Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد سجادی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در این جلسه ارزیابی دستگاه‌های اجرایی این ستاد انجام شد که در نهایت ۸ دستگاه اجرایی استان به عنوان دستگاه برتر و ۶ دستگاه در حوزه حقوق شهروندی و حوزه عفاف و حجاب ضعیف عمل کردند که مقرر شد، دستگاه‌هایی که ضعیف عمل کردند، مورد تذکر قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ارتباط با ارزیابی مطب‌های پزشکی استان گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده از بین ۴۳۰ مطب پزشکی ۶۰ مطب دارای مشکل بودند که مورد ارزیابی مجدد قرار گرفتند که دو مورد آن‌ها با توجه به کاستی‌ها در حوزه حقوق شهروندی تعطیل شدند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته از مطب‌های دندانپزشکی استان افزود: ۱۸۵ مطب دندانپزشکی سطح استان مورد ارزیابی قرار گرفتند و تنها دو مورد با مشکل مواجه بودند.

سجادی افزود: بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده ۸ درصد مطب‌های پزشکی و دندانپزشکی در خصوص دفع زباله‌های عفونی دارای مشکل بودند و با توجه به عوارض بهداشتی دفع غیر اصولی این زباله‌ها مقرر شد، یک تیم ارزیابی این کار را انجام دهد.

وی گفت: نحوه خرید میوه توسط شهروندان از جمله حقوقی است که فروشندگان به آن توجهی نمی‌کنند، به طوری که به شهروندان حق جداسازی میوه نمی‌دهند و این مورد از دو سال پیش در دستور کار ستاد صیانت قرار داشت که به نوعی ساماندهی و سازماندهی فروش میوه در سطح شهر اراک در راستای رعایت حقوق شهروندان اعمال شود و قرار شد تیمی متشکل از دستگاه‌هایی مانند شهرداری، سازمان تعاون روستایی و… این موضوع را بررسی کنند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: با کمک شهرداری اراک باید میادین میوه و تره بار در سطح شهر اراک جانمایی شود تا میوه به قیمت ارزان‌تر در اختیار مردم قرار گیرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی حجاب زباله میادین میوه و تره انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خیرمند پیش از ظهر چهارشنبه در نشست بررسی و پیگیری بهبود وضعیت ساختمان های ناایمن اراک اظهار کرد: در شهر اراک ۱۰ ساختمان بشدت پرخطر و ناایمن شناسایی شدند که یکی از این موارد مسکونی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: به تازگی بهره برداران در هنگام ساخت و ساز شناسنامه ساختمان را نصب نمی کنند درحالی که جزء اصول اولیه بوده است.

خیرمند افزود: تنها نظارت بر ساختمان های ۳۰ سال قبل درست نیست و باید شهرداری اراک بر ساخت و سازهای سطح شهر نظارت کند.

پیگیری بهبود وضعیت ساختمان‌های ناایمن، دستور کار ویژه اداره کل استاندارد استان مرکزی

سرپرست معاونت ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان مرکزی نیز گفت: تصور اشتباهی که در خصوص ساختمان های ناایمن وجود دارد این است که تنها ساختمان‌های فرسوده، ناایمن هستند.

سید سعید شریفی با اشاره به ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، افزود: اداره کل استاندارد استان مرکزی با توجه به وظایف قانونی برخود، ورود به موضوع ساختمان های ناایمن شهر اراک را دستور کار ویژه قرار داده است.

وی ادامه داد: در خصوص بهبود وضعیت ساختمان های ناایمن، تعامل بین دستگاه‌های اجرایی موجب رفع مشکل خواهد شد.

کد خبر 6094018

دیگر خبرها

  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • عملکرد برتر بانک مسکن در میان بانک‌های کردستان
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است