Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  رویترز، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) نگران آن است که شرکت های بزرگ فناوری عملکردی خلاف قانون آنتی تراست (ضدانحصار) داشته اند. در همین راستا این کمیسیون به گوگل، آمازون، اپل، فیس بوک و مایکروسافت دستور داده اطلاعاتی درباره فرآیندهای خرید و ادغام شرکت های کوچک را در اختیار قانونگذاران قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحقیقات در حالی انجام می شود که وزارت دادگستری، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، دادستان ها و کمیته قضایی مجلس آمریکا در حال بررسی پلتفرم های بزرگ فناوری هستند که متهم به استفاده ناعادلانه از قدرت خود برای دفاع از سهم بازار یا گسترش فعالیتشان در بازارها هستند. 

بیشتر انتقادات از این شرکت ها روی معاملات بزرگ مانند خرید اینستاگرام توسط فیس بوک یا خرید فروشگاه های زنجیره ای «هول فودز» توسط آمازون است. اما این شرکت ها میلیاردها دلار نیز صرف خرید شرکت های کوچک کرده اند و این امر چشم انداز رقابت در بازار نوظهور فناوری را دگرگون کرده است.

به گفته «جوزف سیمونز» مدیر کمیسیون فدرال تجارت آمریکا هشدارهایی که برای شرکت های بزرگ فناوری ارسال شده برای انجام تحقیقات بوده است اما این امر ممکن است به اجرای اقداماتی نیز منجر شود.

سیمونز در این باره گفت: اگر طی مطالعه مشاهده شود که تراکنش ها چالش برانگیز هستند، احتمالا اقداماتی برای بررسی این تراکنش ها انجام شود. البته هشدارهای ارسالی به شرکت های بزرگ به معنای اخطار نیست بلکه برای شناسایی حوزه هایی است که قانون آنتی تراست باید در آنها اجرا شود.

در همین راستا کمیسیون فدرال تجارت آمریکا صدها عملیات ادغام شرکت های کوچک در همتایان بزرگ را بررسی می کند. قرار است این بررسی ها با سرعت انجام شوند.

کد خبر 4851220

منبع: مهر

کلیدواژه: اپل آمازون فیس بوک انتی تراست گوگل مایکروسافت ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو تحقیقات علمی موبایل نوآوری فناوری فضایی شرکت دانش بنیان سامسونگ ماهواره ظفر امنیت اطلاعات اینترنت گوگل هوش مصنوعی فدرال تجارت آمریکا بزرگ فناوری شرکت های کوچک شرکت های بزرگ فیس بوک شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد

گروهی که اخیراً تظاهراتی را در اعتراض به قرارداد شرکت آمریکایی گوگل با رژیم صهیونیستی سازمان داده است، اعلام کرد که این شرکت ۲۰ کارمند دیگر را به علت حضور در این اعتراضات اخراج کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌اِن‌اِن، گروهی که اخیراً تظاهراتی را در اعتراض به قرارداد شرکت آمریکایی گوگل با رژیم صهیونیستی سازمان داده است، اعلام کرد که این شرکت 20 کارمند دیگر را به علت حضور در این اعتراضات اخراج کرده است.

گروه "فناوری برای آپارتاید ممنوع" No Tech for Apartheid که اخیراً تظاهراتی را در دفاتر گوگل سازمان داده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت آمریکایی علاوه بر 30 کارمندی که هفته گذشته اخراج شدند، 20 نفر دیگر نیز از کار خود برکنار شده‌اند.

 این گروه ادعا می‌کند که برخی از کارمندان اخراج شده در اعتراضات و تحصن سه شنبه دو هفته گذشته در دفاتر گوگل در نیویورک و سانی ویل، کالیفرنیا، "نظاره گر غیرشرکت کننده" بودند و فعالانه شرکت نداشتند.

این بیانیه اخراج‌های دسته جمعی را در گوگل محکوم کرد و آن را "اقدام تهاجمی و انتقام جویی از روی استیصال" خواند.

سخنگوی گوگل از بیان دقیق تعداد کارگرانی که به دلیل اعتراضات اخراج شده‌اند خودداری کرد، اما در بیانیه‌ای که سه‌شنبه برای شبکهCNN  ارسال شد، تأیید کرد که اخراج‌های بیشتری رخ داده است.

سازمان دهندگان این اعتراض در عین حال می‌گویند که برخی از کارگران اخراج شده هیچ اختلالی در داخل دفاتر گوگل ایجاد نکرده‌اند.

"گروه فناوری برای آپارتاید ممنوع" در این بیانیه اعلام کرد که گوگل عصبانی شده است چرا که مدیران این شرکت از قدرتی که کارکنان در تحصن‌های تاریخی سه‌شنبه گذشته نشان دادند و همچنین از واکنش نادرست خود خجالت می‌کشند.

این بیانیه افزود: اکنون، این شرکت به هر کارمندی که از نظر فیزیکی در مجاورت تظاهرات بوده از جمله کسانی که اصلاً در این کمپین شرکت نداشته‌اند، ضربه می‌زند.

در گزارش سی‌ان‌ان آمده است: قتل عام غیرنظامیان در غزه شکاف عمیقی در افکار عمومی آمریکا ایجاد کرده است و اعتراضات گسترده علیه حمایت دولت ایالات متحده... از اسرائیل در سراسر دانشگاه‌ها و شرکت‌های این کشور در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

اعتراض کارکنان گوگل به قرارداد رایانش ابری این شرکت با دولت اسرائیل بیش از شش ماه پس از حمله 7 اکتبر حماس شکل گرفت و این در حالی است که حملات اسرائیل به غزه اکنون بیش از 34 هزار کشته برجای گذاشته است که بیش از 70 درصد از کشته شدگان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • چه شد که مغز و هیکل انسان امروزی انقدر کوچک شد؟!
  • فناوری در خدمت جنایت