Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، روز چهارشنبه در حاشیه امضاء این تفاهم‌نامه در جمع خبرنگاران گفت: نظام بخشیدن و توسعه همکاری‌ها در قالب پروژه‌های تحقیقاتی، آموزشی، امور تولیدی، امور بازاریابی و تبلیغات در حوزه‌های مختلف فرش دستباف به منظور ارتقاء کمی و کیفی تولید و صادرات فرش دستباف، ساماندهی، حمایت و پشتیبانی از دست‌اندرکاران عرصه هنر و صنعت فرش دستباف استان و توسعه اشتغال برای کارآفرینان در جهت دستیابی به اهداف سند راهبردی مرکز ملی فرش ایران از جمله اهداف این تفاهم‌نامه سه جانبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید رضا ایزدی افزود: حمایت از برنامه‌های آموزشی منجر به اشتغال پایدار دست اندرکاران فرایند تولید فرش به ویژه بافندگان و نیز آموزش تخصصی برای تجار و صادر کنندگان فرش دستباف،  فرهنگ سازی برای به کارگیری دارهای قالی‌بافی بهینه از سوی قالیبافان، تولیدکنندگان، فعالان مجتمع‌های آموزشی قالیبافی در  استان،  حمایت از ایجاد، تجهیز و راه‌اندازی پایگاهی مناسب برای نمایش و فروش دستبافته‌های استان توسط بخش خصوصی و تشکل های تعاونی از جمله اهدافی است که در قالب این تفاهم‌نامه دنبال خواهد شد.

وی، در خصوص تعهدات استانداری فارس هم گفت: حمایت از ایجاد مراکز تولیدی، نمایشگاهی و تجاری متمرکز فرش دستباف استان توسط بخش خصوصی و تعاونی،  حمایت از  پایگاه فرش (خانه فرش) استان توسط تشکل‌های مرتبط با تولید و صادرات فرش دستباف،  کمک به تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای حضور ذی‌نفعان فرش دستباف در هیات‌های تجاری و نمایشگاه‌های خارجی در کشورهای هدف و حمایت از تهیه و تنظیم سند جامع توسعه فرش دستباف استان فارس در چارچوب سند توسعه فرش دستباف کشور از جمله این تعهدات است.

ایزدی گفت: حمایت از برگزاری جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌های فرش دستباف استان، حمایت از انجام طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی در حوزه‌های مختلف فرش استان، حمایت از طراحی و ایجاد ساختار مناسب برای ظرفیت سازی تولید کنندگان فرش استان در قالب سامانه سفارش‌پذیری  و حمایت از استارتاپ‌ها، حمایت و پشتیبانی در جهت همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط با سازمان صنعت، معدن و تجارت در اجرای هر چه بهتر برنامه‌های اجرایی سالانه فرش دستباف استان و برگزاری مستمر کارگروه فرش استان به منظور رفع موانع و مشکلات هنر و صنعت فرش در فارس از دیگر تعهدات استانداری فارس در این تفاهم‌نامه است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: مرکز ملی فرش ایران نیز بر اساس تفاهم‌نامه مذکور متعهد می‌گردد که به انتقال دانش فنی ساخت و به کارگیری دستگاه دار قالیبافی بهینه (ارگونومی) برای بهره‌برداران  کمک کند و بکوشد که تسهیلات بانکی از محل اعتبارات متمرکز و تامین یارانه سود و کارمزد بانکی از محل اعتبار کمک‌های فنی و اعتباری فرش دستباف برای ایجاد، توسعه و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صادراتی تخصیص یابد.

ایزدی گفت: کوشش در اختصاص بودجه مورد نیاز برای حضور بهره‌برداران استان در هیات‌های تجاری، نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و نیز برگزاری جشنواره و نمایشگاه توانمندی  فرش استان در جهت مشوق‌های صادراتی، همکاری برای حمایت از فعالیت‌های تشکل‌های هنر و صنعت فرش دستباف استان فارس و ساماندهی تشکل‌ها، تعاونی‌ها و اتحادیه‌های صنفی قالیبافی از دیگر تعهدات این مرکز است.

وی اضافه کرد: تهیه و تنظیم برنامه اجرائی سالیانه فرش دستباف استان در چارچوب بند 'د' ماده ۴۶ قانون برنامه ششم، قانون بودجه سالیانه و برنامه اجرائی مرکز ملی فرش ایران براساس مفاد این تفاهم‌نامه و برنامه‌های استانداری مرتبط با فرش دستباف، فعال‌سازی کارگروها فرش استان متشکل از تمام دست اندرکاران در حوزه فرش دستباف استان با مسئولیت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی کارشناسی طرح‌ها و پروژه‌ها و تصویب بودجه برای آنها از جمله تعهدات این سازمان است.

او اضافه کرد:  برنامه‌ریزی و پی‌گیری لازم برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های استانی ذی‌ربط در امور مرتبط با فرش دستباف استان، تلاش برای جلوگیری از به کارگیری مواد اولیه بی‌کیفیت با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط و نظارتی استان،  پیگیری رفع نواقص بیمه قالیبافی و اعمال نظارت‌های لازم با همکاری دستگاه‌های مرتبط استانی و مرکز ملی فرش ایران ، پی‌گیری و اجرای مفاد تفاهم‌نامه و تنظیم گزارش عملکرد ماهیانه از روند اجرای تفاهم‌نامه و ارسال آن به استانداری و مرکز ملی فرش ایران از دیگر تعهدات وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس است.

ایزادی گفت: مدت اعتبار این تفاهم‌نامه از تاریخ امضا (۲۳ بهمن‌ماه جاری) به مدت سه سال است و که با موافقت طرفین قابل تمدید خواهد بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا استان فارس تسهیلات بانکی صنعت فرش قانون انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مرکز ملی فرش ایران معدن و تجارت فارس فرش دستباف استان صنعت فرش دستباف تفاهم نامه دیگر تعهدات هنر و صنعت فرش دست اندرکاران تفاهم نامه سازمان صنعت استان توسط استان فارس فرش استان پروژه ها تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در حالی وارد دومین روز کاری خود شد که حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در غرفه استان فارس قابل توجه بود، به طوری که در نخستین روز این رویداد حداقل سه تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذارانی از کشور‌های روسیه و مغولستان به امضاء رسید.

تفاهم‌نامه‌های کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی، بسته‌بندی میوه و تولید گوشت با این دو کشور به امضاء رسید.

امروز نیز سرمایه‌گذارانی از کشور‌های افغانستان، پاکستان، چین، ایتالیا و اندونزی با حضور در غرفه استان فارس از ظرفیت‌های این استان در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و تولیدات دانش‌بنیان آگاه شدند و چند تفاهم‌نامه همکاری در زمینه صادرات مواد غذایی، واردات و صادرات مواد اولیه تولید بیسکوئیت و همچنین نوشیدنی‌ها و گیاهان دارویی منعقد شد.

از دیگر کشور‌هایی که از غرفه استان فارس بازدید کردند می‌توان به سرمایه‌گذاران کشور‌های عراق، ترکیه، سنگاپور، پاکستان اشاره کرد.

در همین ارتباط حسن شیخ‌نیا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از حضور ۳۲ هیات تجاری کشور‌های مختلف در غرفه استان فارس خبر داد و گفت: در جریان این دیدار‌ها و مذاکرات انجام شده ۱۵ تفاهم نامه همکاری به امضاء رسید.

او با بیان اینکه اگر این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد تبدیل شود ظرفیت قابل توجهی برای استان فارس ایجاد می‌شود، اظهار داشت: وزارت کشور دو زنجیره ارزش را برای استان فارسی مصوب کرده که شامل فولاد و گیاهان دارویی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس یکی دیگر از ظرفیت‌های قابل توجه استان فارس را در زمینه گندم عنوان کرد و گفت: فارس به عنوان دومین تولیدکننده گندم کشور ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد زنجیره ارزش این محصول استراتژیک دارد.

شیخ نیا از افزایش برداشت گندم در سطح هکتار به دلیل استفاده از روش‌های علمی و فناورانه در تولید دانه و نهاده خبر داد و گفت: خوشبختانه در زمینه صرفه جویی در مصرف آب برای بخش زراعت اقدامات خوبی انجام شده به طوری که به ازاء هر هکتار کشت غرق آبی، ۹ هکتار کشت به صورت آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود.

او با بیان اینکه تلاش می‌شود فارس به عنوان پایلوت مرکز تحقیقات گندم کشور معرفی شود، اظهار داشت: علاوه براین در زمینه تولید آرد و نان کامل و همچنین تولیدات پروتئینی به عنوان پایلوت کشور شناخته می‌شویم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت