Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان سه اتحادیه سیاسی دانشگاه آزاد در نشستی در خبرگزاری فارس ضمن تاکید بر اهمیت حضور در انتخابات، به بررسی « نقش جنبش دانشجویی در انتخابات مجلس» پرداختند.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، نشست « نقش جنبش دانشجویی در انتخابات مجلس» با حضور نمایندگان سه اتحادیه سیاسی دانشگاه آزاد سلامی در این خبرگزاری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* نماینده‌ اصلح باید خودش را به ویژگی‌‌هایی شهیدسلیمانی نزدیک کند

زکیه شعبانی قائم‌مقام سازمان اسلامی دانشجویان ایران ( سادا) در ابتدای این نشست گفت: نمایندگی مجلس، تصدی وزارتخانه یا شغل وزیری نیست که بخواهد در آن چارچوب به مردم قول دهد، بلکه ویژگی مهم یک نماینده مجلس آن است که قول هر کاری به مردم ندهد، سلیقه‌ای عمل نکند، به قوانین آشنا باشد، دشمن‌شناس و شجاع باشد.

وی افزود: نماینده مجلس نباید بازنشسته سازمان یا ارگان دیگری باشد،‌ باید مطلع از قوانین مجالس دنیا باشد، احکام شرعی را بداند و رأی دهنده مثبتی در قانون‌گذاری صحیح باشد.

شعبانی تاکید کرد: اگر نماینده‌ای می‌خواهد امروز تأثیرگذار، امیدبخش و راهگشا در مجلس باشد بهتر است خود را با ویژگی‌‌هایی که در وجود سردار سرافراز دل‌ها، شهید سپهبد سردار سلیمانی داشتند نزدیک کند، یعنی خودش را فدای مردم کند نه مردم را فدای خود، معتقد محکم به اصل ولایت فقیه باشد و ایران را یکپارچه ببیند.

 

قائم‌مقام سازمان اسلامی دانشجویان ایران یادآور شد: مقام معظم رهبری انتخابات را بسیار مهم و مظهر خداباوری و مردم‌باوری و هم مظهر خودباوری می‌دانند و تاکید دارند که جایگاه مجلس، جایگاهی بسیار عالی برای انعکاس نظرات و اراده ملت در وضع قوانین و مقررات و رگه‌های اجرایی است.

شعبانی ادامه داد: انتخابات یک موضوع پر اهمیت است چون طی آن سرنوشت مردم و ملت تعیین می‌شود. مقام معظم رهبری درباره انتخابات می‌فرمایند که « این که ما تکیه می‌کنیم تأکید می‌کنیم، اصرار می‌ورزیم به این که مردم همه شرکت کنند در انتخابات و من بارها این را قبلا گفته‌ام که حتی آن کسانی که نظام را قبول ندارند برای حفظ کشور برای اعتبار کشور بیایند در انتخابات شرکت کنند، ممکن است کسی بنده را قبول نداشته باشد عیبی ندارد اما انتخابات مال رهبری نیست، مال ایران اسلامی است. مال نظام جمهوری اسلامی است، همه باید بیایند در انتخابات شرکت کنند این موجب می‌شود که نظام جمهوری اسلامی تقویت بشود کشور در حصار امنیت کامل باقی بماند.»

وی گفت: این که بعضی از مردم می‌گویند ما رأی ندادیم و رأی نمی‌دهیم و اصلا برای هیچ وقت رأی نخواهیم داد این‌ها کسانی هستند که با همین موضع خودشان، بزرگ‌ترین ضربه را به کشور می‌زنند، چون ما باید درست تصمیم بگیریم و اصلح را شناسایی کنیم و به او رأی دهیم و او را وارد مجلس کنیم تا مشکلات مردم کمتر شود.

این فعال دانشجویی گفت:‌ وقتی ما در انتخابات بی‌دقتی کنیم این باعث می‌شود که دود این کار در مجموع به چشم ما و نظام می‌رود، امید است مردم همیشه در صحنه کشورمان در دوم اسفند ماه با حضور پرشور، با انتخابی آگاهانه و بصیرانه سکان را در دست افراد اصلح و برگزیده بسپارند تا شاهد تغییرات مفید و کارآمد در کشور باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیام مقام معظم رهبری به تشکل‌های دانشجویی اشاره کرد و افزود: رهبری در پیام خود تاکید کردند که امروز بیشتر از همیشه کشور به عنصر مؤمن حزب‌اللهی نیاز دارد و خواستند که هر چه می‌توانیم بر روی مبانی پافشاری کنیم.

 

شعبانی تصریح کرد: با توجه به این پیام، دانشجو باید یک عنصر مؤمن واقعی و ولایی باشد، طوری رفتار و کردار خودشان را شکل دهند که خلوص و ایمان در آنها پدیدار شود، باید معرفت‌شان را بالا ببرند و بتوانند بر افراد و محیط، اثرگذار باشند و این‌ها حاصل نمی‌شود مگر آنکه فرد ارتباط خود را با خداوند جدی و محکم کند.

وی گفت:‌مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «یکی از مسؤولیت‌های جریان دانشجویی، تلاش برای فهمیدن است، یعنی تفکر.» فرمایشات مقام معظم رهبری بیانگر اهمیت زیاد تفکر و تعمق در مسائل و جریانات و همچنین مبانی اصولی است و یک دانشجوی تشکیلاتی انقلابی باید بتواند مسائل متفاوت تحلیل درست و اساسی داشته باشند و تحلیل واقعیات را نشر دهند.

قائم‌مقام سازمان اسلامی دانشجویان ایران در خاتمه گفت: در واقع دانشجو باید با این کار نقش عظیمی در روشنگری و بصیرت‌افزایی جامعه ایفا می‌کند و منجر می‌شود که مردم به صورت شفاف با وقایع رو‌به‌رو شوند و آگاهی‌دهی افزایش پیدا کند.

* نباید قدرت و اجازه حضور در انتخابات را از خودمان بگیریم

احمدرضا عابدزاده عضو شورای مرکزی اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور (اتحادیه اول) در این نشست ضمن تبریک به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در انتخابات یکی از مهمترین مباحث بحث مشارکت است و به اعتقاد ما آن عده‌ای که از عدم مشارکت دم می زند و به نوعی معتقدند نباید در انتخابات شرکت کرد مسیر درستی را پیش نگرفته‌اند.

وی تاکید کرد: وقتی از نظر سیاسی و اجتماعی به ماجرای عدم شرکت در انتخابات نگاه می‌کنیم می‌بینیم اینکه بگوییم در انتخابات شرکت نمی‌کنیم و رای نمی‌دهیم یک بحث کاملاً اشتباه و به نوعی بچه‌گانه است.

 

عضو شورای مرکزی اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: ما حتی اگر به نظام انتقاداتی هم داشته باشیم این که بخواهیم بگوییم که در انتخابات شرکت نمی‌کنیم درست نیست. ما این قدرت و اجازه را داریم که انتخاب کنیم و وقتی این قدرت و اجازه را از خودمان در انتخابات می‌گیریم این موجب می شود افرادی که اصلاً صلاحیت ندارند وارد مجلس شوند.

این فعال دانشجویی افزود: بند معتقدم کسانی که رای نمی دهند قبل از اینکه بخواهند خائن به نظام، اسلام، ایران باشند و قبل از همه اینها به خودشان و به شخصیت و آینده خودشان خیانت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره فعالیت‌های اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هم تاکید کرد:‌ این اتحادیه از سال ۷۹ تشکیل شده و هم اکنون چیزی حدود بیست و دو دفتر در واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور عضو این اتحادیه هستند که این تشکل ها در سراسر نقاط کشور پراکنده شده اند.

 

عابد نژاد در خاتمه یادآور شد: شورای مرکزی اتحادیه اول دانشگاه آزاد اسلامی در دوره های مختلف دارای سلایق گوناگون بودند ولی در اکثر دوره ها به دنبال این بودند کسانی که صلاحیت دارند را حمایت کنند و اینکه همواره پشت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند و سلیمانی وار تصمیم بگیرند.

* مردم کاندیداهای اصلح را به مجلس بفرستند/ تقدیر از عملکرد شورای نگهبان

محمد مهدی سوری قائم مقام مجمع اسلامی دانشجویان ایران دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست ضمن تبریک به مناسبت ورود به چهل و دومین سال پیروزی انقلاب گفت:‌ در انتخابات مجلس باید توجه کنیم که اصلح‌ها وارد مجلس شوند. خوشبختانه امسال شورای نگهبان وظیفه‌اش رو به نحو احسن انجام داد و در تایید صلاحیت ها نهایت دقت را به کار برد و از این پس نوبت مردم است که با دقت نمانیدگان اصلح را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه از این پس انتظارات هم از قوه قضاییه و هم از مجلس شورای اسلامی چندین برابر می‌شود، گفت: ۹۰ نفر از افرادی که در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی به عنوان وکلای ملت در حال فعالیت هستند تایید صلاحیت نشده اند باید به صورت جدی پیگیر این موضوع بود که دلایل تایید صلاحیت نشدن این افراد برای مردم به صورت شفاف بیان شود و اگر مفاسدی صورت گرفته با آن برخورد شود.

 

این فعال دانشجویی تصریح کرد: چه دلیلی دارد افرادی که صلاحیت حضور در انتخابات مجلس آینده را ندارند در حال حاضر در مجلس و فعالیت داشته باشند. 

سوری یادآور شد: انتخابات امسال در یکی از حساس‌ترین برهه های تاریخ نظام جمهوری اسلامی در حال برگزاری است اینجاست که باید نشان داد ملت ایران یکپارچه و یکدست به مانند گذشته از نظام حاکم حمایت خواهد کرد و با حضور پر شور در صندوق‌های رای این موضوع به جهانیان نشان داده خواهد شد.

 قائم مقام مجمع اسلامی دانشجویان ایران دانشگاه آزاد در بخش دیگری با اشاره به پیام رهبر انقلاب به تشکل‌های دانشجویی افزود: همانگونه که مقام معظم در پیام خود تاکید کردند که بیشتر از هر زمان به عنصر مومن وحزب اللهی نیاز داریم و باید بر مبانی پافشاری کرد فعالین دانشجویی هم باید این پیام را سرلوحه کارشان قرار دهند.

وی گفت: در چنین زمانی جنبش دانشجویی باید شفاف سازی و آگاه سازی کنند، نباید عرصه را خالی کنند تا افراد غیرانقلابی روی کار بیایند.

سوری تاکید کرد: در حال حاضر بهترین زمان برای شفافیت در انتخابات است و اگر می‌خواهیم به کاندیدی رای بدهیم باید اول از او بخواهیم که در خصوص اموالش شفاف باشد چرا که شفافیت در اموال نمایندگان مجلس زمینه‌ای می‌شود برای  شفافیت کاندیداهای ریاست جمهوری.

وی گفت: شفافیت در اموال، شفافیت در عملکرد باعث شفافیت در آراء و برگزاری انتخابات نیز خواهد شد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد:‌ نباید کورکورانه تصمیم بگیریم. نباید در انتخابات بر حسب طایفه و قوم تصمیم گرفت. انتخاب ما باید فردی باشد که جامعه‌ را درک کند، شرایط را بفهمد، و در قانون گذاری نظر صحیح را بیان و یا حمایت کند. 

 

سوری تصریح کرد: مطمئن باشید که هر نماینده‌ای به مجلس راه پیدا کند از قلم نقد فعالان دانشجویی در امان نخواهد ماند.

وی گفت: در حال حاضر و پیش از انتخابات اتحادیه مجمع اسلامی وظیفه  آگاه سازی مردم نسبت به انتخاب ها را در پیش گرفته و از هیچ حزب و جناحی حمایت نخواهد کرد و فقط شاخص‌های یک انتخاب درست و یک فرد انقلابی را معرفی خواهد کرد اما مطمئن باشید هر انتخابی صورت بگیرد بعد از انتخابات تک‌تک فعالیت هایش بررسی و نقد خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه آزاد انتخابات دانشجویان مجلس اتحادیه تشکل های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شورای مرکزی اتحادیه نظام جمهوری اسلامی فعال دانشجویی انتخابات مجلس انتخابات شرکت حضور در انتخابات مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد جنبش دانشجویی تایید صلاحیت قدرت و اجازه بخش دیگری مجمع اسلامی حال حاضر وارد مجلس شرکت کنند یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود

استاندار اصفهان گفت: در انتخابات سال گذشته مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، نهم اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، ضمن گرامیداشت روز شوراهای اسلامی، اظهار کرد: شکل گیری شوراهای اسلامی یکی از مظاهر بروز و ظهور اراده مردم در حکمرانی و مدیریت کشور است.

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار و اطلاعات، افزود: اگر از ابتدا جایگاه اطلاع‌رسانی به درستی دیده می‌شد، رسانه می‌توانست در پیگیری و مطالبه حقوق مردم به خوبی نقش آفرینی کند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران متناسب با نقشی که ایفا می‌کنند نیست و این موضوع در جهان نیز مشهود است در صورتی که رسانه بایستی مطالبه‌گر حقوق مردم باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و بسیار حساس و سرنوشت ساز بود.

وی ادامه داد: تمامی رسانه‌های امپراتوری سلطه به خط شده بودند تا انتخابات در ایران را ضایع کنند و این هدف را با ناامیدی مردم و حاشیه سازی برای مردمی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند پیش بردند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این شرایط رسانه‌های ما در تلاش بودند تا نگاه واقعی و متفاوتی از ایران اسلامی را به جهان مخابره کنند که از این بابت عملکرد اصحاب رسانه کشور و استان جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: در انتخابات مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی بودیم.

استاندار اصفهان همچنین از اصحاب رسانه استان در پوشش دستاوردهای دولت قدردانی کرد و گفت: حضور رسانه را ارج می‌نهیم و از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کمال قدردانی را داریم.

مرتضوی ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی بالغ بر ۱۳ هزار کودک را در غزه به شهادت رسانده همچنین ۳۳ هزار شهید در غزه مظلوم و قهرمان گویای جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم مسلمان فلسطین است.

وی ادامه داد: هر چند که آنها در تلاش هستند تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما خبرنگارانی که با رشادت و جانفشانی در آن منطقه حاضر هستند چهره خبیث رژیم صهیونسیتی را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 748650

دیگر خبرها

  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی