Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، اهالی روستای «خربه عمو» در حومه قامشلی در شمال شرق سوریه امروز (چهارشنبه) با نظامیان آمریکایی درگیر شده و آنان را مجبور به عقب‌نشینی از منطقه کردند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این درگیری‌ها یکی از اهالی روستا با شلیک نیروهای آمریکایی کشته و یکی دیگر نیز زخمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش، درگیری زمانی آغاز شد که اهالی این روستاها در نزدیکی مقر ایست و بازرسی ارتش سوریه تجمع کرده و مانع عبور خودروهای نظامی آمریکا شدند و به سوی آن‌ها سنگ پرتاب کردند. اهالی روستای «حامو» نیز که در صحنه حضور داشتند، به کمک اهالی روستای «خربه عمو» آمدند.

پیش از تجمع مردم، این ارتش سوریه بود که مانع عبور چهار خودروی نظامی آمریکا شده و اهالی این روستاها در واقع برای حمایت از نیروهای ارتش سوریه خود را رسانده بودند و با سنگ به خودروهای آمریکایی حمله کردند.

در این بین نیروهای آمریکایی نیز اقدام به شلیک گلوله و بمب دودزا کردند که در اثر آن یک نفر از اهالی روستای «خربه عمو» کشته و یکی از اهالی روستای حامو نیز مجروح شد.

پس از این شلیک، مردم خشمگین نیز با حمله به خودروها اقدام به تخریب آن‌ها کرده و هر چهار خودوری نظامی را از کار انداختند که در این میان نظامیان آمریکایی سریعا درخواست پشتیبانی کرده و پنج خودوری نظامی دیگر فورا خود را به محل درگیری رساندند تا نظامیان و خودورهای خراب شده را از منطقه دور کنند.

اما در روستای «بویر العاصی» در کمی آن طرف‌تر نیز جوانان روستا جلوی خودروهای نظامی آمریکا را گرفته و با سنگ به سمت آن‌ها حمله کردند. چند تن از جوانان نیز پرچم آمریکا را از بالای یکی از خودروها پایین کشیدند.

خبرگزاری سانا در ادامه نوشت که برخی از اهالی روستای «خربه عمو» از سه حمله جنگنده‌های آمریکایی به این روستا خبر می‌دهند. اما به هر حال نظامیان آمریکایی با ورود نیروهای کمکی و با پوشش جنگنده‌ها، به سرعت از اطراف روستا دور شدند.

این برای اولین بار نیست که مردم این منطقه جلوی خودروهای نظامی آمریکا را گرفته و به حضور آن‌ها در این منطقه سرشار از نفت اعتراض می‌کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نظامیان آمریکایی ارتش سوریه خودروهای نظامی آمریکا نظامیان آمریکایی اهالی روستای اهالی روستا ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، درباره به خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی این کشور هشدار دادند.

در مقاله واشنگتن پست به نقل از این دو مقام ارشد آمریکایی آمده است: نیروهای آمریکایی در خارج از کشور در برابر تهدید پهپادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند، آسیب‌پذیر هستند. پایگاه‌های نظامی محلی ما نیز تقریباً هیچ حسگر پهپادی ندارند.

این مقامات افزودند: تا کنون چندین پهپاد در حال پرواز بر فراز پایگاه‌های نظامی و تأسیسات هسته‌ای آمریکا شناسایی شده است. ما پهپادهایی را بر فراز پایگاه‌های نیروی هوایی «لانگلی» در ویرجینیا و «وایتمن» در میسوری شناسایی کردیم.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او اذعان کردند که آژانس های امنیتی و نظامی آمریکا اقدامی برای پذیرش مسؤولیت و متوقف کردن این حملات انجام نداده‌اند.

کد خبر 6086234

دیگر خبرها

  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس
  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد