Web Analytics Made Easy - Statcounter

خیزیش مردمی عراق امروز (چهارشنبه) لیست نامزدهای نخست‌وزیری عراق را در تلاش برای پایان دادن به اختلافات و دو دستگی سیاسی و مردمی که مکلف شدن محمد علاوی برای تشکیل دولت آینده این کشور در پی داشته، ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، این لیست شامل اسامی چهار نامزد به نام‌های کاظم السهلانی، علاء الرکابی، سرلشگر عبدالوهاب الساعدی و سرتیپ عبدالغنی الاسدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براک الساعدی، یکی از هماهنگ‌کنندگان اعتراضات در استان المثنی در جنوب گفت، تحصن کنندگان چند روز بعد از عدم توافق فراکسیون‌های سیاسی با نامزدی توافقی، خودشان بر سر لیست جدید نامزدهای نخست‌وزیری عراق به توافق رسیدند.

وی اشاره کرد، لیست نامزدها مورد حمایت تمام میادین تحصن و تظاهرات و نیز مورد قبول اکثر مردم است زیرا وابستگی به هیچ حزبی ندارند.

در این راستا خیزش مردمی در یک بیانیه‌ که در میدان الغدیر در المثنی صادر شد، گفت: براساس وظیفه ملی و بعد از ناتوانی فراکسیون‌های سیاسی از معرفی نامزدی که مورد اعتماد ملت و خواست مرجعیت دینی عراق باشد طرح نقشه پایان دادن به بلوای سیاسی، حکومت فساد و سهمیه‌بندی را ترسیم کردیم.

خیزش مردمی تصریح کرد، لیست نامزدها برای نخست‌وزیری را طبق شروط تعیین شده از سوی میادین تحصن‌ پیشنهاد کرده است.

کاظم السهلانی، استاد دانشگاه بصره و فعال جامعه مدنی که به عنوان نامزد معرفی شده در جریان متفرق کردن مخالفان دولت در پایان سال گذشته میلادی در مرکز شهر بصره ناپدید شد.

علاء الرکابی، یکی از معروف‌ترین چهرها و رهبران خیزش مردمی در استان ذی‌قار در جنوب و مخالف فساد و دولت سهمیه‌بندی طایفه‌ای است.

اما عبدالوهاب الساعدی و عبدالغنی الاسدی، دو فرمانده سابق سازمان مبارزه با تروریسم دو فردی هستند که نقش گسترده‌ای در نجات غیرنظامیان در جریان نبرد آزادسازی استان‌های شمال و غرب کشور از چنگال داعش در بازه زمانی ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ داشتند.

این در حالی است که برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق اول فوریه محمد توفیق علاوی را برای تشکیل دولت جدید مکلف کرد اما مکلف شدن او با مخالفت و اعتراض گسترده خیزش مردمی روبه‌رو شده است؛ خیزشی که عهد بسته در صورت پس گرفته نشدن حکم علاوی به تظاهرات ادامه دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تظاهرات عراق نخست وزیری خیزش مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۸۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در احکامی جداگانه خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیئت داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است: با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیئت داوران «پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم.

امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم. لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • سلیمی نمین: همه حواسشان باشد فریب تندروها را نخورند / هدف تندروها بالاکشیدن خودشان است /نیاز به مجلس عقلانی داریم نه شعاری
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • انتشار لیست کاندیداهای دور دوم انتخابات تهران +کد انتخابی نامزدها
  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • ◄ معرفی شرکت های کشتیرانی در ایران
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد