Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه و دفاع روسیه و همچنین سخنگوی کرملین، سخنان دیروز "اردوغان" درباره اینکه گویا نیروهای دولتی سوریه و نظامیان روسی به مردم غیرنظامی در منطقه ادلب حمله می‌کنند را تکذیب و این ادعا را مغایر با واقعیت خواندند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که طرف روسی ادعاهای مقامات آنکارا مبنی بر حملات روسیه به غیرنظامیان در استان ادلب سوریه را به شدت رد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاخارووا در واکنش به سخنان روز گذشته "رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهوری ترکیه در این باره که گویا بیتشر حملات نیروهای دولتی سوریه و ارتش روسیه به غیرنظامیان در استان ادلب صورت می‌گیرد، تاکید کرد: «ما چنین ادعاهایی را نمی‌پذیریم و مواضع خود را بطور علنی بیان می‌کنیم.»

به گفته وی، هر یک از طرفین تفسیرهای متفاوتی در رابطه با اوضاع کنونی در منطقه ادلب دارند، برای همین هم رایزنی‌هایی میان نمایندگان دو کشور صورت می‌گیرد تا به نقطه اشتراکی در این باره دست یافته شود.

در عین حال، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز پیش از این در پاسخ به اظهارات اردوغان مبنی بر اینکه گویا مسکو و دمشق به مردم غیرنظامی در استان ادلب سوریه حمله می‌کنند، تأکید کرد که طرف روسی همچنان به توافق نامه سوچی پایبند است و تلاش خود را برای حل و فصل اوضاع انجام می‌دهد.

بر اساس اطلاعات کرملین، روسای جمهوری روسیه و ترکیه، روز چهارشنبه بار دیگر طی گفت‌وگویی تلفنی، وخامت اوضاع کنونی در منطقه ادلب سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ادعای طرف ترکیه‌ای درباره حمله نظامیان روسی به غیرنظامیان در منطقه کاهش تنش ادلب، با واقعیت مطابقت ندارد.

در این بیانیه تاکید شده است: «نیروهای نظامی روسیه و کارکنان مرکز آشتی طرفین متخاصم در منطقه کاهش تنش ادلب با رعایت کامل توافقات صورت گرفته در اکتبر سال 2019 در سوچی بین روسای جمهور روسیه و ترکیه عمل می‌کنند و اقدامات آنها در جهت دفاع از صلح و تامین امنیت مردم سوریه است.»

وزارت دفاع روسیه یادآور شد که دلیل واقعی تشدید درگیری‌های نظامی در منطقه ادلب، در حقیقت عدم تحقق تعهدات ترکیه به جدا کردن گروه‌های مخالف میانه‌رو از تروریست‌های "هیئت التحریرالشام" (یا همان جبهه النصره سابق) است که این منطق را پر کرده‌اند.

در اوایل روز گذشته، چهارشنبه، رئیس جمهوری ترکیه نیروهای دولتی سوریه و نظامیان روسیه را متهم کرد که به غیرنظامیان در استان ادلب حمله کرده‌اند. وی مدعی شد ، بیشتر حملات نیروهای نظامی روسی و سوری، نه علیه تروریست‌ها، بلکه علیه مردم غیرنظامی انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: غیرنظامیان در استان ادلب نیروهای دولتی سوریه مردم غیرنظامی منطقه ادلب نظامیان روسی دفاع روسیه ادلب سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۴۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد ارتش این کشور به مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی در بخش جنوبی جبهه حمله کرده است.

به گزارش ایسنا، گزارش‌های اولیه حاکی از سه انفجار در مرکز اودسا است.

طبق گزارش راشا تودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاسیسات نظامی، نیروها و تجهیزات اوکراینی مورد اصابت حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری نووستی پیش از این به نقل از نیروهای محلی گزارش داد که ارتش روسیه یک مقر اوکراینی را در مرکز شهر بندری اودسا هدف قرار داده است.

براساس آنچه تاکنون گزارش شده، سه انفجار در منطقه رخ داده که یکی از آنها در نزدیکی مقر فرماندهی اوکراین با قدرت بیشتری بوده است.

«اولگ کیپر» رئیس اداره منطقه‌ای اودسا ضمن تایید این گزارش، گفت که در این حمله از موشک بالستیک استفاده شده و دست‌کم سه نفر کشته‌ شده‌اند.

روسیه بارها تاکید کرده است که طی عملیات نظامی خود فقط مراکز نظامی اوکراینی را هدف قرار می‌دهد و هیچ اقدامی علیه زیرساخت‌های غیرنظامی انجام نمی‌دهد.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم