Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه دست اندرکاران انتخابات با رعایت اصلی بی طرفی و قانونمداری یک انتخابات سالم و پرشور را در استان برگزار خواهند کرد، گفت: عوامل دست اندرکار انتخابات حق استفاده از امکانات دولتی برای فعالیت های انتخاباتی را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی» روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: اولین چیزی که برای ما مهم است حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی به معنای تأیید نظام و رفراندوم در مقابل دشمنان کشور از جمله آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه افراد باید به تفکر و برنامه رای دهند، گفت: احترام برای بزرگان ایل و طایفه قایل هستیم اما رای افراد باید به برنامه و شایستگی کاندیداها باشد، حضور مردم در پای صندوق های رای در شرایط کنونی کشور ایستادگی در برابر آمریکا و در صحنه بودن مردم را نشان می دهد.

 

استاندار ایلام تصریح کرد: پس از انتخابات همه باید از قانون تمکین کنند و هر کسی که از صندوق بیرون آمد آن خیر و صلاح مردم، کشور و نظام است.

 

سلیمانی دشتکی بیان کرد: با توجه به شروع تبلیغات کاندیداها از فردا ورسیدن انتخابات به اوج خود، ضمن احترام به قومیت ها بهتر است که دامنه انتخاب بیشتر بر روی برنامه ها باشد و افراد شایسته انتخاب شوند.

 

استاندار ایلام یادآور شد: انتظار داریم که اکثر مردم پای صندوق های رأی حضور یابند و انتخابات سالم برگزار شود و عوامل دست اندرکار  انتخابات حق  استفاده از امکانات دولتی برای فعالیت های انتخاباتی را ندارند.

 

وی اظهار کرد: استان ایلام، استانی قومی و قبیله ای است و باید این وابستگی قومیت ها در انتخابات دخیل نشود، زیرا می خواهیم افراد اصلح رای بیاروند و وارد مجلس شوند و باید به رای مردم احترام بگذاریم.

 

سلیمانی دشتکی گفت: مسئولان یا مستقیم در انتخابات نقش دارند و در قالب هیات نظارت، مجری انتخابات، ناظر صندوق ها و عوامل انتظامی و اطلاعات هستند که این افراد تابع قانون باید بی طرف باشند و از آرای مردم صیانت کنند و حق دخالت در آرای مردم ندارند.

 

وی ابراز کرد: دسته دوم افرادی که مستقیما در انتخابات دخالت ندارند نیزحق دارند در انتخابات مشارکت فعال داشته باشند به شرطی که از امکانات دولتی و عنوان پست خود برای مقاصد سیاسی و انتخابات استفاده نکنند. 

 

استاندار ایلام در ادامه با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با وجود برودت هوا،  تصریح کرد: حضور این مردم همواره پشتیبان نظام و موجب یاس دشمنان است.

 

وی در ادامه به ۲۳ بهمن سالروز بمباران زمین فوتبال چوار اشاره کرد و گفت: امروز سالگرد بمباران زمین فوتبال چوار است که آن یک جنایت جنگی و خلاف قوانین بین المللی بود.

 

وی اضافه کرد: شهادت ۱۵ نفر از ورزشکاران وتماشاگران و مربیان ورزشی در این بمباران اتفاق افتاد که یاد و خاطره  شهدا و همه  شهدای نظام اسلامی و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می داریم. 

 

استاندار ایلام در ادامه به وضعیت بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: بیشتر متقاضیان یا طالب شغل و مشکل بیکاری دارند و یا دارای مشکلات اقتصادی هستند.

 

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه حدود ۱۶ هزار بیکار در استان داریم، یادآور شد: این افراد بسیار فعال و پیگیرند و تلاش دارند در این زمینه اقدامی برای خود صورت دهند. 

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از علت هایی که جوانان به سمت اشتغال آزاد تمایلی ندارند، بروکراسی اداری در بانک ها و ادارات است، اگر دست به دست هم دهیم و برورکراسی دست و پا گیر اداری را بر داریم، بیکاری برطرف می شود.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد انتخابات انتخابات مجلس انتخابات امکانات دولتی استاندار ایلام انتخابات سالم سلیمانی دشتکی پای صندوق رای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

گروه اقتصاد و درآمد: مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد: درمجموع 220 میلیارد تومان برای امر برگزاری انتخابات تخصیص یافته است.

 

به گزارش جماران، تقریبا هر دو سال یک بار انتخابات عمومی در کشور ما برگزار می شود. در اردیبهشت ماه سال 1403، دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم برگزار خواهد شد. بنابراین در لایحه بودجه 1403، برای برگزاری انتخابات، 176 میلیارد تومان بودجه هزینه ای در نظر گرفته شده است.

 

همچنین یکی از برنامه های شورای نگهبان در لایحه بودجه سال 1403 ، «نظارت بر انتخابات» است که در این زمینه 44 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. بنابراین درمجموع 220 میلیارد تومان برای امر برگزاری انتخابات تخصیص یافته است.

 

مرکز پژوهش های مجلس در گزارش خود تاکید کرده است: در این زمینه نکته مهم این است که می توان با تجدیدنظر در مکانیسم برگزاری انتخابات، در هزینه های عمومی کشور صرفه جویی کرد.

             

دیگر خبرها

  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • عقیده سالم در افراد، جامعه سالم به دنبال دارد
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • تصاویری از اجساد سالم؛ راز مومیایی خود به خود مردگان در یک منطقه چیست؟ (۱۶+)
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌