Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آیا تا به حال واژه «میسوفونیا» یا «صدا گریزی گزینشی» را شنیده اید؟ حتی اگر این‌ها را تا به حال هم نشنیده باشید، لا اقل با یکی از مبتلایان به آن برخورد داشته اید.

صدا گریزی یک اختلال عصبی است که منجر به واکنش‌های شدید و عجیب در مواجهه با ساده‌ترین اصواتی می‌شود که مبتلایان می‌شنوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدای جویدن غذا یا همان «ملچ ملوچ» یکی از معروف‌ترین این صداهاست. یک مرد آمریکایی به نام «درول مرفی» به خاطر صدای ملچ ملوچ خانواده اش در هنگام خوردن غذا آن‌ها را ترک کرده و به مکانی دور مهاجرت نموده است.

 انگلستان، مرفی ۴۱ ساله از اختلال میسوفونیا رنج می‌برد تا جایی که اختلال او باعث شده تا ساده‌ترین صدا‌های داخل خانه باعث عصبانیّت شدید و انزجار او شود. یکی از آزار دهنده‌ترین صدا‌ها برای او، صدای جویدن غذاست و، چون اعضای خانواده در هنگام جویدن غذا رعایت حال او را نمی‌کردند، مرفی فرار را بر قرار ترجیح می‌دهد و خانواده اش را ترک می‌کند.

مرد آمریکایی در سال‌های طولانی زندگی با خانواده اش تلاش می‌کرد که این صدا‌های ساده و عادی را تحمل کند، اما در این اواخر اختلال او به مرحله بحرانی و اوج خود رسید و رابطه او با خانواده، دوستان و همکارانش رو به وخامت رفت. هیچ یک از اطرافیانش جز فردی به نام «کرت فن» نمی‌توانستند رابطه دوستانه خود را با او حفظ کنند. «کرت فن» که همسن و سال مرفی است او را می‌فهمد و می‌داند او چه حال و روزی دارد و می‌تواند با او همزیستی مسالمت آمیز داشته باشد.

مرفی می‌گوید در ابتدای ابتلا به این اختلال تصور می‌کردم که دیوانه شده ام، و هر صدای کوچکی را سر و صدای شدیدی می‌پنداشتم و به شدت عصبانی می‌شدم. او می‌افزاید: هیچ کدام از اطرافیانم نمی‌توانستند بفهمند چه بر من می‌گذرد، این موضوع به طرز بدی روی تمام روابط خانوادگی و دوستانه ام اثر گذاشت.

او می‌گوید وقتی حالم رو به وخامت نهاد، تصمیم به مهاجرت گرفتم، و از سر و صدایی که هر لحظه با آن زندگی می‌کردم دور بشوم، به ویژه صدای جویدن غذا که هر روز چند بار سر میز مجبور به شنیدن آن بودم.

وقتی صدای جا به جا کردن وسایل پلاستیکی، باز کردن بسته‌های چیپس را می‌شنیدم به شدت عصبانی می‌شدم و به همین دلیل تصمیم گرفتم که همه چیز را رها نموده و مهاجرت کنم. او می‌گوید بسیار تلاش کردم تا این صدا‌های تحریک کننده و خشم برانگیز را با گوش دادن به موسیقی یا تماشای برنامه‌های تلویزیونی نادیده بگیرم، اما هیچ کدام روی من اثربخش نبوده اند با این حال سعی می‌کنم با موسیقی این مشکل را حل کنم.

منبع: تابناک

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهاجرت جویدن غذا خانواده اش صدا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد

روزنامه معاریو در خبری اعلام کرد، بار دیگر سامانه مکان یابی در بسیاری از مناطق (فلسطین اشغالی) دچار مشکل شده و کاربران فضای مجازی در مناطق شمالی و مرکزی را دچار مشکلات جدی کرد به نحوی که محل آنها را در نزدیکی فرودگاه رفیق حریری بیروت نشان می‌داد.

در ادامه این گزارش آمده است، شامگاه جمعه و بامداد شنبه بسیاری از مناطق شاهد اختلال شدید جی پی اس بود و کاربرانی که قصد استفاده از این سامانه را داشتند خود را در مناطقی در بیروت و در نزدیکی فرودگاه بین المللی رفیق حریری در جنوب آن می‌یافتند.

این رسانه بدون اشاره به احتمال وجود حمله سایبری علیه این رژیم، ادعا کرد، اختلال مذکور برای مقابله با سلاح‌ها و سامانه‌های حزب الله صورت گرفته است تا حملات موشکی و پهپادی این حزب دچار اختلال شود و از کاربران خواست تا نقشه آفلاین اماکن پر کاربرد خود را دانلود کرده و برای سفارشات نیز از انتخاب دستی استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • (ویدئو) جوزف کالینگر، قاتل زنجیره‌ای؛ مردی که می‌خواست خدا شود!
  • (ویدئو) جوزف کالینگر، قاتل زنجیره‌ای؛ مردی که پسرش را هم کشت!
  • اختلال در جمع آوری آبگرفتگی ها در اهواز به علت قطع برق
  • تاثیر عجیب بد جویدن غذا روی زیبایی صورت
  • مردی که قصد حمله به نتانیاهو را داشت بازداشت شد
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید