Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@00:19:02 GMT

مدیر کانال تلگرامی هتاک به مقامات دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۹۵۷۸

حوادث رکنا: رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: مجرم سایبری که با راه‌اندازی کانال تلگرامی به انتشار مطالب خلاف واقع علیه مسوولان استانی در فضای مجازی اقدام می‌کرد، به وسیله کارآگاهان پلیس فتا شناسایی و دستگاه قضایی تحویل شد.

به گزارش رکنا، رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: مجرم سایبری که با راه‌اندازی کانال تلگرامی به انتشار مطالب خلاف واقع علیه مسوولان استانی در فضای مجازی اقدام می‌کرد، به وسیله کارآگاهان پلیس فتا شناسایی و دستگاه قضایی تحویل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ حسین صادقی اظهار داشت: تیم رصد و پایش پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان سمنان با هوشیاری کامل و با بهره‌گیری از قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، کانالی را در شبکه‌ اجتماعی تلگرام شناسایی کرد که با انتشار مطالبی خلاف واقع، سعی در تخریب مسوولان استان داشت، با توجه به اهمیت موضوع پس از بررسی‌های کارشناسانه و با هماهنگی مقام‌قضائی، پرونده مقدماتی تشکیل و رسیدگی آن در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا سمنان با بررسی کانال تلگرامی پی بردند کانال مربوطه ۸۰۰ عضو و یک ادمین اصلی داشت که مبادرت به انتشار مطالب توهین‌آمیز و خلاف واقع علیه برخی مسوولان استانی می‌ کرد.

صادقی یادآور شد: همزمان با بررسی و تحلیل اطلاعاتی کانال مربوطه توسط کارشناسان این پلیس، گزارش‌هایی از سایر ادارات دولتی مبنی بر انتشار مطالب خلاف واقع توسط کانال مذکور به این پلیس ، باعث حساسیت بیشتر موضوع شد.

وی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و با بررسی اطلاعاتی و تخصصی، مدیرکانال را شناسایی و در نهایت طی یک اقدام پلیسی با هماهنگی مقام قضائی این مجرم سایبری دستگیر و به همراه ادله دیجیتال مجرمانه به مقامات ذی‌صلاح قانونی تحویل شد .

وی اضافه کرد: متهم دستگیر شده با توجه به شواهد و مدارک موجود ضمن اعتراف به بزه ارتکابی خود ،در خصوص مطالب منتشره در کانال اظهار داشت، شخصا اقدام به انتشار مطالب کرده است.

رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: انتشار اکاذیب و مطالب خلاف واقع در فضای مجازی جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد و تیم رصد و پایش پلیس فتا در تمام طول سال، مقتدرانه در برابر مجرمان سایبری ایستاده و با اشرافیت کامل به صورت شبانه روز، اقدام به رصد فضای مجازی برای برقراری امنیت سایبری کابران خواهد کرد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما یارانه دلار شهادت سردار سلیمانی کرونا پلیس فضای مجازی پلیس فتا تلگرام جرم اخبار حوادث دستگاه قضایی پلیس فتا شناسایی کانال تلگرامی دستگیر شد عکس فیلم هولناک ایران دختر عجیب مادر برف زن جوان انتشار مطالب خلاف واقع انتشار مطالب مسوولان استانی خلاف واقع علیه مسوولان استان کانال تلگرامی فضای مجازی مجرم سایبری تحویل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۹۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای شامگاه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از برخی انبارهای کالا در سمنان ضمن بیان اینکه طرح مبارزه با قاچاق کالا با رصد انبارها و محل دپو کالا در استان آغاز شد، ابراز داشت: در زمان ۷۲ ساعت مکان‌های مورد نظر تحت پایش قرار گرفت.

وی ضمن بیان اینکه در انجام این مأموریت سازمان صمت، اداره کل تعزیرات و بازرگانی همکاری داشتند، افزود: در مدت زمان ۷۲ ساعت انواع کالای قاچاق به ارزش ۷۳ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه کشفیات مهمی در این بازرسی‌ها انجام گرفت، ابراز داشت: لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی خودرو، انواع سوخت، ابزار آلات صنعتی، لوازم خانگی و آشپزخانه و غیره کشف و ضبط شدند.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه ۹ نفر در رابطه با قاچاق کالا طی مدت مذکور در استان سمنان دستگیر شدند، تصریح کرد: پرونده این افراد تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

وی ضمن بیان اینکه چهار وسیله نقلیه نیز طی مدت مذکور توقیف شد، افزود: انبارها و محل دپو کالا در استان سمنان پایش و با هرگونه مصادیق قاچاق برخورد می‌شود.

کد خبر 6090431

دیگر خبرها

  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • اعزام نخستین کاروان حج عمره استان سمنان
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم
  • (ویدئو) مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر اخلاقی در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • سارق سیم و کابل برق در سمنان دستگیر شد