Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آمریکایی در یادداشتی با اشاره به آمار سربازانی که در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد دچار آسیب مغزی شده‌اند، تأکید کرد: ترامپ خسارات را کمتر از واقعیت جلوه داده است.

به گزارش مشرق، نشریه آمریکایی نیویورک‌تایمز در یادداشتی به قلم «لورن دی‌یونگ» و «پل اسکِر» با تأکید بر اشاره دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات دولت وی سعی دارند خسارات وارده به نیروهای آمریکایی در جریان حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد را کوچک جلوه دهند، تأکید کرده است که این رویه باعث می‌شود مردم آمریکا ندادند هزینه واقعی جنگ‌های این کشور خارج از مرزها چیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لورن دی‌یونگ و پل اسکر که هر دو از اعضای اندیشکده «مرکز امنیت نوین آمریکا» هستند، در یادداشت خود در نیویورک تایمز اظهار داشته‌اند: پس از حمله موشکی اران به پایگاه عین‌الاسد در غرب عراق، بیش از ۱۰۰ سرباز آمریکایی به دلیل آسیب‌های مغزی ناشی از تروما تحت درمان قرار گرفتند. این حمله در پاسخ به ترور ژنرال سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران –که ترامپ آن را گام مهمی برای تقویت کارزار انتخاباتی خود می‌داند- صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: تلفات نظامیان آمریکایی در «عین‌الأسد» بیشتر شد موشک‌باران عین الاسد امپراطوری آمریکا را فروریخت/ ‌آنها دیگر جرأت ‌تهاجم را ندارند ماجرای لشکر مردگان ترامپ در رامشتاین

این حمله موشکی با بیش از ۱۰ موشک بالستیک –که تعدادی از آنها کلاهک جنگی ۱۱۰۰ پوند [۵۰۰ کیلوگرم] مواد منفجره قوی حمل می‌کردند- انجام شد، اما واکنش مقامات آمریکایی تنها این بود که حمله محدود بوده، آمریکا هیچ تلفاتی نداشته و چرخه تشدید تنش‌ها ادامه نخواهد یافت.

اما خیلی زود مشخص شد که تعداد زیادی از نیروهای آمریکایی به دلیل ترومای مغزی تحت درمان هستند. افزایش تدریجی آمار سربازان آسیب‌دیده پیام‌های متفاوتی را صادر می‌کند.

اگرچه نیروهای مسلح آمریکا بالاخره آسیب‌های مغزی ناشی از تروما (TBI) را جدی گرفته‌اند، اما هنوز راه درازی در این زمینه باقی مانده است. از طرف دیگر این یک هشدار درباره نحوه برآورد هزینه دخالت‌های نظامی آمریکا در دگیر کشورهاست. در حال حاضر در این برآوردها در بهترین حالت تنها هزینه‌هایی محاسبه می شود که برای تیتر رسانه‌ها خوب است و به ندرت اثرات بلندمدت مورد توجه قرار می‌گیرد.

وزارت دفاع آمریکا باید نحوه گزارش‌دهی عمومی درباره تلفات مرتبط با آسیب‌های مغزی را تغییر دهد. مدت‌هاست که در محاسبات رسمی تلفات، آمار نیروهایی که دچار آسیب مغزی ناشی از تروما شده‌اند بسیار کمتر از حد واقعی گزارش می‌شود. در نتیجه، هزینه‌های واقعی جنگ‌های امروز و هزینه‌هایی که در آینده باید برای کنترل اثرات بلندمدت این جنگ‌ها صرف شود، بسیار کمتر از رقم واقعی گزارش می‌شود.

بر اساس آمارهای رسمی وزارت دفاع آمریکا، از سال ۲۰۰۱ تاکنون ۵۲۰۰۰ سرباز آمریکایی در جنگ‌ههای عراق و افغانستان مجروح شده‌اند. این در حال است که طی همین دوره علائم آسیب مغزی ناشی از تروما در ۴۱۳۰۰۰ نفر از سربازان آمریکایی که در افغانستان و عراق حضور داشته‌اند، تشخیص داده شده است.

حتی  اگر تعمدی در ارائه این آمارهای نادرست و گمراه‌کننده وجود نداشته باشد، تفاوتی در نتیجه نخواهد داشت زیرا در هر صورت مردم آمریکا در جریان هزینه‌های انسانی واقعی جنگ‌های خارجی این کشور قرار نگرفته‌اند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا غرب عراق دونالد ترامپ امریکا ترامپ حمله موشکی ایران نیویورک ژنرال سلیمانی نیروی قدس سپاه تایمز افغانستان وزارت دفاع آمریکا ایران عراق آمریکا پایگاه عین الاسد پایگاه عین الاسد حمله موشکی ایران نیویورک تایمز آسیب های مغزی واقعی جنگ آسیب مغزی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در صحبت‌هایی، از رد کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ در غزه خودداری کرد. او همچنین اعضای ناتو را تهدید کرد چنانچه سهم منصفانه‌ای از هزینه‌ها را پرداخت نکنند، آنها را به حال خود رها خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با مجله «تایم» که سه‌شنبه منتشر شد، بر اصرار ماه گذشته خود مبنی بر اینکه تل‌آویو باید «جنگ را به پایان برساند» قبل از آنکه هرگونه حمایت بین‌المللی را از دست بدهد، ایستاد.

ترامپ گفت: «فکر می‌کنم که اسرائیل یک کار بسیار بد در حوزه روابط عمومی انجام داده است. فکر می‌کنم ارتش اسرائیل نباید هر شب تصاویری از ساختمان‌های فروریخته و بمباران بفرستد.»

او در پاسخ به این سوال که آیا او تعلیق یا اعمال شروطی برای کمک نظامی ایالات متحده به رژیم صهیونیستی را به منظور پایان دادن به جنگ در نظر دارد، گفت «خیر.»

تهدید ناتو

در جریان گفت‌وگو با مجله تایم، ترامپ همچنین خطاب به اعضای ناتو گفت آنها را به حال خود رها می‌کند، مگر اینکه آنها هزینه‌های نظامی خود را افزایش دهند.

دونالد ترامپ به اعضای ناتو هشدار داده است که در صورت پیروزی در دور دوم ریاست‌جمهوری، آن‌ها «دست تنها» خواهند بود، مگر اینکه هزینه‌های نظامی خود را افزایش دهند. رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و نامزد سال ۲۰۲۴ گفت که پیام او به این ائتلاف نظامی این است: «اگر نمی‌خواهید هزینه کنید، پس خودتان هستید و خودتان.»

ترامپ که مدت‌هاست شکایت می‌کند که «ایالات متحده بار مالی ناروایی را در ناتو به دوش می‌کشد»، قبلا ماده پنج این معاهده، یعنی اصل دفاع جمعی ائتلاف را زیر سوال برده است.

در اوایل سال جاری، او بیشتر از این پیش رفت و گفت روسیه می‌تواند با متحدان ناتو که به اندازه کافی برای دفاع جمعی هزینه نکرده‌اند، «هر کاری که می‌خواهد انجام دهد.» ترامپ در مصاحبه مفصل خود با مجله تایم گفت هنوز روی حرفش هست.

یک اقیانوس فاصله

این سیاستمدار ۷۷ ساله گفت، اگر در انتخابات نوامبر دوباره کاخ سفید را به دست بگیرد، ادامه کمک‌های ایالات متحده به اوکراین مشروط به این خواهد بود که اروپا با این کمک‌ها مطابقت کند. واشنگتن تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار، با حمایت جو بایدن و حمایت دو حزب اصلی کنگره، کمک به اوکراین ارسال کرده است.

ترامپ می‌گوید: «ما یک اقیانوس بین خودمان داریم، آنها هیچی.»

ترامپ نگفت که آیا به همه کمک‌های مالی آمریکا پایان می‌دهد یا خیر، اما گفت: «تا زمانی که اروپا شروع به برابری نکند، پول نمی‌دهیم. اگر اروپا قرار نیست پول بپردازد، چرا ما باید پرداخت کنیم؟ آنها بسیار بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند. ما یک اقیانوس بین خودمان داریم، آنها نه.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین اشاره کرد که در صورت پیروزی در دور دوم ریاست جمهوری، در حمایت نظامی دیرینه آمریکا از تعدادی از متحدان کشورش تجدیدنظر خواهد کرد. او پیشنهاد کرد که می‌تواند نیروهای آمریکایی را که با هدف بازدارندگی علیه نظام کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در کره‌جنوبی مستقر هستند، خارج کند.

ترامپ گفت که تدابیر فعلی «هیچ معنایی ندارد. چرا ما باید از کسی دفاع کنیم؟ و ما در مورد یک کشور بسیار ثروتمند صحبت می‌کنیم.»

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی آمریکایی در ۲ هفته/ حمایت‌ها از طرف جامعه دانشگاهی ایران ادامه دارد +تصاویر
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری