Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@03:14:27 GMT

افزایش ۶ درصدی سطح زیرکشت گندم در کشور

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۵۴۹۳

افزایش ۶ درصدی سطح زیرکشت گندم در کشور

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال سطح زیرکشت گندم در کشور به ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار افزایش می یابد که شاهد رشد۶ درصدی سطح زیر کشت این محصول در کشور نسبت به سال های گذشته هستیم.

«عباس کشاورز» در حاشیه بازدید از مزارع کشاورزی شهرستان دهلران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: پیش بینی می شود از این میزان سطح زیر کشت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم برداشت شود که مقدار ۱۱ میلیون تن به مراکز خرید تحویل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: ارزش محصول تولیدی گندم در کشور سالانه بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است.

 

کشاورز به ۲۴۰ هزار هکتار سطح زیر کشت کلزا در کشور هم اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود از این سطح زیرکشت،  ۴۶۰ هزار تن دانه کلزا تولید شود که ارزش محصول کلزا در کشور سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال است.

 

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نقش استان ایلام در تولید انواع محصولات کشاورزی و به ویژه دانه روغنی کلزا، افزود: احداث کارخانه روغن کشی در جنوب غرب کشور یکی از نیازهای منطقه است و اگر توجیه اقتصادی باشد از احداث این کارخانه حمایت می کنیم.

 

کشاورز افزود: تولید کلزا در استان ایلام با توجه به مساحت سطح زیر کشت، قابل قبول است، سهم کشت کلزا نسبت به غله در استان ایلام یک عدد آرمانی است و انتظار داریم همه مناطق کشور به این درصد برسند.

 

گفتنی است، در این بازدید «حیدر نعمتی» معاون امور اقتصادی استاندار ایلام، «سید محمد تراب میری»، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و «مجید عسگری» فرماندار دهلران، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی را همراهی کردند.

پایان پیام/684

منبع: شبستان

کلیدواژه: سرپرست جهاد کشاورزی دهلران سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گندم در کشور استان ایلام سطح زیر کشت سطح زیرکشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۵۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه

صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده با آغاز برداشت گندم از مناطق گرمسیری خرید تضمینی این محصول از طریق مراکز خرید وابسته به تعاون روستایی آغاز شد و تاکنون ۷۲ تن گندم از کشاورزان شهرستان قصرشیرین خریداری شده است.

صفایی افزود: هر ساله شبکه تعاونی‌های روستایی با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات خود نسبت به خرید تضمینی گندم بصورت مباشرتی اقدام می‌کند.

مدیر تعاون روستایی استان گفت: همزمان با خرید گندم، ۵۳ تن کلزا نیز از کشاورزان خریداری شده است.

صفایی اظهار داشت: همه مراکز خرید نسبت به تجهیز، اخذ استاندارد باسکول‌ها و تعمیرات مورد نیاز اقدام کرده اند و در دورترین نقاط استان نیز تجهیز و آماده سازی شده اند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه