Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@00:39:08 GMT

اجرای طرح گفتگو با حضور مادران دانش‌آموزان در مدارس

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۲۵۰۷

اجرای طرح گفتگو با حضور مادران دانش‌آموزان در مدارس

مشاور امور بانوان و خانواده آموزش و پرورش استان کردستان از اجرای سطح دوم از «طرح گفتگو» با حضور مادران دانش‌آموزان در مدارس کردستان خبر داد.

لیلا حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن  اظهار کرد: اجرای طرح دوم از طرح گفتگو با حضور مادران دانش‌آموزان و تجلیل دانش‌آموزان از مادرانشان با اهداء گل، لوح سپاس، دلنوشته و غیره از برنامه‌های این ایام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از اجرای مرحله دوم طرح‌های امور بانوان و خانواده در سطح مدارس دخترانه خبر داد و افزود: این طرح‌ها شامل آموزش حقوق شهروندی، بهبود بخشی و مدیریت سلامت دختران و طرح ازدواج آگاهانه و بهنگام است که در مدارس دخترانه دور دوم متوسطه اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این هفته دوره آموزشی توانمندسازی و توان‌افزایی بانوان فرهنگی نیز با موضوعات مختلف برگزار می‌شود.

مشاور امور بانوان و خانواده آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: این دوره آموزشی با موضوعاتی همچون سیره متعالی همسرداری و فرزندپروری حضرت زهرا(س) و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، سواد رسانه‌ای مادران و هویت‌یابی دختران نیز برگزار خواهد شد.

حیدری برگزاری مراسم « یاس مهربانی» و جشن ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) همراه با تجلیل از بانوان برگزیده فرهنگی و دانش‌آموزان دختر منتخب قرآنی، فرهنگی، ورزشی و فنی و حرفه‌ای مسابقات کشوری را یک از برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

وی عنوان کرد: همچنین در این هفته از بانوان فرهنگی و دختران معظم شهدا تجلیل خواهد شد.

وی در ابتدای سخنان خود با تبریک ولادت باسعادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام و منزلت زنان و مادران جامعه اسلامی، الگوگیری از این بانوی بزرگ را رسالت همه زنان و دختران جامعه اسلامی دانست و بر ضرورت توجه خانواده‌ها به این مهم تاکید کرد.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش زنان مدارس امور بانوان و خانواده طرح گفتگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش پارس نیوز، حمید طریفی حسینی، درباره ثبت نام دانش آموزان ابتدایی اظهار داشت: ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش ۱۹ اردیبهشت را برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص کرده است که این امر به صورت الکترونیک قابل انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است و برای ثبت نام پایه اول این نوآموزان، والدین آن‌ها می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه irhttp://my.medu.ir مراجعه کنند.

سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی؛ پیش شرط ثبت‌نام پایه اول

طریفی حسینی یادآور شد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان به عنوان پیش شرط مهم ثبت‌نام پایه اول است و از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش نوآموز بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند، درخواست می‌کنم، نسبت به این امر اقدام کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ثبت‌نام اتباع نیز تابع ضوابط و مقررات خاص خود است که پس از ابلاغ شیوه نامه مربوطه ثبت‌نام آن‌ها آغاز خواهد شد.

طریفی حسینی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی منازل توضیح داد: نحوه محدوده بندی جغرافیایی مدارس در دستورالعمل ثبت‌نام به استان‌ها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۴۱ آیین نامه اجرایی مدارس گفت: به منظور توزیع متوازن دانش آموزان، محدوده بندی جغرافیایی با اولویت ثبت‌نام دانش آموزان در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت آنان لحاظ می‌شود و ثبت‌نام از دانش‌آموزانی که والدین آنان هر دو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، منعی ندارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ثبت‌نام موردی دانش آموزان ساکن در محدوده مدارس مرزی مناطق آموزش و پرورش به ویژه در کلانشهر‌ها با هماهنگی و نظارت ستاد‌های ثبت نام مناطق آموزشی همجوار امکان پذیر است.

وی درباره زمان ثبت‌نام و طرح سنجش سلامت دانش آموزان، یادآور شد: آموزش و پرورش تقویم اجرایی مرتبط با فعالیت مدرسه از جمله سنجش، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت و سفارش کتاب درسی و ثبت‌نام دانش آموزان را به عقب کشیده و ساماندهی این موارد باید تا مرداد انجام شود تا فرصت برنامه‌ریزی آموزشی به مدارس داده شود.

منبع : دانشجو

دیگر خبرها

  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • سلام دختران فوتسالیست چادرملو به لیگ برتر
  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست