Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدالدین یوسفی روز پنجشنبه در گردهمایی ائمه جمعه سیستان و بلوچستان که در کنارک در حال برگزاری است، اظهار داشت: قبل از وقوع سیل بیش‌از چهار هزار هکتار باغ موز ارگانیک در شهر زرآباد که پایتخت موز ایران محسوب می‌شود کشت می‌شده و روزانه ۴۵کامیون موز از این منطقه به سایر نقاط کشور ارسال می‌شد.

وی ادامه داد: در این منطقه علاوه‌بر موز، گوجه فرنگی و صیفی جات نیز به میزان قابل توجه کشت و برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کنارک گفت: با وجود صید و صیادی بخش کشاورزی در زرآباد درصد اشتغال صددرصدی را شاهد هستیم به طوریکه ۸ تا ۱۰ هزار نفر نیز از سایر نقاط در این شهر مشغول به فعالیت هستند.
وی اظهار کرد: این سیل پهنه ۱۰۰ هزار کیلومتری سیستان و بلوچستان را تحت شعاع خود قرار داد و در مناطقی به مثل زرآباد شاهد آورد ۱۵ هزار متر مکعبی سیلاب بودیم.
یوسفی بارش ۱۰۰تا ۲۳۷ میلی‌متری در مناطق بالادست را عامل ایجاد سیلاب عنوان کرد و افزود: اکثر باغات کشاورزی و ۸۰ درصد هزار حلقه چاه کشاورزی کنارک از بین رفت؛ در حوزه راه‌ها نیز بین ۲۰ سانتی متر تا ۲ متر رسوبات را شاهد بودیم و ۸۰ درصد راه‌های روستایی این شهرستان از بین رفت.
وی با بیان اینکه هم‌اینک بخشی از مشکلات منطقه رفع شده است گفت: در بخش راه مشکلاتی داریم و برای برخی از روستاها تنها بازگشای راه انجام شده است.

فرماندار کنارک به ظرفیت‌های صیادی این شهرستان اشاره کرد و افزود: کنارک جزو ۵۰ بندر کد دار جهان در صید تن ماهیان، قطب صید و صیادی کشور محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: کنارک با وسعتی افزون‌بر ۱۱ هزار کیلومتر و داشتن ۲ شهر، ۲ بخش و بیش‌از ۲۰۰ روستا، دهستان و آبادی از نظر جغرافیایی بین دو استان مهم اقتصادی و بندری هرمزگان و سیستان و بلوچستان قرار گرفته و با داشتن ۷ اسکله صیادی بیش‌از هزار و ۷۰ شناور و قایق صیادی را در خود جای داده است.
یوسفی شغل اکثر ساکنان مردم کنارک را صید و صیادی عنوان کرد و گفت:هم‌اینک ۷۰ درصد تن ماهیان صنعتی کشور وابسته به این شهرستان است.

وی حوزه آبزی پروری و مزارع پرورش میگو را از نقاط مورد توجه در کنارک عنوان کرد و افزود: بیش‌از۲۰ هزار هکتار مزارع پرورش میگو و آبزی پروری در سطح این شهرستان شناسایی شده‌اند.
فرماندار کنارک اظهار داشت: هم‌اینک با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی، یک مجتمع بزرگ با فعالیت در چندین بخش در سطح شهرستان در حال اجراست که تعداد قابل توجهی با بهره‌برداری از آن مشغول به کار می‌شوند.

به گزارش ایرنا، شهرستان کنارک با بیش‌از ۱۱ هزار کیلومتر وسعت، طبق سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ تعداد ۹۸ هزار و۲۱۲ نفر با ۲۳ هزار و۶۰۰ خانوار دارد و در ۶۳۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان واقع شده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان کنارک سیل پروندهٔ خبری سیل زمستانی در جنوب و جنوب شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کنارک سیل سیستان و بلوچستان کنارک سیل سیستان و بلوچستان فرماندار کنارک صید و صیادی هم اینک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان امدادرسانی به سیلاب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در ۱۳ روز عملیات سیل و آبگرفتگی با ۲ بالگرد هلال احمر و ۲۰۶ سورتی پرواز،۱۳ هزار و ۷۷ خانوار شامل ۵۸ هزار و ۷۵۲ نفر امدادرسانی شدند.
سجادی گفت: از روز‌های اولیه سیل و آبگرفتگی، نیرو‌های عملیاتی هلال احمر چهار هزار و ۷۰ نفر را اسکان اضطراری دادند.
وی ادامه داد: در پی بارش‌های شدید باران در جنوب سیستان و بلوچستان در ۱۳ شهرستان ایرانشهر، سیب و سوران، سراوان، مهرستان، خاش، نیکشهر، زاهدان، میرجاوه، کنارک، سرباز، دلگان، فنوج و چابهار از آبگرفتگی و سیلاب آسیب دیدند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش شبانه روزی امدادگران و نجاتگران در سیلاب جنوب استان گفت: در این حادثه ۹ هزار و ۳۹۰ تخته پتو، چهار هزار و ۹۵۲ تخته موکت، یک‌هزار و ۲۳ دستگاه چادر امدادی، هفت هزار و ۴۱۷ کیلوگرم نایلون پوششی سقف، هشت هزار و ۶۴ بسته غذایی ۱۰ روزه، ۲ هزار و ۳۴۶ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۱۴ هزار و ۲۰۰ قوطی کنسروجات بین خانواده‌های تحت تاثیر توزیع شد.

دیگر خبرها

  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • پایان امدادرسانی به سیلاب سیستان و بلوچستان
  • حریق بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری امامزاده ابراهیم (ع) شفت + فیلم
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان