Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@21:32:50 GMT

چه کسی رئیس فدراسیون فوتبال را انتخاب می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۲۴۰۵

چه کسی رئیس فدراسیون فوتبال را انتخاب می‌کند؟

به گزارش صدای ایران، رؤسای هیئت‌ها، مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری و مدیران عامل ۸ تیم دسته اولی نقش تعیین کننده‌ای در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال دارند به این خاطر که ۵۵ عضو مجمع عمومی فدراسیون فوتبال را تشکیل می‌دهند. بیشترین رأی همان‌طور که اشاره شد به هیئت فوتبال استان‌ها برمی‌گردد که ۳۱ رأی را در اختیار دارند و نکته جالب اینکه هیئت‌ها زیر نظر فدراسیون فوتبال کار می‌کنند و طبیعی است در انتخابات تحت تأثیر فدراسیون فوتبال باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به‌طور حتم و با توجه به تأثیر فوتبال در زندگی اجتماعی خیلی از شهروندان؛ انتظار از اعضای مجمع عمومی این است که بر اساس مطالعه و پژوهش رأی بدهند، اما کسانی که در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال حق رأی دارند، از این قرار هستند:
*وزیر ورزش و جوانان
*معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان
*مدیران عامل تیم‌های لیگ برتری
*مدیران عامل ۸ تیم دسته اولی
*مدیران عامل ۲ تیم دسته دومی
*مدیران عامل ۲ تیم فوتسال آقایان
*مدیرعامل قهرمان فوتبال ساحلی آقایان
*مدیرعامل قهرمان فوتسال بانوان
*مدیرعامل قهرمان فوتبال ساحلی بانوان
*مدیر‌عامل قهرمان فوتبال بانوان
*رؤسای هیئت استان‌ها
*رؤسای هیئت‌ها یا انجمن‌های فوتبال در وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، کار و امور اجتماعی، ستاد کل نیرو‌های مسلح و ورزش‌های روستایی
*سرمربی تیم ملی در صورتی که سرمربی تیم ملی خارجی باشد، سرمربی تیم امید به جای او رأی خواهد داد.
*نماینده داوران
*کاپیتان تیم ملی فوتبال به عنوان نماینده بازیکنان

در اساسنامه فدراسیون فوتبال به این نکته اشاره شده در مواردی که رتبه ملاک قرار گرفته است، نتایج آخرین دوره فصل مسابقاتی که به اتمام رسیده و آخرین رده‌بندی امتیازات اعلام شده در پایان دوره یک‌ساله تعیین می‌شود.

به هر صورت این‌ها کسانی هستند که رئیس فدراسیون فوتبال را انتخاب می‌کنند. اعضایی که این حق را دارند در صورت عملکرد ضعیف ریاست فدراسیون فوتبال با برگزاری نشست فوق العاده او را استیضاح کنند، اما هیچ‌گاه اعضای مجمع از این ظرفیت قانونی خود استفاده نکرده‌اند به این خاطر که بیشتر اعضا همان‌طور که اشاره شد زیرمجموعه فدراسیون فوتبال هستند و از همه مهمتر بعد از انتخابات کسی نیست که متولی نشست اعضای مجمع عمومی شود. اعضای مجمع عمومی هر ۴ سال یک بار رأی می‌دهند و تنها در آستانه برگزاری انتخابات مورد توجه هستند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران فوتبال فوتبال ایران هیئت فوتبال فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال ایران فدراسیون فوتبال اعضای مجمع عمومی مدیرعامل قهرمان مدیران عامل رؤسای هیئت سرمربی تیم تیم دسته تیم ملی هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا

طرفداری| رئیس فدراسیون فوتبال عربستان با ارسال نامه ای به رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران،قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در رقابت های جام ملت های آسیا را تبریک گفت.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان، با ارسال نامه ای به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت های جام ملت های آسیا را تبریک گفت.

در نامه المسحل آمده است:

رئیس عزیز؛ آقای مهدی تاج عزیز

به نمایندگی از فدراسیون فوتبال عربستان و خانواده فوتبال این کشور، صمیمانه ترین تبریکات را به فدراسیون شما و تیم ملی فوتسال ایران بابت دستاورد ارزشمند کسب عنوان قهرمانی رقابت های جام ملت های آسیا اعلام می کنم.

در واقع تماشای عملکرد برجسته تیم ملی فوتسال ایران دراین تورنمنت، لحظه ای بزرگ و غرورآمیز برای کل جامعه فوتبال در قاره آسیا بود. علاوه بر این، گرم ترین تبریکات ما را بابت صعود تیم ملی فوتسال ایران به جام جهانی پذیرا باشید. اطمینان داریم تیم شما نماینده شایسته ای برای قاره آسیا در سطح جهانی خواهد بود. ضمن تبریک دوباره این موفقیت چشمگیر، برایتان تداوم موفقیت را در تلاش های آتی آرزو دارم.

یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • مدیر عامل آدیداس: حاضر نشدیم با پیشنهاد نایکی به فدراسیون فوتبال آلمان برابری کنیم
  • تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال!
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال، VAR و جانشین حمید مطهری
  • توضیحات اصولی درباره انتخاب سرمربیان، VAR و جانشین مطهری
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم
  • به روز رسانی| مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم