Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@20:53:24 GMT

مجلس سنا پاکستان اجرای لوایح FATF را تصویب کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۲۵۴۰

مجلس سنا پاکستان اجرای لوایح FATF را تصویب کرد

سنای پاکستان اصلاحات صورت گرفته در لایحه مذکور را که هفدهم دیماه امسال توسط نمایندگان مجلس ملی این کشور تصویب شده بود، بررسی و ضمن موافقت با آن به اجرای لایحه FATF با هدف تحقق  الزامات این گروه چراغ سبز نشان داد.

رسانه های پاکستان روز چهارشنبه اعلام کردند: پیشرفت تازه در بخش مشارکت دولت اسلام آباد برای اجرای دستور العمل گروه ویژه اقدام مالی در حال صورت گرفت که جلسه آتی مسئولان اف ای تی اف قرار است ۲۷ بهمن (۱۶ فوریه) برگزار شود و این نشست برای پاکستانی ها جهت موافقت با خروج این کشور از فهرست خاکستری FATF سرنوشت ساز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، نشست پنج روزه گروه ویژه اقدام مالی یکشنبه هفته آینده در پاریس برگزار خواهد شد و منابع آگاه در پاکستان از امیدواری این کشور برای خروج از فهرست خاکستری سخن می گویند.

مسئولان گروه ویژه اقدام مالی در نشست آتی خود عملکرد پاکستان در طول یکسال گذشته و نحوه اجرای خواسته های ۲۷ ماده ای این گروه را بررسی خواهند کرد.

منابع خبری پاکستان می گویند: چین، اندونزی، مالزی، ترکیه، امارات و انگلیس در گروه ویژه اقدام مالی حمایت خود را از حذف نام پاکستان از فهرست خاکستری اعلام کرده با این حال پاکستان نیاز به حمایت ۷ کشور دیگر است.

قرار است یک هیات پاکستانی به ریاست «حماد اظهر» وزیر امور اقتصاد تا روزهای آینده برای حضور در نشست گروه ویژه اقدام مالی به پاریس سفر کند و همزمان گفته می شود که عمران خان نخست وزیر پاکستان رایزنی های دیپلماتیک با سران برخی از کشورها را جهت کسب حمایت برای خروج از فهرست خاکستری اف ای تی اف آغاز کرده است.

سال گذشته میلادی نشست گروه ویژه اقدام مالی در پاریس برگزار و اعلام شد که پاکستان برای انجام اقدامات بیشتر در زمینه جلوگیری از تامین مالی تروریسم، پولشویی، مقابله با فرار مالیاتی و قاچاق بار دیگر مهلت گرفت و قرار شد نام این کشور در ماه فوریه سال ۲۰۲۰ در لیست خاکستری بماند.

اوایل بهمن ماه امسال رایزنی های دیپلماتیک پاکستان با اعضای گروه ویژه اقدام مالی در شهر پکن پایتخت چین انجام شد که هدف اصلی آن جلب حمایت اعضای کلیدی این گروه از مواضع و اقدامات دولت اسلام آباد بود.

هیات بلندپایه پاکستانی طی چند روز رایزنی های فشرده در پکن، توجه مسئولان گروه ویژه اقدام مالی را به اقدام دولت اسلام آباد به ویژه طی چهار ماه گذشته برای جلوگیری از تامین مالی تروریسم، برخورد قانونی و قضایی علیه گروه های غیرقانونی، رد مال سرکرده های گروه های افراطی، تشدید نظارت بر مرزها  برای جلوگیری از قاچاق و اقدامات موثر به منظور ردیابی منابع اصلی پولشویی در کشور، جلب کرده است.

مجلس ملی پاکستان روز هفدهم دیماه امسال لایحه ای را با هدف تحقق الزامات گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تصویب کرد که گفته می شود اقدامی مهم در مسیر جلوگیری از قرار گرفتن پاکستان در لیست سیاه اف ای تی اف و خروج از فهرست خاکستری است.

برچسب‌ها پاکستان اف ای تی اف پاریس پروندهٔ خبری پیدا و پنهان تصویب لوایح FATF

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان اف ای تی اف پاریس پاکستان اف ای تی اف پاریس گروه ویژه اقدام مالی خروج از فهرست خاکستری دولت اسلام آباد اف ای تی اف ماه امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۲۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران ویژه است

کایهان ترکمن‌ اوغلو، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران که در راس هیئتی پارلمانی به کشورمان سفر کرده است با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و در خصوص روابط و همکاری‌های فی مابین دو کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امورخارجه کشورمان در این ملاقات  با ابراز خرسندی از دیدار با نمایندگان مردم شریف و مسلمان ترکیه اظهار داشت: ملت ترکیه جایگاه و سهم شایسته‌ای در گسترش تمدن و فرهنگ اسلامی و اشاعه اخلاق و ارزش‌های انسانی داشته‌اند و امروز هم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین نقش موثر دارند.

امیرعبداللهیان جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران را ویژه دانست و نقش آفرینی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور قدرتمند در ایجاد ثبات پایدار در منطقه غرب آسیا را کلیدی ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تمجید از نقش گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور در ارتقای مناسبات دوجانبه، تقویت دیپلماسی پارلمانی و تعاملات مستمر نمایندگان مجالس دو کشور را در پیشبرد دیپلماسی رسمی حائز اهمیت توصیف کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور اسلامی ایران به ترکیه و توافقات صورت گرفته در هشتمین نشست شورای عالی همکاری های دو کشور، روند مناسبات در حوزه‌های مختلف را رو به رشد ارزیابی نمود و اظهار داشت: اراده روسای جمهور دو کشور  گسترش مناسبات به ویژه در بعد اقتصادی در راستای منافع مشترک دو ملت است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به همکاری‌های نزدیک جمهوری اسلامی ایران با ترکیه در بحران غزه، تصمیم رییس جمهور ترکیه در قطع مناسبات تجاری با رژیم صهیونیستی را اقدامی  موثر و ارزشمند عنوان نمود.

کایهان ترکمن‌ اوغلو، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و تقدیر از حسن میزبانی کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره یاور مظلومان بوده و در تحولات اخیر غزه و فلسطین شاهد حمایت موثر دولت و ملت ایران از مردم مظلوم فلسطین هستیم و این رویکرد از نظر ما درخور تقدیر و تشکر است.

وی در ادامه حمله تروریستی رژیم اسراییل به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را قویا محکوم نمود و تاکید کرد برای کاهش تنش در منطقه توقف نسل کشی در غزه ضروری است.

کایهان در ادامه با اشاره به روند روبه رشد مناسبات اقتصادی و تجاری دوجانبه و توافقات انجام شده در نشست اخیر روسای جمهور دوکشور در آنکارا، بر حمایت پارلمان ترکیه از ارتقای مناسبات دو کشور، رفع موانع موجود و تسریع در اجرای  توافقات مشترک تاکید کرد.

در این دیدار آقایان متین ارگون، دوغان بکین، بنیامین بزگیک و خانم زحل کاراکوچ دورا اعضای گروه دوستی پارلمانی ترکیه و عادل نجف زاده، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طالبان: مانعی برای اجرای پروژه تاپی در افغانستان وجود ندارد
  • تدارک چند برنامه ویژه در دهه کرامت/ این اجراها را از دست ندهید
  • امیرعبداللهیان: ترکیه جایگاه ویژه‌ای در سیاست همسایگی ایران دارد
  • جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران ویژه است
  • امیرعبداللهیان: جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران ویژه است
  • ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای راه‌های سیستان و بلوچستان نیاز است
  • استخدام بیش از ۱۵۰۰ ماما در کشور/ حمایت ویژه دولت از ماما‌ها
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه «الجزیره» در کابینه رژیم صهیونیستی