Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@10:34:42 GMT

۱۶ هزار نفر از جمعیت ایلام جویای کار هستند

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۱۴۶۶

۱۶ هزار نفر از جمعیت ایلام جویای کار هستند

شکر اله شیرخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت هیچ دخل و تصرفی در نرخ بیکاری و تورم ندارد و این اعداد و ارقام از سوی مرکز آمار ایران منتشر می شود.

وی نرخ بیکاری در پاییز سال جاری استان را ۸.۱ درصد اعلام کرد و افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار استان ایلام از نظر نرخ بیکاری در سال ۹۱ با ۱۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد در رتبه سی ام کشوری بود اکنون به رتبه چهارم کشور رسیده است.

وی میزان جمعیت فعال استان را ۱۷۳ هزار نفر و جمعیت شاغلان استان را ۱۵۷ هزار نفر برشمرد و گفت: مرکز آمار شاخص هایی برای اعلام اشتغال دارد که شاید ما آنها را نپذیریم اما این شاخص کلی کشوری است.

شیرخانی اظهار داشت: نرخ بیکاری توسط مرکز آمار اعلام می شود و وزارت کشور و وزارت تعاون هیچ دخل و تصرفی در آن ندارند.

وی افزود: امسال از محل اشتغال روستایی ۲ هزار و ۸۸۲ میلیارد ریال سهم استان بود که تاکنون دو هزار و ۴۷۷میلیارد ریال پرداخت شده و ۱۶میلیارد باقی مانده است.

شیرخانی گفت: با کمک این میزان تسهیلات چهار هزار و ۲۲۶ طرح اجرا و برای شش هزار و ۲۶۱ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون از قبل بیمه روستایی بیمه یک هزار و ۳۰۰ نفر و بیمه تامین اجتماعی بیمه یک هزار و  ۹۰۰ کارگاه پرداخت می شود که می توان به جرات اعلام کرد برای بیش از سه هزار و ۱۰۰ نفر تنها از محل اشتغال روستایی شغل ایجاد شده است که در سال آینده در تسهیلات روستایی وضعیت اشتغال مطلوب خواهد شد.

وی تاکید کرد: در صورت همکاری دستگاه ها می توان در بحث کارورزی و یارانه دستمزد برای هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد کنیم.

وی از دستگاه هایی که با بخش خصوصی ارتباط دارند، خواست: در بحث کارورزی و یارانه دستمزد اطلاع رسانی انجام دهند زیرا دولت ۳۰درصد دستمزد آنان را بر عهده گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری همه دستگاه ها و بخش خصوصی تحول چشمگیری در حوزه اشتغال و رفع معضل بیکاری در استان ایجاد شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا تورم شاخص مرکز آمار ایران وزارت تعاون وزارت کشور انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نرخ بیکاری مرکز آمار هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار و ۷۴۷ پرونده قضائی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان ارجاع شده است گفت: بیش از ۷۸ درصد از پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس استان منجر به مصالحه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار جمال سلمانی اظهار کرد: مراکز مشاوره پلیس در عرصه کاهش آسیب‌ها و جرایم اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

وی افزود: با پای کار آمدن سازمان‌های حمایتی، و دخیل در حوزه آسیب‌های اجتماعی و بهره‌گیری از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی می‌توان به صورت گسترده و علمی در حوزه شناسایی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی ورود کرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام اضافه کرد: با همت و پشتکار مشاوران و مددکاران اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، تعداد ۱۱ هزار و ۲۸۹ پرونده ضمن صلح و سازش از چرخه کار قضائی خارج شده است.

سلمانی با بیان اینکه ۷۸ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شده است، اضافه کرد: مراکز مشاوره پلیس در راستای رویکرد جامعه محوری پلیس راه‌اندازی شده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر با رویکرد فرهنگی و آموزشی مسائل و معضلات اجتماعی حل و فصل شود بار انتظامی در جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

فرمانده انتظامی استان ایلام افزود: شهروندان می‌توانند با شماره گیری شماره ۰۹۶۵۸۰ ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره‌مند شوند.

کد خبر 751140

دیگر خبرها

  • مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است
  • دوره تربیت مربی درجه ۳ در استان ایلام برگزار می‌شود
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • ریزش برداری در ۳۸ مقطع از محور‌های ایلام انجام شد
  • ریزش برداری در ۳۸ مقطع از محورهای ایلام انجام شد