور گرفته‌اند که این حملات را حتی با قدرت مضاعف تری تلافی کنند. هر اتفاقی که بیفتد تلافی می‌کنیم. ما توقع داریم نظام سوریه به دنبال دست زدن به هر اقدامی تحت هر شرایطی نباشد.

آکار اظهار کرد: ما بارها و بارها گفته‌ایم که پرسنل و سربازانمان را از آنجا عقب نخواهیم کشید و آنها به ماموریتشان ادامه خواهند داد.

این وزیر دفاع ترکیه در ادامه این صحبت‌های خود تاکید کرد، آنکارا در حال فشار وارد کردن به مسکو به منظور استفاده از نفوذ خود بر بشار اسد و وادار کردن نیروهای وی به عقب نشینی به پشت خط آتش‌بسی که قبلا مورد توافق واقع شد و همچنین خالی کردن یک اتوبان راهبردی است.

آکار گفت: ما درخواست کرده‌ایم تا عناصر نظام سوریه فورا از جاده ام ۵ عقب‌نشینی کنند و ما به اصرار بر درخواستمان ادامه خواهیم داد.

وی افزود: ما از آنها می‌خواهیم فورا حملات نظام سوریه را متوقف سازند و تضمین کنند که آنها به آتش‌بس پایبند شده و در ازای آن مردم به خانه‌ها و سرزمین‌هایشان بر می‌گردند.

این مقام ترک تاکید کرد: هدف کشورش در ادلب "تقویت یک توافق آتش بس" برای منطقه که در سال ۲۰۱۸ مورد مذاکره واقع شد و همچنین "جلوگیری" از یک موج آوارگان است.

خلوصی آکار این اظهارات‌اش را ساعاتی قبل از آنکه آنکارا را به هدف شرکت در نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل ترک کند انجام داد.

وزیر دفاع ترکیه در پاسخ به این‌که کشورش از این نشست چه انتظاراتی دارد ، این انتظارات را «اقدامات ملموس» همپیمانان در راستای متوقف ساختن حملات دولت بشار اسد به ادلب خواند؛ اتفاقی که به ادعای او موجب راه افتادن موج جدیدی از آوارگان و تهدید آنها برای اروپا و ماورای آن خواهد بود.

او هشدار داد: وضعیت انسانی در ادلب می‌تواند منجر به تشدید افراط‌گرایی شود.

آکار گفت: کشورهای عضو ناتو و اروپا و  جهان باید به این مساله نگاه دقیق‌تری بیندازند، اما حمایت‌هایی ملموس و جدی از آن به عمل آورند.
منبع: ایسنا برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، حمله ، ناطقان ، نظامی ، ارتش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ترکیه سوریه حمله ناطقان نظامی ارتش وزیر دفاع ترکیه پست دیده بانی نظام سوریه تلافی کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۱۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه

منابع خبری از شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری گزارش دادند که صبح امروز 70 راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه شلیک شده است.

شبکه خبری المیادین لبنان به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که شلیک راکت‌ها از لبنان به یک پایگاه نظامی اسرائیل در جولان اشغالی سوریه اصابت کرده است.

این منبع از دومین حمله موشکی به اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی و جولان اشغالی سوریه خبر داد.

رسانه های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که حدود 70 راکت به بلندی‌های جولان اشغالی سوریه شلیک شده که تعدادی از آن‌ها رهگیری شده است.

رسانه های اسرائیلی از شهرک‌نشینان جولان اشغالی خواستند که به پناهگاه بروند.

مقر فرماندهی لشگر 210 اسرائیل در جولان اشغالی هدف حملات راکتی حزب الله قرار گرفت

در پی این حمله، مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، که در حمایت از مردم مقاوم فلسطین در غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن و در پاسخ به تجاوز رژیم اسرائیل به منطقه «البقاع»،  رزمندگان مقاومت اسلامی امروز دوشنبه مقر فرماندهی لشگر 210 ارتش رژیم صهیونیستی را در جولان اشغالی سوریه با ده‌ها راکت کاتیوشا هدف قرار دادند.

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالیاگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تعرفه‌های پستی بخش مجازی نمایشگاه کتاب اعلام شد
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • تعرفه‌های پستی نمایشگاه مجازی کتاب اعلام شد
  • باجه معطله در انتظار مراجعه حضوری!
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • راه‌اندازی سکوی مبادله پست کهکلویه و بویراحمد، با همت مضاعفی دنبال شود
  • انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت