Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی خبر داد: جشنواره کودکانه «فهما» با هدف آموزش رشته های هنری به کودکان مناطق روستایی و ایجاد رقابت فرهنگی و هنری در این استان برگزار شد.

«هاشم شیرازیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد اظهار کرد: با توجه به  اهمیت موضوع تولید آثار فرهنگی و هنری در کانون ها به ویژه در کانون های روستایی، موضوع آموزش رشته های هنری به کودکان و نوجوانان، شناسایی افراد مستعد و تربیت هنرمندان را در اولویت  کاری قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی به اجرای طرح جشنواره مجازی کودکانه «فهما» در قالب هفت رشته هنری شامل  نمایش، نقاشی، سرود، نقالی و پرده خوانی، شعر، قصه گویی و خوشنویسی  ویژه اعضای کانون های مساجد کشور اشاره کرد و گفت: تلاش شده تا با آغاز برنامه ای آموزشی در رشته های هنری به کودکان و نوجوانان ضمن ترغیب کانون ها در استقبال از این طرح،  زمینه شناسایی استعدادهای هنری در مساجد به ویژه در روستاها فراهم  شود.

 

شیرازیان افزود: تاکنون در این قالب دو جشنواره بزرگ کودک و نوجوان در شهرستان گرمه به همت کانون فرهنگی و هنری پیامبر اعظم (ص) با محوریت سرود و قصه گویی و نیز کانون فرهنگی و هنری رأفت شهر شوقان با ایجاد فضای رقابتی فرهنگی و هنری برگزار شده است.

 

وی اضافه کرد: همچنین به همت کانون فرهنگی و هنری گل نرگس در روستای قارلق بجنورد نیز شاهد برگزاری دوره آموزشی نقاشی برای کودکان در سنین 7 تا 12 سال هستیم که در دو مرحله  آموزش و برگزاری مسابقه نقاشی هم اکنون در حال اجراست.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی به استقبال کودکان و نوجوانان از این برنامه ها در ایام دهه فجر اشاره کرد و در تکمیل این خبر گفت:  بر اساس اعلام معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، کانون ها تا 30 بهمن مهلت دارند  آثار هنری کودکان در رشته های نام برده را  برای ارزیابی در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند که تلاش می کنیم آثار تولید شده در این جشنواره ها و دوره های آموزشی هنری که  اغلب در مساجد مناطق کم برخوردار استان است، توسط برگزار کنندگان در این سامانه ثبت شود.

 

گفتنی است، فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان شمالی می توانند برای کسب اطلاعات از جشنواره مجازی کودکانه فهما به سامانه بچه های مسجد به آدرس www.bachehayemasjed.ir مراجعه کنند.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره کودکانه فهما فهما کانون مسجد مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی کانون فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان فرهنگی هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۱۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران اعلام کرد، نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان کانون در مرحله استانی ویژه مازندران ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۸ در سالن سینما کانون ساری برگزار می‌شود. 

بر این اساس، این جشنواره در بخش استانی با اجرای ۵ نمایش منتخب به اجرا می‌پردازد تا پس از رای هیات داوران ۳ نمایش برگزیده به دبیرخانه مرکزی برای حضور در جشنواره کشوری معرفی شوند. 

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره‌ی هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار " این صحنه خانه‌ماست " برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود. 

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری