Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیر حسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ورود سامانه بارشی قوی به کشور و بارش برف و ریزش بهمن در استان گیلان اظهار کرد: بر اثر بارش سنگین برف و کولاک در ۱۶ شهرستان استان گیلان مانند محور‌های رشت- قزوین، سراوان – فومن، آستارا – نمین، اسالم – خلخال در حدود ۹۸۰ راه فرعی مسدود شده و برق ۲۶۰ هزار خانوار و آب بیش از ۶۰ روستا نیز قطع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: مرکز عملیات بحران وزارت بهداشت به تمام بیمارستان‌ها و حوزه‌های سلامت اعلام آماده باش کرده است. همچنین تیم‌های واکنش سریع دانشگاه‌های علومی پزشکی البرز، زنجان، قزوین و مازندران برای اعزام به مناطق درگیر برف و کولاک، آمادگی کامل دارند. 

کولیوند با اشاره به آماده باش اورژانس هوایی قزوین و البرز جهت اعزام به استان گیلان، تاکید کرد: جهت انتقال بیماران و مصدومان با سازمان راهداری هماهنگی‌های لازم انجام گرفته است و به طور مرتب سایت‌های معتبر هواشناسی داخلی و خارجی رصد می‌شوند. تیم‌های ارزیاب و واکنش سریع ستاد سازمان اورژانس کشور به مناطق متاثر از برف و کولاک شدید در استان تهران اعزام شده است.

او بیان کرد: در حال حاضر ۱۶۵ مادر باردار پر خطر و بیماران خاص ار مناطق صعب العبور به محل امن منتقل شده‌اند و ۱۸ آمبولانس کمک دار در مناطق کوهستانی جهت انتقال بیماران و مصدومان قرار دارند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: ۱۰ خودرو آفرود جهت کمک و انتقال بیماران در راه مانده در محور سراوان – فومن به خصوص محور رشت – قزوین مستقر شده‌اند و ۱۷۲ مصدوم ناشی از سقوط از بام خانه و سالخوردگی منتقل شده‌اند.

کولیوند افزود: مراقبت‌های بهداشتی در زمینه‌های آب آشامیدنی، مواد غذایی با حضور تیم‌های واکنش سریع در سطح استان گیلان با هدف پیشگیری از بروز بیماری‌های منتقله از آب و غذا انجام گرفته است. تا به امروز ۲۰ مسموم ناشی از گاز مونوکسید کربن به مراکز درمانی منتقل شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: در هنگام بارش برف از سفر‌های غیر ضروری خودداری شود و از تردد با وسایل فاقد زنجیر چرخ در زمان یخبندان پرهیز شود. توصیه اورژانس در روزهای برفی او افزود: پرتاب گلوله برفی منجر به جراحت فوری و حتی خسارت مالی می‌شود. هنگام پارو کردن برف پشت بام‌ها باید افراد  خود را با طناب محکمی ببندند.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: برای پیشگیری از برخورد وسایل نقلیه عبوری علائم هشداری در فاصله مناسب قرار داده شود همچنین هنگام رانندگی بر روی سطوح لغزنده از گرفتن ترمز‌های ناگهانی پرهیز شود.

کولیوند گفت: به منظور پیشگیری از برخورد با وسایل نقلیه حتما از پیاده رو عبور کنید و در روز‌های برفی حتی‌الامکان از موتور سیکلت و دوچرخه استفاده نشود.

او ادامه داد: هنگام عبور از خیابان مراقب سقوط قندیل‌های یخی آویزان از ناودان و لبه ساختمان‌ها باشید. سطح یخ زده دریاچه‌های مصنوعی در زمان بروز یخبندان بسیار خطرناک هستند؛ از تردد بر روی آن‌ها به شدت خودداری کنید.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی اخبار سلامت رئیس سازمان اورژانس کشور تیم های واکنش سریع انتقال بیماران استان گیلان برف و کولاک منتقل شده شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور

حسن شاه‌حسینی معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی خوزستان گفت: شرکت ۵۰ گروه جهادی سازمان بسیج دانشجویی خوزستان در طرح عهد خدمت نوروز موجب شد تا استان خوزستان از نظر تعداد گروه‌های شرکت کننده مقام نخست را در سطح کشور کسب کند.

او می‌گوید: طرح عهد خدمت با هدف آبادانی و رسیدگی به مناطق کم برخوردار کشور با حضور ۱۷ هزار دانشجوی جهادگر برگزار شد.

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی خوزستان ادامه داد: در استان خوزستان ۵۰ گروه جهادی بسیج دانشجویی در مناطق محروم نقش آفرینی کردند که در کشور مقام اول را کسب کردند.
وی افزود: در این گروه‌های جهادی، هزار و ۱۹۲ دانشجوی بسیجی از استان خوزستان حضور داشتند که از نظر تعداد دانشجو پس از استان تهران رتبه دوم را نیز در سطح کشور کسب کردند.

حسن شاه حسینی با بیان اینکه خدمت رسانی گروه‌های جهادی خوزستان در حوزه‌های عمرانی، آموزشی، بهداشتی درمانی، فرهنگی و تربیتی و مشاوره و روانشناسی، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است اضافه کرد: توزیع بسته‌های معیشتی، پخت غذای گرم، توزیع نان، لوازم التحریر، کیف و کفش و پوشاک از دیگر خدمات این گروه‌ها در مناطق محروم و کم برخوردار استان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آمادگی حداکثری برای محافظت از گندم‌های خریداری شده در کشور
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • ارتفاعات سبلان برفی می‌شود
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها