Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعۀ قزوین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلش شورای اسلامی عنوان کرد: در انتخابات پیش‌رو باید نمایندگانی پرشور، جدی و صادق انتخاب کنیم که مجلس ما متفاوت از سایر مجلس‌هایی باشد که تا الان داشتیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: خدای متعال وقتی که حضرت فاطمه(س) را به رسول خاتم هدیه کرد به این معنا بود که می‌خواست دین اسلام را توسط این بانو و فرزندان او عالم‌گیر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: زن طوری آفریده شده که باید از حمایت‌های اطرافیان خود بهره‌مند شود و بانوان باید بکوشند اخلاق حضرت زهرا(س) را در خود تقویت کنند که در جامعه ما خانم‌ها این مهم را درک کرده‌اند.

عابدینی با تأکید بر شناخت مکتب و سبک زندگی حضرت زهرا (س) ادامه داد: حضرت زهرا(س) اهل ذکر بودند و عبادت ایشان مثال‌زدنی است و رعایت مسایل معیشتی-اقتصادی و رفتار ایشان با پدر و همسرش باید برای بانوان جامعه ما الگو باشد.

تأکید بر رعایت حقوق زنان در منزل

وی با اشاره به لزوم رعایت حقوق زنان توسط آقایان در منزل عنوان کرد: مبادا حقوق بانویی در منزل توسط شوهرش رعایت نشده و به او ظلم شود زیرا وقتی شخصیت یک بانو شکسته شد، شخصیت فرزندان نیز شکسته می‌شود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه در نگاه دین مکتب تقوا معیار بالاتر بودن انسان‌ها است، گفت: رعایت این حرمت‌ها به معنای تقوا است و خداوند در قرآن کریم نیز به این موضوع اشاره دارد که تنها عامل برتری افراد نسبت به یکدیگر تقوا است.

وی ضمن تبریک ولادت امام راحل که با ولادت حضرت زهرا(س) مقارن شده است، بیان کرد: ولادت حضرت امام خمینی(ره) هدیه‌ای بود که خداوند به فاطمه زهرا(س) داد تا آرزوها و آرمان‌های فاطمی را در انظار جهانیان قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به حضور حماسی و پرشور همه مردم به ویژه مردم قزوین در راهپیمایی۲۲بهمن امسال اظهار کرد: رهبری از انتخابات و راهپیمایی به عنوان امتحان یاد کردند و بحمدالله ملت ما در راهپیمایی۲۲بهمن امسال نمره بسیار بالایی گرفت.

عابدینی افزود: علی‌رغم بارش برف در برخی از استان‌ها شاهد حضور پررنگ مردم در راهپیمایی بودیم و از خدا سپاسگزاریم که این فرهیختگی را به ملت ما عطا کرده است.

افزایش بینش سیاسی با مطالعه وصیت‌نامه سردار سلیمانی

وی با اشاره به حضور پررنگ مردم در مراسم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی اضافه کرد: سردار سلیمانی پشتیبان کشورهای اسلامی بود و مردم ما در چهلمین روز شهادت این عزیز گرانقدر و یارانش با مجالسی که به این مناسبت برگزار کردند، قدردانی خوبی داشتند.

به گفته امام جمعه قزوین وصیت‌نامه سردار سلیمانی روی ایمان، دشمن‌شناسی و بینش سیاسی انسان تأثیر می‌گذارد بنابراین مطالعه این وصیت‌نامه به همه اقشار مردم توصیه می‌شود.

عابدینی با اشاره به برخی از مناسبت‌های این ایام گفت: یکی از این مناسبت‌ها قیام مردم تبریز به مناسبت چهلمین روز شهادت شهدای قم است که موجب شد حلقه زنجیره انقلاب ادامه یافته و این انقلاب به پیروزی رسید.

وی با اشاره به اینکه روز اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از مناسبت‌های این ایام است، بیان کرد: کشور ما در مواد اولیه و نیروی انسانی جزو غنی‌ترین کشورهای دنیا بوده و دانشمندان ایرانی در مجامع بزرگ علمی دنیا فعالیت می‌کنند.

بیکاری نتیجه بی‌تدبیری مدیران نالایق است

امام جمعه قزوین افزود: پیشرفت علمی ایران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب ۱۱ برابر سرعت پیشرفت علمی دنیا است و از سوی دیگر مدیران لایق و بازار مصرف داخلی و خارجی داریم که از کالاهای ایرانی استقبال می‌کنند بنابراین بیکاری نباید در کشور ما معنایی داشته باشد.

عابدینی اضافه کرد: وقتی علی‌رغم وجود این ظرفیت‌ها در کشور همچنان بیکاری داریم به این معناست که مدیران ما کم‌کاری کردند و خام‌فروشی را ترویج دادند و از مسؤلان لایق استفاده نشده است در حالی که اگر اقتصاد مقاومتی را ترویج دهیم بیکاری از جامعه ما رخت برمی‌بندد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلش شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در انتخابات پیش‌رو باید نمایندگانی پرشور، جدی و صادق انتخاب کنیم که مجلس ما متفاوت از سایر مجلس‌هایی باشد که تا الان داشتیم.

ضرورت انتخاب اصلح در انتخابات مجلس

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: نماینده‌ای که به فکر اقوام خود بوده و به دنبال جمع‌آوری ثروت باشد، لیاقت نماینده مردم بودن را ندارد زیرا یک نماینده شایسته باید حتی اگر لازم شد، حقوق خود را برای رفع مشکل مردم خرج کند.

عابدینی ادامه داد: نماینده‌ای که به برجام رأی می‌دهد و کشور را اینقدر دچار خسارت می‌کند از اول لیاقت نمایندگی نداشته است بنابراین در انتخابات مجلس یازدهم باید با انتخاب درست مردم ما، انقلابی در این عرصه صورت بگیرد زیرا نمایندگی مجلس حق الناس است.

وی عنوان کرد: اگر به کسی رأی بدهیم که در مجلس حق مردم را ضایع کرد، ما هم در جرم او شریک هستیم و باید جوابگوی شهدا باشیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: معیارهایی از قبیل پاکدامنی، پاک‌دستی، ایمان، تقوا، بصیرت و فهم حقایق، دشمن‌ستیزی و اعتماد به نفس را باید در فرد کاندید ببینیم تا مطمئن شویم او لیاقت نمایندگی دارد.

عابدینی افزود: کسی که بیشتر شام داد لیاقت نمایندگی ندارد و باید مراقب باشیم که به واسطه ما قدرت پیدا نکنند.

وی گفت: برای انتخاب نمایندگان اصلح با صاحب‌نظران که متوجه معیارها هستند و عمری در تقوا و سیاست بوده‌اند برای انتخاب افراد اصلح مشورت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه ما نظام انتخاباتی داریم ولی نظام فرمایشی نداریم، اظهار کرد: فرمایشی بودن انتخابات حرف صهیونیست‌ها است و ما اجازه نمی‌دهیم کسی که جایگاه مهمی در کشور دارد، این حرف را بزند.

عابدینی یادآور شد: ان‌شاالله در آینده دولت متفاوت و مجلسی متمایز داشته باشیم که با رهنمودهای رهبری ملت ایران را به جایی که لیاقت آن را دارند، برسانند.

انتهای پیام/۷۷۰۱۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین نماز جمعه نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین انتخابات انتخاب اصلح نماینده ولی فقیه در استان قزوین چهلمین روز شهادت امام جمعه قزوین اقتصاد مقاومتی لیاقت نمایندگی بودن انتخابات سردار سلیمانی حضرت زهرا س ولادت حضرت وصیت نامه مناسبت ها جامعه ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی عصر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با پشت سر گذاشتن بسیار عالی مرحله اول انتخابات و انتخاب ۲۴۵ نماینده منتخب، انتخاب ۴۵ نماینده به‌دور دوم کشیده شد، اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در هشت حوزه، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، عنوان کرد: حوزه‌های که قرار است بیش از یک نماینده انتخاب شود، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در خرم‌آباد نیز انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، افزود: انتخابات در وقت خودش، یعنی ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی با بیان اینکه تمام وزرا به دنبال این هستند قوی‌ترین مدیران را انتخاب کنند و با تفاهم مشترک بین استاندار و وزیر، مدیر انتخاب می‌شود، ممکن است کسی از دیدگاه بعضی رسانه‌ها موردپسند نباشد، اما آنچه که مهم است این بوده که مدیر باید بتواند به مردم خدمت کند، در خدمت مردم باشد، گفت: قالب مدیران ما هم به این صورت هستند.

وی، تأکید کرد: وزرا به دنبال این نیستند که مدیر ضعیف انتخاب کنند، بنای انتخاب هم بین استاندار و وزیر مربوطه است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که تغییر استانداران استمرار دارد؟ گفت: ما فعلاً این دو استاندار مازندران و لرستان را تغییر داده‌ایم.

کد خبر 6087025

دیگر خبرها

  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس