Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

 حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب افزود: در پی وصول گزارش از پلیس آگاهی و اداره کل اطلاعات قم مبنی بر به جذب سرمایه و پرداخت سود ماهیانه ۳۶درصد و سالیانه ۴۵ درصد به سرمایه گذاران توسط شرکت کیمیای سرخ نشاط آفرین ایرانیان، مشهور به «صنایع غذایی گوهرناز»، بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت و با دستور قضایی پس از اطمینان از صحت موضوع، مدیر عامل شرکت و همدستان وی بعنوان متهم بازداشت و کلیه اموال مربوطه توقیف گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ظروابط عمومی دادستانی قم، وی ادامه داد: متأسفانه متهمان با استفاده از تبلیغات گسترده از طریق صدا و سیما، بیلبردها و تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر و با معرفی خود به عنوان سرمایه گذار و کارآفرین نمونه، با اغفال بیش از چهار هزار نفر از هموطنان، وجوه نقدی و سرمایه های آنها را جهت مشارکت در فعالیت اقتصادی دریافت نموده اند، اما کمتر از ۵ درصد از وجوه نقدی دریافتی در امر بسته بندی و توزیع مواد غذایی سرمایه گذاری شده‌است.

دادستان قم تاکید کرد: متهمان این پرونده حدود ۵۰ درصد از وجوه دریافتی را بابت واریز سودهای ماهیانه به سرمایه گذاران پرداخت و مابقی صرف خرید منازل و باغ ویلاهای متعدّد و همچنین خودروها و موتورسیکلت‌های گران قیمت گردیده و همچنین برای مسافرت‌های خارجی و بذل و بخشش به هیات‌های مذهبی و افراد نیازمند و کمیته امداد هزینه شده است.

غریب ادامه داد: همه افرادی که اقدام به پرداخت وجوه و سرمایه های خود به متهم نموده اند می توانند برای طرح شکایت به دادسرای عمومی و انقلاب قم مراجعه نمایند.

وی افزود: اتهام متهم که کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی از طریق جذب سرمایه ها و سپرده های مردم در قالب مضاربه و حیف و میل نمودن آنهاست، از نظر دادستانی محرز بوده و نیازی به شاکی خصوصی نیست اما با توجه به توقیف همه اموال متعلق به متهم، بعد از صدور رأی در دادگاه، این اموال صرفا مطابق اسناد واریزی بین افرادی که اقدام به طرح شکایت نموده اند تقسیم خواهد شد.

غریب ضمن هشدار به برخورد قانونی با افرادی که با وعده پرداخت سودهای کلان، بدون سرمایه گذاری واقعی، نقدینگی های مردم را جذب می کنند، از آحاد مردم خواست این افراد را به دستگاه قضایی معرفی نمایند تا برخورد قانونی با آنها صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کلاهبرداری کلاهبرداری اینترنتی اخلالگران اقتصادی نموده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مامور قلابی در سنگر دستگیر شد

سرهنگ محمود حافظی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرایم، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که پلیس همواره نسبت به آن تأکید دارد، درخواست کارت شناسایی معتبر از افرادی است که تحت عنوان مأمور ارگان‌های دولتی به شهروندان مراجعه می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی گزارش مردمی مبنی بر اینکه فردی تحت عنوان مأمور یکی از ارگان‌های دولتی در بخش سنگر قصد اخاذی از اهالی و واحدهای صنفی را دارد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته و شناسایی فرد مورد نظر مشخص شد، متهم با غصب عنوان خود را مأموران یکی از ارگان‌های دولتی معرفی کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از دستگیری متهم داخل منزلش و کشف یک دستگاه بی‌سیم غیرمجاز خبر داد و بیان‌داشت: متهم ۳۵ ساله با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان ضمن قدردانی از همکاری مردم با پلیس از آن‌ها خواست در صورت مواجهه با افرادی که خود را مأمور ارگان‌های دولتی معرفی می‌کنند، قبل از پاسخگویی نسبت به رؤیت کارت شناسایی این افراد اقدام و هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6097364

دیگر خبرها

  • دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی رسید جعلی خرید در قم
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل