Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@01:02:16 GMT

موافقت مشروط ترامپ با توافق صلح با طالبان

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۴۰۱۸

موافقت مشروط ترامپ با توافق صلح با طالبان

خبرگزاری میزان- مقام‎های آمریکایی می‌گویند که دونالد ترامپ صلح با طالبان را در صورتی می‌پذیرد که این گروه به تعهد خود مبنی بر توقف دائم خشونت‌ها پایبند باشد. تاریخ انتشار: 13:58 - 23 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۵۹۰۱

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ پایگاه روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» به نقل از مقام‎های آمریکا و افغانستان نوشت: ۱۸ سال پس از حضور آمریکا در افغانستان، «دونالد ترامپ» به طور مشروط با صلحی موافقت کرده که نظامیان آمریکایی را از این کشور خارج می‌کند و به طور بالقوه مقدمه‌ای برای طولانی‌ترین جنگ آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، ترامپ در صورتی این توافق صلح را امضا خواهد کرد که طالبان پایبندی خود به توقف پایدار خشونت‌ها را در یک دوره آزمایشی ۷ روزه در پایان ماه جاری، اثبات کند.

بیشتر بخوانید:

 آمریکا منتظر پاسخ طالبان مذاکرات صلح آمریکا و طالبان در قطر

 

نیویورک تایمز نوشت: «در صورتی که طالبان به خشونت‌های خود پایان دهد و توافق صلح امضا شود، آمریکا خروج تدریجی و کامل نظامیان خود از افغانستان را آغاز می‌کند و مذاکرات مستقیم میان طالبان و دولت افغانستان درباره  آینده این کشور آغاز می‌شود.»

یک مقامات ارشد دولت افغانستان به نیویورک تایمز گفته که «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه طی تماس‌های جداگانه، به مقام‎های افغانستان اطلاع داده که دونالد ترامپ به طور مشروط این رویکرد را تایید کرده است.

یکی از مقام‎های آمریکا نیز تایید کرده که دونالد ترامپ روز دوشنبه موافقت اولیه خود را با توافق صلح به شرط توقف خشونت‌ها اعلام کرده و در همان روز از پایگاه «دووِر» بازدید کرده تا آخرین آمار تلفات نظامیان آمریکا در جنگ افغانستان را دریافت کند.

مذاکرات صلح میان طالبان و آمریکا طی سال ۲۰۱۹ دنبال شد و چندین دور گفت‌ و گو میان ۲ طرف در شهر «دوحه»، پایتخت قطر، برگزار شد اما این مذاکرات در نهایت بدون هیچگونه نتیجه‌ای متوقف شد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طالبان آمریکا دونالد ترامپ دونالد ترامپ مقام های آمریکا نیویورک تایمز توافق صلح خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، جانان سایق سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع بارندگی‌های سنگین و سیلاب در ۱۵ ولایت این کشور، ۱۴۰ باب خانه مسکونی تخریب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد: در ۳ روز اخیر بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در ولایت‌ های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان؛ ۸ نفر جان‌باخته و ۳ تن هم مجروح شده اند.

به گزارش طلوع، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان پیشتر گفته بود که بر اثر وقوع سیلاب‌های اخیر سراسر افغانستان، ۹۰ تن جان باخته و ۵۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌ اند.

کد خبر 6091451

دیگر خبرها

  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • اسرائیل در قبال حماس کوتاه آمد؟
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟