Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، ساکنان مناطق اطراف شهر قامشلی واقع در استان حسکه در شمال شرق سوریه، چهارشنبه (روز گذشته) علیه نظامیان تروریست آمریکا وارد عمل شدند.

ساکنان روستای «خربه عمو» مانع از عبور خودروهای زرهی اشغالگران آمریکایی شدند و چهار خودروی متعلق به آنان را تخریب کردند.

همزمان با این اقدام، ساکنان روستای «بویر البوعاصی» نیز مانع عبور خودروهای زرهی آمریکایی از این روستا شدند و این خودروها را متوقف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظامیان آمریکا نیز در پاسخ به این اقدام مردمی، به سمت ساکنان این مناطق تیراندازی کردند که در پی آن یک غیر نظامی کشته شد.

«جایز الحمود الموسى» استاندار حسکه رخدادهای روز گذشته در این مناطق را «نقطه ثقل واقعی اعلام آغاز مقاومت مردمی در برابر اشغالگری آمریکا» عنوان کرد.

الموسی به روزنامه الوطن سوریه گرفت که جنگ با آمریکا، از طریق پایگاه مردمی در سوریه صورت می‌گیرد که مخالف حضور آنان هستند و اتفاقات دیروز نیز، همطراز جانفشانی تمامی مردم سوریه بود که با هر گونه اشغالگری –تحت هر عنوانی که باشد- مخالف هستند.

وی با بیان اینکه قرار است مراسم تشییع باشکوهی برای جوانی برگزار شود که به ضرب گلوله آمریکایی‌ها کشته شد، تأکید کرد، باید در برابر مردم خربه عمو، سر تعظیم فرود آورد؛ زیرا برای چهارمین بار است که نظامیان آمریکایی را از این منطقه، بیرون می‌راند.

این مسئول سوری بر این باور است که بیشتر مردم استان حسکه مخالف حضور آمریکا در خاک سوریه هستند و از همین نقطه است که مقاومت مردمی آغاز می‌شود.

این نخستین باری نبود مردم این منطقه جلوی خودروهای نظامی آمریکا را گرفتند و به حضور آن‌ها در این منطقه سرشار از نفت اعتراض می‌کنند.

ایست و بازرسی ارتش سوریه در بزرگراه «ام ۴» در مجاورت روستای «اللبن» (در ۱۴ کیلومتری شمال غرب الحسکه) ششم بهمن مانع از عبور گشتی‌های آمریکایی شد. نظامیان آمریکایی اصرار داشتند که پرچم روسیه از بالای این مرکز ایست و بازرسی پایین کشیده شود، اما نیروهای ارتش سوریه نپذیرفتند و علاوه بر آمریکایی‌ها را مجبور کردند تا از راهی که آمده بودند بازگردند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نظامیان آمریکا مقاومت مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران شدید شهر رفح توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تصاویر منتشر شده توسط رسانه های فلسطینی از بمباران شدید شهر رفح توسط ارتش اسرائیل خبر می‌دهد.

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

بنابراین گزارش، پس از مانع تراشی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات آتش‌بس غزه، کابینه اسرائیل به اتفاق آرا به آغاز تجاوز علیه رفح رأی داد.

بنابرگزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، انتظار می‌رود که ظرف چند روز (آینده)، تجاوز نظامی اسرائیل علیه رفح آغاز شود.

اقدام کابینه نتانیاهو در شرایطی انجام شده که پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز تخلیه ساکنان شرق رفح خبر داده بود.

همزمان، «سامی ابوزهری» یکی از مقامات ارشد حماس به خبرگزاری «رویترز» گفته بود که دستوراسرائیل برای خارج کردن فلسطینی‌ها در بخش‌هایی از رفح «تشدید تنش خطرناکی است که پیامدهایی در پی خواهد داشت».

در همین حال، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با تکرار مواضع قبلی، مدعی شد که جنگ در غزه دقیقاً با همان اهداف قبلی ادامه دارد: آزادی همه گروگان‌ها و شکست حماس.

 یک منبع آگاه در مقاومت فلسطین هم به «المیادین» گفته بود: هرگونه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه ممکن است به توقف مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس منجر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بمباران شدید شهر رفح توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همتای آمریکایی را در مورد حمله به رفح توجیه کرد
  • رویترز: ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان رفح را به عنوان مقدمه حمله زمینی آغاز کرد
  • حمله دیگری از مقاومت اسلامی عراق به یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه