Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره به اینکه مشکل پرداخت حقوق و استفاده از منابع اعتباری پایگاه‌های گردشگری حل شده است گفت: حقوق‌ها تا پایان سال پرداخت می‌شود. ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمد خیاطیان ظهر امروز در حاشیه بازدید از غرفه کرمان در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح این مسئله که با کمبود اعتبار در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مواجه هستیم موضوع درستی نیست اظهار داشت: نحوه هزینه کرد اعتبارات برای ما مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر ساس قانون ششم توسعه و قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی سابق، ساز و کارهای پرداخت حقوق و استفاده از منابع اعتباری وزارت میراث فرهنگی با اشکالاتی مواجه شد افزود: با تلاش‌های انجام شده از سوی این وزارتخانه توانستیم مشکلات قانونی تامین اعتبار پایگاه‌های گردشگری را حل کنیم.

وزیر میراث فرهنگی: 18 میلیارد تومان اعتبار برای مرمت آثار تاریخی و توسعه گردشگری کرمان اختصاص داده شده استظرفیت‌های تاریخی و گردشگری کرمان اثر جدی بر رونق اقتصادی استان ندارد

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه در آینده بسیار نزدیک مشکل اعتباری پایگاه‌های گردشگری حل شده و حقوق آنها به موقع پرداخت می‌شود گفت: این وعده را می‌دهیم که تا قبل از پایان سال حقوق معوقه پایگاه‌های گردشگری پرداخت شود.

وی با بیان اینکه مقرر شده که پایگاه‌های مهم ملی و جهانی ما به صورت هیئت امنایی اداره شوند افزود: برای تک تک پایگاه‌هایی که این شاخصه‌ها را دارند در حال انتخاب هیئت امنا هستیم.

 خیاطیان با اشاره به جزئیات اجرای این طرح گفت: مسئولیت اصلی و هزینه کرد، سازوکارهای مربوط به پرداخت‌ها، استخدام‌ها و مباحث مالی و معاملاتی این پایگاه‌ها به عهده هیئت امنای آنها گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه هر گونه درآمد و کمک‌هایی در سطوح مختلف از داخلی و بین‌المللی که برای پایگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود در اختیار خود پایگاه‌ها قرار می‌گیرد افزود: پایگاه‌های گردشگری می‌توانند از همان محل برای پایگاه خود هزینه کرده و امیدواریم این مشکل به صورت ریشه‌ای حل شود.

وی با اشاره به اینکه حقوق نیروهای شرکتی، نیروهای قراردادی انجام کار معین، رسمی و پیمانی از محل اعتبارات استانی پرداخت می‌شود گفت: متاسفانه میراث فرهنگی از جمله دستگاه‌هایی است که نسبت به دیگر دستگاه‌های دولتی، سطح حقوق و اعتبارات آن برای هزینه‌های جاری کمتر است که استانداران باید به این مسئله توجه کنند.

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: از سوی دیگر ما هم در هم پیگیری حقوق کارکنان این نهاد در دستگاه‌های مربوطه از جمله سازمان برنامه و بودجه در هیئت دولت هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در نمایشگاه امسال اتفاق خوبی افتاده است گفت: در این نمایشگاه در کنار گردشگری نمایشگاه صنایع دستی را هم داریم.

خیاطیان با بیان اینکه در نمایشگاه امسال استان‌هایی که در دارای صنایع‌دستی هستند توانستند حضور پررنگ‌تری داشته باشند افزود: با حضور صنعتگران صنایع دستی کرمان و حوزه گردشگری و جوامع فعال در این حوزه رونق خوبی را در نمایشگاه امسال شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان ظرفیت‌های خوبی را در حوزه صنایع دستی دارد گفت: به واسطه همین ظرفیت‌ها صنعتگران صنایع دستی کرمان حضور خوبی را در این نمایشگاه داشتند.

انتهای پیام/514/ش

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی نمایشگاه امسال پرداخت می شود پایگاه ها پایان سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۵۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است

مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: رسیدگی به بحث فرونشست‌ها در آثار و ابنیه تاریخی از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، فاطمه داوری در سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین اظهار کرد: شرایط آثار و ابنیه تاریخی در دوره معاصر با توجه به تغییرات اقلیمی نسبت به دوره‌های تاریخی گذشته دچار بحران‌های گوناگونی شده، اما در راستای وظیفه ذاتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین یکی از برنامه‌هایی است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۳ برای رسیدگی به موضوع فرونشست‌ها برگزار کرده است.

وی افزود: سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان، پروژه‌ای است که با همکاری میان معاونت میراث فرهنگی وزارت و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، دانشگاه اصفهان، مؤسسه بین‌المللی ایسکارسا است که آخرین نتایج و دستاوردهای متخصصان داخلی و خارجی در زمینه فرونشست در ابنیه تاریخی عرضه می‌شود.

مدیرکل حفظ و احیا بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: این سمینار نشان داد تغییرات اقلیمی و بحران‌های طبیعی فرونشست‌ها ما را با موضوعی تخریب‌کننده‌ای مواجه کرده بنابراین عزمی راسخ، جدی لازم است تا از بناها با افزایش تاب‌آوری و استحکام‌بخشی، در برابر تهدیدهای طبیعی محافظت کنیم.

داوری عنوان کرد: بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان یک نمونه و الگو فرایندی است که استاندارد نحوه مواجه با یک اثر تاریخی را با فرونشست در مطالعه و شناخت شناسایی کرد و اطلاعاتی جدید و به روز را در این حوزه اعلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا این الگو را کامل کنیم تا بتوانیم از آن به‌عنوان یک الگو اجرایی حفاظت و مرمت اثر به سایر آثار و ابنیه تاریخی تعمیم دهیم.

کد خبر 747823

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است