Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام شریعتی‌ نژاد گفت: همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اجتماع بزرگ بانوان با عنوان «جشن مادرانه» تدارک دیده شده که این برنامه ساعت ۹ صبح روز شنبه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام «حسین شریعتی‌نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن تبریک فرا رسیدن سالرزو ولادت حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت روز زن با بیان اینکه برای ولادت این بانوی بزرگوار ویژه ‌‎برنامه‌های متعددی هر روز در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود، افزود: در این برنامه‌ها که قبل و بعد از نماز ظهر و عصر و نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود، سخنرانان مطرح کشوری با محوریت سیره زندگانی حضرت صدیقه طاهره(س) به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(س) به مدیحه‌سرایی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری مراسم‌ جشن میلاد حضرت زهرا(س) در چند روز آینده اظهار کرد: برنامه‌های جشن میلاد حضرت زهرا(س) از امشب به صورت رسمی آغاز و با برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوع تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود: ویژه ‌برنامه شب ولادت این بانوی بزرگوار جمعه ۲۵ بهمن ‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شهادب مرادی و مداحی ابراهیم قانع، ابوالفضل مشکینی و سعید حدادیان و همخوانی گروه فدک الزهرا در رواق امام خمینی(ره) همراه خواهد بود.

 

حجت الاسلام شریعتی‌نژاد اظهار داشت: صوت و تصویر ویژه برنامه شب میلاد حضرت زهرا(س) به صورت گسترده از نمایشگرهای پهن پیکر و درگاه اینترنتی رضوی تی وی و رسانه ملی پخش خواهد شد.

 

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اجتماع بزرگ بانوان با عنوان «جشن مادرانه» تدارک دیده شده که این برنامه ساعت ۹ صبح روز شنبه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در «جشن مادرانه» حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی به ایراد سخنرانی، آقایان ابراهیم قانع، ابوالفضل مشکینی و سعید حدادیان به مدیحه سرایی و گروه فدک الزهرا به سرودخوانی خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام شریعتی‌نژاد با اشاره به اینکه در شام میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) حجت الاسلام والمسلمین پناهیان به ایراد سخنرانی و مداحان و ذاکران به مدیحه سرایی خواهند پرداخت، ابراز کرد: همزمان با رواق امام خمینی(ره) در دیگر رواق‌های حرم مطهر رضوی مراسم سخنرانی جشن میلاد دخت نبی اکرم(ص) دایر است.

 

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه میلاد حضرت زهرا(س) ویژه خواهران بیان کرد: این ویژه برنامه با حضور کارشناسان دینی خواهر در رواق‌های حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) با موضوع عفاف و حجاب در سیره فاطمی و سیره تربیتی آن حضرت از امروز تا روز یکشنبه برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ویژه زائران غیرایرانی نیز مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) در شب و روز میلاد برگزار می‎شود، گفت:والدین محترم نیز می‌توانند کودکان عزیزشان را روز شنبه به واحد کبوترانه حرم مطهر رضوی ببرند تا در جشن روز میلاد حضرت زهرا(س) ویژه کودکان شرکت کنند.

 

حجت الاسلام شریعتی‌نژاد افزود: برگزاری محفل قرآنی ویژه زائران و مجاوران، برپایی جلسات حلقه‌‌های معرفت و پرسمان دینی با موضوع سیره فاطمی و برگزاری مراسم قرائت ادعیه از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام برپا خواهد شد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: ولادت حضرت فاطمه زهرا س اعلام برنامه حرم مطهر رضوی معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی حجت الاسلام والمسلمین جشن میلاد حضرت زهرا س رواق امام خمینی ره حرم مطهر رضوی برگزار ایراد سخنرانی مدیحه سرایی خواهند پرداخت برگزار می شود ویژه برنامه جشن مادرانه ولادت حضرت خواهد شد روز شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۹۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، کتیبه مقبره شیخ بهاء الدین محمد معروف به شیخ بهایی بصورت کتیبه‌ای سنگی به طول ۲۷۰ و عرض ۷۰ سانتی متر و ضخامت ۴ سانتی متر بالای مقبره او در رواق شیخ بهایی به همت سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی آماده و نصب شده است.

جنس این کتیبه اهدایی از سنگ مرمر سبز بدون رگه و در گوشه‌های آن تزئیناتی به صورت طلا کاری نیز انجام شده است تا جلوه‌ای شکوهمند به آن ببخشد.

در این کتیبه تاریخچه کوتاهی از زندگی این عالم پرآوازه که نقش بسزایی در توسعه حرم ملک پاسبان حضرت رضا (ع) داشته به صورت حجاری با روش سندبلاست با خطاطی استاد تعریفی و استاد توکلی آمده است و به معرفی تالیفات مهم، کار‌های برجسته و شاگردان مطرح وی پرداخته شده است.

حضور شیخ بهایی در حرم امام رضا (ع) فصلی درخشان در تاریخ این مکان مقدس است چراکه خدمات ارزشمند او در زمینه‌های مختلف، از معماری و عمران تا مدیریت و تولیت، این مکان را به یکی از زیباترین و با شکوه‌ترین اماکن مذهبی جهان تبدیل کرد.

از مسئولیت‌های شیخ بهایی در حرم مطهر حضرت رضا (ع) می‌توان به «معماری و ساخت گنبد، گلدسته و ایوان‌ها» و نیز مسئولیت روشنایی و مدیریت موقوفات اشاره کرد.

 ساخت ساعت آفتابی، تألیف کتاب‌های متعدد در مورد شخصیت علمی و فضایل حضرت رضا (ع) و نیز تدریس علوم مختلف در حرم مطهر رضوی از دیگر فعالیت‌های شیخ بهایی بوده است.

شیخ بهاءالدین محمد بن حسین عاملی معروف به شیخ بهایی (زاده ۱۵۷۱ در بعلبک، لبنان - درگذشته ۱۶۲۷ در اصفهان) دانشمند، عارف، شاعر، نویسنده، اخترشناس و معماری ایرانی-لبنانی بود که در علوم مختلفی از جمله ریاضیات، نجوم، فلسفه، معماری و موسیقی تبحر داشت و در زمان شاه عباس صفوی با مهاجرت به ایران، در دربار او به مقامات مهمی رسید.

محل مدفن شیخ بهایی در رواقی با نام خود این عالم است که در گذشته خود وی در آن محل تدریس داشته‌اند و مقبره او از شمال به صحن آزادی از جنوب به رواق امام خمینی (ره) از مشرق به رواق دارالعباده و از مغرب به رواق دارالزهد راه دارد.

دیگر خبرها

  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به مناسبت شهادت امام صادق(ع)/ عزاداری شامگاه شهادت رئیس مذهب در بارگاه رضوی
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر شاهچراغ
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی رونمایی و نصب شد
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • رونمایی از کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی