Web Analytics Made Easy - Statcounter

منیر سادات میرمحمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مدارس با هدف اجتماع‌سازی محلی و ارتقای فرهنگی ساکنین، بهبود ارتباط مردم با مجموعه مدیران شهری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی با ارائه خدمات به گروه‌های مختلف در فازهای مسکن مهر پردیس ایجاد شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد:  در فازهای جدید مسکن مهر جمعیت پذیری کامل نشده و به منظور استفاده از ظرفیت مدارس تکمیل شده خالی از دانش آموز، کاربری آنها به مدارس اجتماع محور تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اجرای طرح فراغت سالم، آموزش و توانمندسازی ویژه دانش‌آموزان، والدین و سایر ساکنان محلات  در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، کارآفرینی، مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بخشی از برنامه هایی هستند که در مدارس اجتماع محور در فازهای ۱، ۱۱، ۵ برگزار می‌شوند.  

میر محمدی افزودا: مدارس اجتماع محور نقش بسزایی در افزایش مشارکت ساکنین بویژه زنان  وکوکان که فرصت بیشتری برای  فعالیت در این مراکز اجتماعی فرهنگی محلی دارند را به همراه دارد.

وی با اشاره به فعالیت یک موسسه مدد کاری در این مدارس، خاطرنشان کرد: معتادان و زنان سرپرست خانواده و در معرض آسیب های اجتماعی تحت حمایت این موسسه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی دراین مدارس هستند.

مشاور اجتماعی شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: در این مدارس با همکاری اداره فنی و حرفه ای  دوره‌های آموزشی  برق و مکانیک خودرو، برق صنعتی و ساختمان، تعمیر تلفن همراه، تعمیر موتور سیکلت، گرافیک، تعمیرآسانسور، دوره‌های  آموزش کامپیوتر، حسابداری، عمران، نقشه کشی، صنایع دستی، سنگ تراشی، کنده کاری، منبت کاری، چرم دوزی، پرورش گل و گیاه آپارتمانی، پرورش قارچ و پرورش زنبور عسل و کاشت زعفران آموزش داده می‌شود.

میرمحمدی با اشاره به همکاری هلال احمر شهرستان با این مدارس تصریح کرد: آموزش دوره های آموزشی امداد و نجات و کمک های اولیه بستر لازم برای توانمند سازی ساکنان علاقه مند در این زمینه را فراهم کرده و خانه های اسباب بازی محیطی شاد و مفرح برای کودکان با برگزاری کارگاه‌های خلاقیت، بازی های تمرکزی و بازی درمانی فراهم می کنند.

 وی خاطرنشان کرد: سالن های ورزشی چند منظوره، آموزش زبان انگلیسی در رده های مختلف سنی، برگزاری جلسات مشاوره خانوادگی، فردی، بالینی و گفتار درمانی از سوی کارشناسان اداره بهزیستی و ایجاد امکان پخش فیلم برای گذراندن اوقات فراغت بخش دیگری از امکانات این مدارس هستند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار  دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا برق خانواده خودرو فنی و حرفه ای گروه های مختلف انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مدارس اجتماع محور آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمد وحیدی امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان خراسان شمالی، اظهار داشت: اجرای رتبه‌بندی معلمان، 60 هزار میلیارد تومان اعتبارات آموزش و پرورش را افزایش داد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون برتر مجلس یازدهم انتخاب شده است، افزود: اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان علی‌رغم کاستی‌هایی که داشت، 60 همت اعتبارات آموزش و پرورش را افزایش داد.

وی ادامه داد: قانون  جهش تولید دانش‌بنیان با پشتیبانی از 10 هزار شرکت  دانش‌بنیان نیز یکی دیگر از قوانین مهم مجلس یازدهم بوده است که 50 همت در بودجه سالانه به سمت شرکت‌های دانش‌‌بنیان سوق پیدا می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه آموزش و پرورش باید به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی توجه داشته باشد، افزود: در 3 سال 300 درصد رشد پذیرش دانشجو در این دو دانشگاه اتقاق افتاده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ترویج نگاه الگوسازی در مدارس، گفت: در حال حاضر 107 میلیارد تومان پروژه از محل اعتبارات سفر رهبری اجرا می‌شود که در 4 سال این عدد به 230 میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • کاهش نرخ باروری در ایران از چه وقت شروع شد؟
  • یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد
  • خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند / چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان