Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک انصار بر خلاف دستور بانک مرکزی نه‌تنها همه راه‌ها برای دریافت رمز پویا را فراهم نکرده است، بلکه مشتریان این بانک برای نصب برنامه رمز ساز حق اشتراک و هزینه پرداخت کنند که این هم بر خلاف گفته‌های رئیس کل بانک مرکزی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس اعلام و تصمیم بانک مرکزی در جهت افزایش امنیت انجام تراکنش‌های بدون کارت و اینترنتی در مقابل فعالیت های کلاهبردارانه قرار شد رمز پویا جایگزین رمز دوم ایستا شود و این امر با فعال سازی رمز پویا آغاز شد و از نیمه دوم بهمن ماه امسال (هفته جاری) رمز دوم ایستا (رمز دوم فعلی کارت بانکی) برای همه بانک‌ها قطع شد و دیگر امکان انجام تراکنش از طریق رمز دوم ثابت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته فعلاً تراکنش‌های زیر ۱۰۰هزار تومان در هر ۲۴ ساعت به رمز دوم پویا نیاز ندارند و با همان رمز دوم قبلی امکان پذیر است ولی افراد باید از طریق راه‌هایی که هر بانک فراهم کرده، نسبت به دریافت رمز پویا کارت خود اقدام کند.

براساس این گزارش و اطلاعیه‌های بانک مرکزی، در گام اول اجرای رمز دوم پویا، بانک مرکزی، بانک‌ها را ملزم کرده بود که از طریق اپلیکیشن رمز دوم پویای کارت‌های بانکی (رمز ساز) خود را ارائه دهند ولی پس از ایجاد مشکلاتی امکان استفاده از پیامک نیز برای دریافت رمز دوم پویا فعال و فراهم شده و مشتریان بانک‌ها می‌توانند برای فعال‌سازی آن به‌ویژه از طریق روش دریافت پیامک با مراجعه به وب‌سایت بانک یا خودپرداز و یا شعبه اقدام کنند که لازمه آن تایید شماره همراه خودشان توسط بانک است.

براساس این گزارش و دستور بانک مرکزی، بانک ها و موسسات باید متناسب با نیازمندی‌های مشتریان خود، سازوکارهای متنوعی برای ارائه رمز دوم پویا مانند نرم افزارهای رمز ساز، پیامک و کدهای دستوری(USSD) فراهم کنند.

لازم به ذکر از براساس اطلاعیه‌های بانک مرکزی دریافت رمز دوم از طریق پیامک از روز 17دی ماه امسال اجرایی شده تا مشتریان بانکی‌ در زمان انجام پرداخت‌ها و خریدهای اینترنتی، درخواست خود را برای دریافت پیامکی رمز پویا به بانک صادرکننده کارت خود ارسال کنند.   نکته قابل توجه این بود که طبق اعلام بانک مرکزی، هزینه دریافت پیامک رمز دوم پویا بر عهده بانک‌ها و موسسات اعتباری است همانطور که عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی هم در ابتدای امسال با اشاره به فعال شدن رمز پویا تاکید کرده بود در قضیه تبدیل رمز دوم به رمز یکبار مصرف، بانک ها نباید هیچ هزینه ای به مشتریان خود تحمیل کنند.

اکثر بانک‌ها نسبت به فعال شدن ارائه رمز پویا از طریق پیامک و سایر موارد اقدام کردند و مشتریان می‌توانند با مراجعه به شعب و یا سایت بانک‌ها می‌توانند نرم افزار رمزساز را دانلود و یا سامانه پیامک فعال کنند ولی همچنان برخی بانک‌ها در این زمینه ضعف دارند و مشتریان این بانک‌ها با سردرگمی مواجه هستند بخصوص برای کسانی که گوشی سیستم عامل Ios است.

یکی از این بانک‌ها، بانک انصار است که نرم افزار رمز ساز آپان را در روی سایت خود قرار داده است که کسانی که گوشی اندروید دارند مشکلی نداشته ولی آن دسته از مشتریان با سیستم عامل IOS مشکل دارند و برای نصب این نرم افزار به برخی درگاه‌ها هدایت می‌شوند.

استفاده از نرم افزار جایگزین با توجه به هدایت فرد متقاضی به درگاه های پرداخت برای این است که فرد متقاضی باید برای دریافت این نرم افزار جایگزین، حق اشتراک پرداخت کنند.

براساس پیگیری خبرنگار دانا، مسئولان این بانک عنوان کردند به خاطر تحریم و محدودیت‌هایی که برای سیستم عامل IOS به دلیل تحریم وجود دارد، ایرانی‌ها نمی‌توانند هیچ برنامه‌ داخلی روی آن نصب کنند و رمزسازهایی که برای رمز دوم تدارک دیده شده اند با مشکل نصب بر روی گوشی های IOS  مواجه شده اند.

از طرف دیگر براساس دستور بانک مرکزی بانک‌های می‌بایست راه‌های فعال شدن و گرفتن رمز پویا از جمله پیامک را فعال کنند ولی بانک انصار با توجه به محدودیت رمز ساز آپان بر روی گوشی های دارای سیستم عامل IOS هنوز سامانه پیامکی خود را برای اجرای طرح رمز پویا فعال نکرده است و مشتریانی که از گوشی های IOS استفاده می‌کنند به مشکلات زیادی برخورد کرده اند.

بانک انصار که برای فعال سازی رمز پویا به جز نرم افزار رمز ساز (با محدودیت نصب بر روی گوشی های IOS) هیچ اقدام دیگری انجام نداده و بهانه مسئولان این بانک طرح ادغام این بانک بوده که چندین ماه است از سوی بانک مرکزی پیگیری می شود.

در کشاکش میان بانک مرکزی و بانک انصار متضرران اصلی، مشتریان این بانک هستند که از یک طرف امکان نصب رمزساز بر روی گوشی های IOS خود را نداشته و از طرف دوم هیچ راه دیگری برای بهره مندی از رمز پویا برای آنها در نظر گرفته نشده است.

به نظر می رسد موضوع بانک مرکزی هم در قبال بانک هایی نظیر بانک انصار که به جز رمز ساز راه دیگری پیش پای مشتریان خود قرار نداده اند تا کنون خنثی بوده و اگر نظارت ها بر روی عملکرد بانک ها نباشد پروژه رمز یک بار مصرف در نهایت هزینه های جدیدتری برای مشتریان به بار خواهد آورد.

 

 انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فعال سازی رمز پویا بر روی گوشی های IOS دستور بانک مرکزی مشتریان این بانک برای فعال سازی نرم افزار رمز سیستم عامل IOS مشتریان بانک دریافت پیامک رمز دوم پویا مشتریان خود برای دریافت دریافت رمز بانک انصار فعال شدن بانک ها رمز ساز راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۶۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید

به گزارش «تابناک» به نقل از طبنا نیوز،  با وجود اینکه فراموشی و ضعیف شدن حافظه می‌تواند آزاردهنده باشد، اما راهکارهایی برای بهبود عملکرد شناختی و کاهش خطر از دست دادن حافظه وجود دارد. در ادامه به بررسی اقداماتی برای کاهش خطر ابتلاء به ضعف حافظه می‌پردازیم:
 
داشتن فعالیت بدنی

فعالیت بدنی نه‌تنها برای بدن مفید است، بلکه به بهبود عملکرد شناختی نیز کمک می‌کند، انجام ورزش منظم جریان خون به مغز را افزایش می‌دهد و خطر ابتلاء به ضعف حافظه را کاهش می‌دهد، بنابراین توصیه شده است افراد روزانه حداقل ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط همچون پیاده‌روی، دویدن یا شنا داشته باشند.

به چالش کشیدن ذهن

مغز انسان نیز همچون عضلات برای قوی و سالم ماندن نیاز به ورزش منظم دارد، بنابراین لازم است افراد به‌منظور پیشگیری از بروز اختلالات شناختی، ذهن خود را تحریک کنند و توانایی‌های شناختی را به چالش بکشند. پازل‌ها، بازی‌های فکری و حل کردن جدول روش‌هایی عالی برای فعال نگه‌داشتن مغز و بهبود عملکرد حافظه است، علاوه بر این، یادگیری مهارت‌ها یا سرگرمی‌های جدید می‌تواند موجب تحریک ذهنی شود و به ایجاد مسیرهای عصبی جدید کمک کند، در این صورت مغز فعال باقی می‌ماند.

نوشتن فهرست انجام کارها

یکی از دلایل رایج ضعف حافظه، نداشتن برنامه‌ریزی دقیق است، با ایجاد فهرست انجام کارها و برنامه‌ها می‌توانید به سازمان‌دهی و دسترسی آن به وظایف و مسئولیت‌های خود کمک کنید، به این منظور قرار ملاقات‌ها و وظایف مهم خود را یادداشت کنید و به‌طور مرتب به لیست خود مراجعه کنید تا آن‌ها را فراموش نکنید؛ تقسیم وظایف به مراحل کوچک‌تر و قابل مدیریت نیز می‌تواند موجب شود احساس خستگی کمتری داشته باشید و به خاطر سپردن آن‌ها نیز آسان‌تر شود.

مصرف مکمل کورکومین

کورکومین که یک ترکیب فعال در زردچوبه است، به دلیل فواید شناختی بالقوه‌ای که دارد، مورد توجه قرار گرفته است؛ نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کورکومین با هدف قرار دادن مسیرهای درگیر در بیماری آلزایمر به بهبود عملکرد شناختی کمک می‌کند، به نظر می‌رسد که مکمل‌های کورکومین ممکن است اثرات محافظتی عصبی داشته باشند و از سلامت مغز حمایت کنند.

دیگر خبرها

  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • سلطانی: پرسپولیس را به ظاهر واگذار کردند/ از ۱۰۰ میلیارد بدهی به پیشکسوتان می‌دهند!