Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی در تبیین وضعیت منابع مرجع در علوم انسانی اسلامی بعد از انقلاب و آینده پیش رو گفت: تـا قبل از انقلاب تعداد ایـن نـوع آثار کم بود ولی بعد از انقلاب بـا همـه مشکلات، شـاهد سـیر صعـودی در ایـن عرصه هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالرحیم سلیمانی بهبهانی» در کمیسیون تخصصی «تحلیل تجربه و دستاوردهای جمهوری اسلامی در توصیه های هفتگانه بیانیه گام دوم» همایش ملی بیانیه گام دوم و تمدن نوین اسلامی که امروز(پنجشنبه 24 بهمن) در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: تولیـد «منابـع مرجـع» از اقداماتـی اسـت کـه در ترویـج و گسـترش علـوم نقـش مؤثـری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: بنده در پژوهش خودم با توجه به آثـار دایرةالمعارفـی بـه عنـوان یکـی از مصادیـق شـاخص منابـع مرجـع، وضعیـت ایـن آثـار تـا اوان پیـروزی انقـلاب اسلامی و همچنیـن پیشـرفت های صورت گرفتـه در چهـار دهـه گذشـته (گام اول انقلاب) را در ایــران اســلامی بــه تصویــر کشــیده و آنگاه بــه بیــان بایســتنی های ایــن عرصــه در گام دوم انقلاب پرداخته ام.

 

وی تصریح کرد: دســتاورد ایــن تحقیق کــه مســتند بــه منابــع کتابخانــه ای و مشــاهده میدانــی اســت، ایــن اسـت کـه تـا قبـل از انقلاب اسلامی، تعـداد ایـن نـوع آثـار بسـیار انـدک بـود و بعـد از پیـروزی انقلاب بـا همـه مشـکلات، شـاهد سـیری صعـودی در ایـن عرصـه در هـر دو جنبـه کمـی و کیفـی بودیـم.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی بهبهانی با تأکید بر این که در چارچـوب گام دوم انقلاب، بـه دلیـل ضرورت تدویـن ایـن دسـت منابـع بایستی بـا نگرشی کلان در ایـن حـوزه بـه دایرةالمعارف های تخصصــی اهتمام بیشتری ورزید، گفت: افزون بــر آن، برنامه ریزی جهت کوتاه کردن فرآیندها و تدویــن دایرةالمعارف هـا در مــدت محــدود، ایجــاد هماهنگی میان دایرةالمعارف های همســو، جلوگیــری از کارهــای مــوازی و تربیــت افــراد متخصص در زمینه دایرةالمعارفنویسی مد نظر قــرار بگیــرد و در ســرمایه گذاری میــان تولیــد علــم و اشــاعه آن تــوازن ایجــاد کــرد.

 

وی تصریح کرد: همچنیــن در راســتای جهانی سـازی ایــن آثــار برنامه ریــزی کــرد و راه های سـهولت دستیابی و افزایــش تأثیرگذاری ایــن آثــار را پیـدا کرد.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب بعد از انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۷۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخت

زکریا اشکپور مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: در ساعت ۱۱ امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت، خبر گازگرفتگی حادثه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام و درخواست بالگرد توسط درمانگاه محمدآباد داده شد که بلافاصله بالگرد اورژانس به پرواز در آمد.

به گزارش تسنیم، در این حادثه دکتر سید احمد نصرالهی جراح دندانپزشک و پرسنل بیمارستان امام ساری به همراه فرزندش سیداسماعیل نصرالهی نخبه و رتبه برتر کنکور سال گذشته رشته علوم انسانی بر اثر نشت گاز در ویلای شخصی خود در روستای پاجی و میانای ساری دار فانی را وداع گفتند.

این مسئول تصریح کرد: همسر دکتر نصرالهی نیز به دلیل مسمومیت با مونوکسید کربن دچار افت سطح هوشیاری شده بود، ولی با انجام لوله‌گذاری در نای نیاز به انتقال به مرکز درمانی داشت که به شهرستان ساری و بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شد.

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز مونوکسید کربن جان باخت‌
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخت
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • اشتغال پایدار از عوامل نگه‌داشت جمعیت است
  • شاید لازم باشد مهندسان دروس علوم انسانی را پاس کنند!
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!