Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@19:53:25 GMT

معامله قرن، برای فلسطینی‌ها گامی به عقب است

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۴۶۸۶

معامله قرن، برای فلسطینی‌ها گامی به عقب است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «ترکی الفیصل» رئیس اسبق سازمان اطلاعات سعودی (۱۹۷۷-۲۰۰۱) در یک برنامه تلویزیونی انتقادات شدیدی را علیه طرح آمریکایی «معامله قرن» به زبان آورد.

به نوشته اسپوتنیک، او به شبکه سی ان بی سی آمریکا گفت:آنچه تا کنون دیده‌ایم این است که این توافق، تلاشی برای تبدیل فلسطین به یک موجود مسخ شده است؛ این طرح صرفا رؤیایی ظالمانه برای کشور فلسطین است؛ پایتخت قانونی‌اش را جدا می‌‌کنند و قلبش را از آن می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرزهایش نامشخص است و اینگونه روحش را جدا می‌کنند.

وی در ادامه معامله قرن را«فرانکشتاین» عصر جدید (هیولا- شخصیت داستانی که اعضای بدنش متشکل از اجساد دیگران است) توصیف کرد.

ترکی الفیصل گفت که این توافق به هیچ جا نخواهد رسید و شکست خواهد خورد و تمامی دنیا آن را رد می‌کنند.

وی معامله قرن را برای فلسطینی‌ها گامی به عقب دانست و آن را به دور از حقایق تاریخی و قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت اعلام کرد و گفت که طراحان طرح مذکور یک سویه به ماجرا نگاه کرده‌اند.

پس از این سخنان، شبکه سی ان بی سی به نقل از یک مقام دولتی آمریکا که نامش را فاش نکرد، گفت: این فرد دیگر ارتباطی با دولت سعودی ندارد و نظراتش با این دولت همخوان نیست.

پیش از این نیز در نشست سازمان همکاری اسلامی در چهارده بهمن ماه، دولت‌های ریاض و ابوظبی از محکوم کردن طرح «معامله قرن» طفره رفته و خودداری کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هشتم بهمن ماه در یک کنفرانس خبری مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» را رونمایی کرد.

در این طرح نه تنها حق بازگشت آوارگان لغو شده بلکه شهر «ابودیس» به عنوان پایتخت دولت آینده فلسطین معرفی شده  و قدس شرقی و غربی پایتخت دولت اسرائیل در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول

هر قطعه سکه طرح جدید امروز «۸ اردیبهشت ۱۴۰۳» با رقم ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

به گزارش مشرق، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز «۸ اردیبهشت ۱۴۰۳» با رقم ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد و سکه طرح قدیم به ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت نیم‌سکه با رقم ۲۴ میلیون و ۴۰۰ تومان معامله شد، ربع‌سکه ۱۴ میلیون و ۸۰۰ تومان و سکه یک گرمی ۶ میلیون ۷۰۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه معامله شد.

همچنین براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۳ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۴۰۰ تومان است.

دیگر خبرها

  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است