Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امیرعلی امیرباقری» امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با تاکید بر اینکه انتظار اصلاح از بازار باید از اصلاح سهام جدا شود، افزود: اکنون عمده اصلاح بازار بر روی سهم هایی صورت می گیرد که رشد چند برابری را تجربه کردند، سهام عمده که رشد چندانی نداشتند ضامن رشد شاخص بورس هستند.

وی ادامه داد: در روزهای آینده شاهد افت سهم‌های کوچک که رشد چند برابری داشتند خواهیم بود و در مقابل به مراتب دلیل رشد سهم‌های بزرگ که در چند وقت اخیر از رشد بازار جا ماندند زمینه صعود شاخص بورس را فراهم خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرباقری اظهار داشت: اصلاح را نباید در سهم‌هایی که رشد نکردند و اکنون در مرحله‌ای کمتر از ارزش واقعی خود قرار دارند جست و جو کرد بلکه به طور حتم اصلاح در سهامی شکل می‌گیرد که از محدوده تحلیلی خود فاصله گرفتند تا چند روز آینده شاهد اصلاح این سهم های کوچک خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه زمینه اصلاح سهامی که چند برابر ارزش واقعی خود رشد کردند را باید از اصلاح شاخص بورس جدا کرد، افزود: گروه‌هایی مانند معدنی، فلزی، پالایشگاهی و پتروشیمی با رشد همراه خواهند شد و با رشد خود زمینه صعود شاخص بورس را فراهم می‌کنند اما در سهم‌های کوچکی که از ارزش ذاتی خود فاصله گرفتند و وارد محدوده حبابی شدند به طور یقین شاهد اصلاح خواهیم بود، عمدتا این سهم‌ها از جمله سهم‌هایی هستند که با جریان نقدینگی کم رشدهای ۲۰ برابری داشتند.

وی به علت افت گروه خودرو اشاره کرد و افزود: گروه خودرو اکنون بعد از رشد اخیری که تجربه کرد نیاز به استراحت دارد و شاهد انتقال نقدینگی از گروه خودرو به دیگر گروه‌ها خواهیم بود.

امیرباقری اصلاح گروه خودرو در معاملات چند روز اخیر بازار سرمایه طبیعی دانست و افزود: سرمایه‌گذاری در این گروه وابسته به دید سرمایه‌گذاران است، سرمایه‌گذارانی که سرمایه‌های خود را با دید میان مدت وارد گروه خودرو می‌کنند می‌توانند از این گروه انتظار سوددهی بیشتری را داشته باشند اما اگر سرمایه‌گذاران نسبت به این گروه دید کوتاه مدت دارند احتمال انتقال سرمایه آنها به سایر گروه ها وجود دارد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، در کوتاه مدت شاهد اصلاح گروه خودرو در بازار سرمایه خواهیم بود اما در میان مدت و بلندمدت احتمال صعود و رشد این گروه وجود دارد.
وی پیش بینی خود از وضعیت بازار هفته آینده اینگونه بیان کرد: بازار هفته آینده در سهم های بزرگ که همچنان جا برای رشد دارند افزایشی است اما در سهم‌های کوچک که رشد چند برابری را تجربه کردند احتمال اصلاح وجود دارد.

امیرباقری با بیان اینکه اکنون باید کلیت بازار را از کلیت سهام جدا کرد، افزود: شاخص بورس هفته آینده رقمی حدود ۵ درصد مثبت و افزایشی خواهد شد.

برچسب‌ها بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار پروندهٔ خبری بازار بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار رشد چند برابری بازار سرمایه سهم های کوچک هفته آینده شاهد اصلاح گروه خودرو شاخص بورس سهم هایی چند روز گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۱۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز هم در بازار برخلاف انتظار‌ها خبر خاصی نبود! تابلوی معاملات کم رمق است و همچنان رکود و سردرگمی به راحتی حس می‌شود و ظاهرا اراده‌ای برای رشد بازار وجود ندارد. هر خبر یا شایعه‌ای بهانه‌ نوسان یک الی دو روزه می‌شود و این دور باطل فعلا ادامه دارد.

او در ادامه می‌گوید: امروز ارزش معاملات خرد بورس به ۳,۶۴۴ میلیارد تومان رسید و خالص سفارشات با خروج ۱۴۰ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود. همچنین تعداد نماد‌های مثبت ۲۴۱ و تعداد نماد‌های منفی ۵۶۵ نماد بود. به عبارتی حدود ۷۲ درصد نماد‌ها در شرایط قرمز بودند و بیشترین تاثیر مثبت بر بازار با وامید و بیشترین تاثیر منفی بر بازار با فولاد به ثبت رسید.

وفایی گفت: در نهایت شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش ۵ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۲۵۹ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • هفت پله قرمز بورس
  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی‌ چیست؟
  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • آینده بورس در چند پرده
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟