Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@01:35:05 GMT

امکان برقراری آتش‌بس در ادلب وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۱۰۲۴

امکان برقراری آتش‌بس در ادلب وجود ندارد

نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد چهارشنبه شب در مقر این سازمان گفت که در شرایط کنونی امکان برقراری آتش بس در ادلب وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش المیادین، «بشار الجعفری» بیان کرد: رقابت‌های سیاسی به تنش نظامی تبدیل شده و امکان برقراری آتش‌بس در زمان حاضر در ادلب وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشورهای غربی و آمریکا می‌خواهند ترکیه را به دلیل حساب‌هایی که با روسیه دارند در سوریه درگیر کنند.

نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد همچنین اضافه کرد: کشورهای غربی روند مذاکرات آستانه را قبول ندارند و آمریکا می‌خواهد تا به این روند به ویژه با تحولات ادلب پایان دهد.

الجعفری با بیان اینکه جلسه شورای امنیت درباره ادلب فوق العاده بود و در دستور کار این شورا قرار نداشت، اظهار کرد: همزمانی این جلسه با جلسه معامله قرن اتفاقی نبوده؛ بلکه برای به حاشیه کشیدن جلسه ویژه فلسطین بود.

وی ادامه داد: ۶ کشور عضو کنونی شورای امنیت به ریاست بلژیک عضو ناتو هستند و در نتیجه این شورا طرح‌های ناتو را اجرا می‌کند.

پنجشنبه گذشته شورای امنیت نشستی با موضوع سوریه و ادلب برگزار کرد.

این نشست همزمان با پیشروی ارتش سوریه برای آزادسازی استان ادلب به درخواست نمایندگان آمریکا، فرانسه و انگلیس در سازمان ملل متحد برگزار شد.

اوضاع منطقه امن ادلب در هفته‌های اخیر بر اثر تحرکات تروریست‌ها و حملات آنها از این منطقه به نقاط دیگر سوریه متشنج شده است.

ورود ارتش ترکیه به این منطقه برای حمایت از گروه‌های مسلح ضدسوری بر تنش اوضاع افزوده و در جریان گلوله باران مواضع ارتش سوریه و ترکیه از سوی دو طرف، ده‌ها نفر از نیروهای آنها کشته یا زخمی شده‌اند.

سوریه بارها با محکوم کردن حملات نظامی ترکیه و همپیمانان آن در خاک سوریه اعلام کرده است که اقدامات آنکارا در شمال سوریه نخواهد توانست به احیای مجدد گروه‌های تروریستی کمک کند.

پیشروی سوریه در این مناطق در حالی شدت گرفته که از روز نهم ژانویه (۱۹ دی ماه) با توافق میان «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای وی، در منطقه ادلب آتش بس اعلام شد؛ اما این آتش بس ۲ روز بعد با حملات تروریست‌ها نقض شد.

استان ادلب ۱۱ درصد خاک سوریه را تشکیل می‌دهد و نیروهای سوری در ماه‌های اخیر بخش‌های زیادی از جنوب آن را آزاد کرده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امکان برقراری آتش بس سازمان ملل متحد شورای امنیت وجود ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: برقراری عدالت و توازن میان مناطق شهری در اجرای خدمات و پروژه‌ها از سیاست‌های محوری دوره ششم شورای اسلامی شهر قم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، محسن محرری امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر قم در شش دوره فعال با ترکیب نیروهای متعهد، انقلابی و متخصص در راستای رضایت شهروندان تلاش کرده تا عملکرد شایسته‌ای داشته باشد.

وی ارتباط بیشتر با رسانه‌ها و مردم را رویکرد شورای اسلامی شهر دانست و افزود: تلاش شده است تا در عرصه‌های مختلفی چون مساجد، مجامع عمومی، مجالس و هیئت‌ها و همچنین ملاقات‌های مردمی این ارتباط چهره به چهره حفظ شود و اعضای شورا نیز متعهد و موظف به ارتباط با رسانه‌ها هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه نگاه برنامه‌ای در شورا اسلامی شهر حاکم است، تصریح کرد: دقت در تنظیم بودجه به طوری که بودجه ضمن رعایت روند رشد منطقی تعرفه که از تورم عقب نماند و فشاری هم به مردم وارد نشود و در این سال‌ها عملکرد بودجه منطبق با بودجه مصوب است.

محرری طرح‌های نیمه تمام را از اولویت‌های شورای اسلامی شهر دانست و تاکید کرد: تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام در هسته مرکزی شهر تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه توازن در منطقه از هدف‌های مهم است، گفت: توازن و توزیع درآمد در مناطق شهری متناسب با نیاز هر محله با توجه به درآمد کلی شهرداری به شکل مناسب و متوازن انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه ۱۲۴ جلسه رسمی در دوره ششم برگزار شده است، عنوان کرد: در طول این مدت ۸۲۰ مورد لوایح و ۷۸ طرح تنظیم و توسط شهرداری رسیدگی شده است.

محرری از برگزاری هفتاد و یکمین اجلاس مشورتی در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: شورای اسلامی شهر قم، بیست‌وششم و بیست‌وهفتم اردیبهشت، میزبان اجلاس رؤسای شورای استان‌ها خواهد بود.

کد خبر 747522

دیگر خبرها

  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • سازمان ملل خواهان تحقیق درباره گور جمعی کشف شده در جنوب نوار غزه شد
  • ازسرگیری تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن