Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@05:05:31 GMT

انتقاد رئیس سابق اطلاعات سعودی از «معامله قرن»

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۴۶۹۸

انتقاد رئیس سابق اطلاعات سعودی از «معامله قرن»

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ترکی الفیصل»، رئیس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان سعودی از طرح آمریکا برای صلح در خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» انتقاد کرد.

وی در گفت و گو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی آمریکا تاکید کرد: «من تاکنون از این توافق چیزی غیر از تلاش برای مسخ کامل فلسطین ندیده‌­ام، طرح به اصلاح صلح آمریکا معروف به معامله قرن فقط تصوری وحشیانه برای کشور فلسطین است، پایتخت مشروع این کشور را غصب و به تبع، قلب فلسطین را گرفته و مرزهای آن نامشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این معامله روح فلسطین را جدا می‌­کند.»

فیصل در ادامه افزود: «معامله قرن به‌مثابه فرانکشتاین عصر جدید است.»

وی با پیش‌بینی شکست این معامله گفت: «این توافق پیشرفت چندانی نخواهد کرد، نه فقط در این نقطه از دنیا بلکه سراسر جهان آن را طرد کردند.»

فیصل گفت: «این معامله در ارتباط با فلسطین قطعا یک گام به عقب خواهد بود، آن‌ها تاریخ و قطعنامه­‌های شورای امنیت سازمان ملل را در این طرح نادیده گرفتند.»

از سوی دیگر، شبکه سی‌ان‌بی‌سی به نقل از یک مقام مسئول دولت آمریکا اعلام کرد که فیصل دیگر سمتی در عربستان ندارد و اظهارات او با موضع دولت عربستان مخالف است.

منبع: ایلنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: نازنین احمدی فیلم انگل پیمان معادی دهه فجر فیلم خورشید کروناویروس ماهواره ظفر فیلم شنای پروانه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اطلاعات عربستان سعودی معامله قرن نازنین احمدی فیلم انگل پیمان معادی دهه فجر فیلم خورشید کروناویروس ماهواره ظفر فیلم شنای پروانه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • انتقاد محافل سیاسی رژیم صهیونیستی از طرح حمله به «رفح»
  • انتقاد امیرعبداللهیان از "سرکوب دانشجویان آمریکایی"
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند