Web Analytics Made Easy - Statcounter

راه آهن شمال ۲ در بحران بارش برف گیلان در میان شیوه های حمل و نقلی سربلند بود و طبق گزارش های واصله، این اداره کل برای انتقال مسافران از گیلان به مقاصد تهران و مشهد با هیچ گونه مشکلی مواجه نشد و در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۴ هزار نفر توسط ناوگان مسافری راه آهن شمال ۲ جابه جا شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ بارش بی سابقه برف در استان های شمالی کشور بالاخص استان گیلان و در پی آن انسداد مبادی ارتباطی شهری، جاده ای و هوایی، قطع آب، برق و سایت های مخابراتی در برخی نقاط استان، مخاطره طبیعی بارش برف را به مرحله بحران رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرفتار شدن مسافران و اهالی گیلان در جاده های استان و لغو پروازها به دنبال بارش برف باعث بوجود آمدن موج اعتراضات مردم شد، بنا به گزارش صدا و سیما کشته شدن  تقریبا هفت نفر و مجروح شدن حدود هفتصد نفر نشان از عمق این بحران دارد.

در میان شیوه های حمل و نقلی، راه آهن شمال ۲ در این بحران سربلند بود و طبق گزارش های واصله،  این اداره کل برای انتقال مسافران از گیلان به مقاصد تهران و مشهد با هیچ گونه مشکلی مواجه نشد و در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۴ هزار نفر توسط ناوگان مسافری راه آهن شمال ۲ جابه جا شدند.

راه آهن یک ضرورت ملی است و از آن به عنوان یکی از عوامل توسعه نام برده می‌شود، اداره کل راه آهن شمال ۲ در استان گیلان یک دستگاه اجرایی نوپا است، بنابراین عملکرد آن در بحران نشان از عزم جدی و تلاش مضاعف مجموعه راه آهن برای خدمات رسانی مطلوب به مردم دارد، به زعم نگارنده با توجه به نقش آفرینی راه آهن در مواقع بحران و پدافند غیر عامل، مسئولان استان گیلان بایستی نسبت به تکمیل زیرساخت های راه آهن در استان و از بین بردن موانع توسعه راه آهن بکوشند و عملکرد بی نقص این دستگاه باید به الگویی برای سایر دستگاه های اجرایی تبدیل شود.

 

نویسنده: معصومه پودینه

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بارش برف گیلان راه آهن شمال ۲ استان گیلان بارش برف اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به اینکه شدت بارش‌ها از امروز پیش‌بینی شده، دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان آماده‌باش هستند.

خسرو کیانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی از روز چهارشنبه تا جمعه، دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی افزود: با توجه با اینکه بارش‌ها در سطح استان آغاز شده است، تاکنون خسارتی ناشی از بارش‌ها گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: رانندگان احتیاط لازم را در هنگام تردد داشته باشند زیرا در هنگام بارندگی اندکی سطح جاده‌ها لغزنده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • آماده‌باش مدیریت بحران در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید در ۴ استان
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی
  • ۱۸ استان امروز بارانی می‌شوند | این دریا مواج است
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان