Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در اختتامیه هفته قرآن و عترت استان، نسخه شفابخش هدایت و رسیدن به مقصد را تمسک به قرآن و عترت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «حیدر قاسمی» معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان در اختتامیه هفته قرآن و عترت استان اصفهان با تقدیر از تمام فعالان قرآنی گفت: زندگی فردی و اجتماعی همه اگر بر مبنای دو ثقل قرآن و عترت قرار بگیرد بسیاری از مسائل برطرف می‌شود و هیچ چیزی هم کفو قرآن نبوده مگر عترت و این دو تا روز قیامت همراه هم خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی یکی از افتخارات جهان تشیع را بهره مندی از نور اهل بیت علیهم السلام دانست و خاطرنشان کرد: لازم است خود را به نور قرآن و عترت تجهیز کنیم تا به سعادت رهنمون شویم و به این دو ثقل عظیم متمسک شویم و به عنوان راهکار و راهبرد حیات مادی و معنوی از قرآن و عترت بهره ببریم.

 

حجت‌الاسلام «محمدعلی انصاری» نیز در این جلسه با تبریک میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و با گرامیداشت مقام مادر گفت: توفیقی است که خادم قرآن کریم و از امت پیامبری که معجزه او قرآن کریم است، باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تقدیر از کسانی که توفیق خدمت گذاری به قرآن و عترت در این هفته را پیدا کردند، خاطرنشان کرد: ضلالت و گمراهی به معنی خارج شدن از مسیر حقیقی و راه گم کردن، نقطه مقابل هدایت است و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نیز برای این که امت خود را در مسیر هدایت قرار دهند در حدیث ثقلین فرمودند که امت را به تمسک به قرآن و عترت به عنوان مفسران حقیقی قرآن هدایت کردند.

 

وی نسخه شفابخش هدایت و رسیدن به مقصد را تمسک به قرآن و عترت دانست و افزود: یکی از وظایف انقلاب اسلامی که جشن چهل و یک سالگی آن را به تازگی جشن گرفتیم، احیای قرآن و عترت است و همه ما باید ملاک و مبنای خود را این دو ثقل عظیم قرار دهیم.

 

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین تکالیف فرهنگی را گسترش فرهنگ قرآن و عترت دانست و تصریح کرد: اصفهان زمینه‌های فعالیت بسیار خوبی در زمینه قرآن و عترت داشته و دارد و امسال برای نخستین بار هفته قرآن و عترت را در سطح استان برگزار کردیم تا با محوریت قرآن کریم همدلی و هم‌افزایی بین فعالان قرآنی را افزایش دهیم.

در ادامه این نشست بیانیه هیئت داوران قرائت و از برگزیدگان هفته قرآن و عترت اسنان اصفهان در رشته‌های مقاله، شعر، داستان کوتاه، کارگاه آموزشی خوشنویسی، هنرهای نمایشی، هنرهای سینمایی، آواها و نغمات، بیانیه گام دوم انقلاب، نمایشگاه، ایده شوی قرآن و عترت تقدیر شد./

پایان پیام/129

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته قرآن و عترت استان اصفهان هفته قرآن و عترت اصفهان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هفته قرآن و عترت تمسک به قرآن و عترت هفته قرآن و عترت قرآن و عترت استان اصفهان قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است

امام جمعه کرمانشاه گفت: زمانی که انسان به سن تکلیف می‌رسد، یعنی اینکه از این به بعد باید به انجام واجبات و ترک محرمات توجه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری امروز _ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در جشن تکلیف دانش‌آموزان دبستان شاهد شهدای پروین‌زاد، اظهار کرد: به روایت قرآن، مادر حضرت مریم (س) هنگام بارداری، فرزندش را برای خدمت در بیت‌المقدس نذر کرد. وقتی فرزندش (دختر) به دنیا آمد، با قانع کردن کاهنان او را خدمتگزاری معبد کرد.

وی افزود: در قرآن چنین آمده است که یک روز زکریا که کفالت مریم را برعهده داشت به نزد مریم می‌رود، در کنار او میوه و غذاهای بسیاری را می‌بیند. گفت؛ «ای مریم این را از کجا آورده‌ای؟ گفت: این از نزد خداست، خداوند به هر کس که بخواهد بی‌حساب روزی می‌بخشد.»

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به هدف خداوند در نقل جزئیات زندگی حضرت مریم (س) در قرآن کریم، خاطرنشان کرد: همه دختر خانم‌ها بعد از رسیدن به سن تکلیف با پیروی و عمل کردن به دستورات خدا می‌توانند به مقامات معنوی بالایی برسند.

حجت‌الاسلام غفوری رسیدن به سن تکلیف را آغاز مرحله جدید زندگی برای انسان دانست و تصریح کرد: زمانی که انسان به سن تکلیف می‌رسد یعنی اینکه از این به بعد باید به احکام خدا عمل کند و به انجام واجبات و ترک محرمات توجه کند.

وی با اشاره به سیاهی گناه در دل انسان بر اساس روایات ائمه معصوم (ع)، اضافه کرد: ایمان به خدا باید در قلب انسان معنا پیدا کند تا مؤمن شود.

امام جمعه کرمانشاه با نقل آیاتی از قرآن کریم از زندگی پس از مرگ به واسطه کارهای خوب دنیوی و عبادت خدا (احترام به بزرگ‌ترها و پدر و مادر، محبت کردن به دوستان، نمازخواندن و قرآن خواندن)، سخن گفت.

حجت‌الاسلام غفوری خطاب به فرزندان شهدای حاضر در جمع دانش‌آموزان، گفت: قدردانی از شهدا وظیفه همه ما است، ما مدیون پدران عزیز شما هستیم و فرزندان شهدا نور چشم ما هستند.

کد خبر 747338

دیگر خبرها

  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است