Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، راه حل سریع خروج از بحران بیکاری در غرب کشور را تمرکز بر صنایع کوچک و بنگاه های زودبازده عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، با توجه به نزدیک شدن به روز انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی و داغ شدن تنور رقابت‌های انتخاباتی جهت آشنایی مردم با برنامه‌ها و دیدگاه‌های کاندیداهای حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب و دالاهو، از دکتر مجتبی بخشی‌پور که از کاندیداهای این حوزه انتخابیه است؛ دعوت به عمل آوردیم تا با حضور در دفتر خبرگزاری فارس استان کرمانشاه به بیان نظرات و برنا‌مه‌هایش بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارس: برنامه و اولویت اصلی شما در صورت راهیابی به مجلس چیست؟

بخشی پور: همانطور که می‌دانید آمار بالای بیکاری شهرستان اسلام آبادغرب و دالاهو، بزرگترین معضل و مشکل این دو شهرستان است؛ بالطبع اولویت اصلی من نیز کاهش بیکاری و رشد اشتغال خواهد بود.

فارس: شما برای این اولویت خود چه برنامه‌هایی را دنبال خواهید کرد؟

بخشی پور: ایجاد اشتغال و مبارزه با بیکاری، فرایند پیچیده‌ای است و نیاز به عزم جدی و برنامه‌ای  مدون دارد؛ من در این راه، چند برنامه اصلی را مدنظر دارم.

از برنامه‌های من برای کاهش بیکاری، تمرکز بر اولویت‌های توسعه‌‌ای، جذب سرمایه‌گذاران و استفاده از موقعیت جغرافیایی ویژه منطقه  خواهد بود. برنامه دیگر من، حمایت از واحدهای تولیدی راکد و احیای آنها بوده که به‌واقع از معضلات مهم اسلام‌آباد‌غرب و دالاهو است.
حمایت از مشاغل خرد و زودبازده و نیز مشاغل خانگی، از دیگر اولویت‌های برنامه‌های من خواهد بود.

البته همانطور که مستحضرید، رونق در تمامی حوزه‌ها بویژه حوزه‌های تجاری، گردشگری، کشاورزی و نیز حوزه‌های تولید، صنعت‌،  عمرانی و غیره که خود سبب اشتغال و رونق کسب و کار در هر منطقه‌ای خواهد بود. و تقویت این حوزه‌ها که در نهایت منجر به کاهش بیکاری خواهد شد. در آینده نزدیک دیدگاه‌ها و برنامه‌های مربوط به هر یک از این حوزه‌ها را به اطلاع مردم عزیز خواهم رساند.

فارس: منظور شما از اولویت‌های توسعه‌ای، چه حوزه‌هایی است؟

بخشی پور: یکی از حوزه‌های موردنظر بنده حوزه کشاورزی به عنوان مزیت نسبی است که دولت هم به عنوات اولویت توسعه‌ای استان از آن نام برده.

در بحث توسعه منطقه‌ای و اولویت‌های سرمایه گذاری و تخصیص اعتبارات، برای استان‌های مختلف و با توجه به ظرفیت‌های آنان، اولویت‌های توسعه ای تعریف شده که جهت گیری و اولویت بودجه‌ای و برنامه‌ای و سرمایه‌گذاری، معطوف به این حوزه‌هاست. تا چندسال گذشته، کشاورزی به عنوان این اولویت برای استان کرمانشاه تعریف شده بود اما پس از آن و با توجه به پتانسیل‌های استان، حوزه گردشگری و تجاری هم اضافه شد.

اضافه کنم که تعدد اولویت ها، حسن نبوده و ای بسا امکان توجیه طرح ها و تخصیص اعتبارات را بگیرد؛ لیکن باید به این سه حوزه  بخاطر  توجیه‌های اقتصادی که دارند، پرداخته شود.

 

مقوله کشاورزی و ظرفیت آن در استان مشخص است و از قدیم هم بعنوان مزیت نسبی استان کرمانشاه تعریف شده. ما مرز عراق را داریم که فقط قریب 50 درصد صادرات کشور به عراق از مرز پرویرخان صورت می‌گیرد. انواع بازارچه‌های مرزی استان و خصوصا مسیر شاهراه تاریخی که گذرگاه چندهزارساله غرب به شرق و برعکس بوده، فرصتی بی بدیل برای توسعه استان و توجه دولت به سرمایه‌گذاری در این بخش است.

همچنین وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی و گردشگری، ظرفیت بسیار عالی دیگر استان برای سرمایه گذاری و توسعه در ذیل سرفصل گردشگری است. باید فرصت گردشگری و توریسم نوین همچون گردشگری  درمانی و آموزشی و نیز گردشگری روستایی  را که استان ما قابلیت بالایی در این زمینه دارد، لحاظ کرد؛ حوزه‌هایی که در فردای ایران، باید نقش توسعه‌ای مهمی ایفا کنند. استان کرمانشاه در بحث اعتباری و بودجه‌ای نیازمند تحول اساسی است و آنچه که برای این هدف ظرفیت سازی می کند قبل از هرچیز همین اولویت‌های توسعه‌ای خواهد بود.

فارس: شما با چه روشی می‌خواهید سرمایه‌گذاران را  برای سرمایه گذاری در حوزه انتخابیه‌تان ترغیب کنید؟

بخشی پور: برای جذب سرمایه‌گذاران در هر منطقه‌ای نیاز به یک سری‌ مشوق‌ها همچون معافیت مالیاتی، معافیت‌های بیمه‌ای،تعرفه‌های ارزان‌قیمت انرژی و اعطای اعتبارات ویژه و تسهیل فرآیند اداری و... می‌باشد. لازم است این مشوق‌ها در بهترین و کامل‌‌ترین شکل ممکن محقق گردند و از ظرفیت‌های خاص منطقه‌ای به نفع سرمایه‌گذاران به نحو احسن مورد استفاده قرار گیرد. البته امکان اضافه کردن مشوق‌های دیگر وفق قانون وجود دارد که خارج حوصله بحث است.

در ضمن بنده به علت فعالیت گسترده در حوزه عمرانی و با توجه به سمتی که در کانون پیمانکاران کشور داشته، از ارتباطات وسیع و گسترده‌ای با سرمایه گذاران مختلف در سطح کشور برخوردار شده‌ام و به دغدغه‌ها و انتظارات سرمایه‌گذاران به خوبی واقف هستم. این شرایط، ظرفیتی را در اختیارم گذاشته است که حتما از آن جهت جذب سرمایه گذاران مختلف استفاده خواهم برد.

 

در کنار این موضوع باید قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان و شهرستان‌هایمان را به خوبی به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم و همزمان موانع سر راه آنان و دغدغه‌هایشان را رفع کنیم  و به آنان اطمینان دهیم که در صورت سرمایه‌گذاری، کاملا مورد حمایت خواهند بود و سرمایه گذاری مطمئنی را تجربه نموده و از مزایای آن قطعا بهره‌مند خواهند شد.

شاید بارها شنیده باشید افراد بسیاری که قصد سرمایه‌گذاری و یا ایجاد یک واحد تولیدی،  گردشگری، خدماتی و.. را داشته‌اند صرفاً به دلیل بروکراسی های زائد اداری و طولانی شدن فرآیند صدور مجوزهای اولیه، از انجام کار، پشیمان شده‌اند. باید این‌گونه عوامل را که سبب عدم جذب سرمایه‌گذاران می‌شود، به حداقل رسانده شود و امنیت روانی لازم برای‌شان ایجاد گردد.

فارس: دلیل راکد شدن واحد‌های تولیدی چیست و چه برنامه‌ای برای فعال شدن آنها دارید؟

بخشی پور: راکد شدن واحد‌های تولیدی دلایل متعددی دارد. همچون مشکلات بازار فروش، افزایش قیمت مواد اولیه، کمبود و یا نداشتن سرمایه در گردش، تکنولوژی قدیمی و روش‌های پرهزینه تولید در مقایسه با رقبا، نداشتن استراتژی‌های رقابتی و...

 برای احیای واحد‌های راکد و یا نیمه فعال، به صورت مورد به مورد، مشکلات باید بررسی و کارشناسی و پیگیری شود و جهت رفع آن‌ها تلاش‌های جدی صورت گیرد. موضوعی که باید در قالب یک هسته کارشناسی با مشارکت تولیدکنندگان به صورت یک سند راهبردی مدون گردد.

فارس: یکی دیگر از برنامه‌های شما جهت کاهش بیکاری، حمایت از مشاغل خرد و زود بازده بود؛ در این مورد توضیحاتی بفرمایید.

بخشی پور: بحث بیکاری، یک موضوع بسیار مهم است و جوانب و تبعات بسیار زیادی دارد؛ در شهری چون اسلام‌آباد که آمار بیکاری به شدت بالا بوده و عنوان بیکارترین شهر کشور را یدک می‌کشد، باید به دنبال این راهکار رفت که در کنار سایر طرح‌های بزرگ‌تر که زمان و سرمایه زیادی می‌خواهد و عملا در کاهش بیکاری دیربازده محسوب می‌گردد.

این صنایع کوچک و مشاغل خرد هستند که به خاطر احتیاج کمتر به سرمایه و زمان کوتاه‌تر جهت رسیدن به نتیجه  دارای کارآمدی و بهره‌وری بیشتری هستند. طبعا این گونه طرح‌ها، باید مورد حمایت جدی مسوولین قرار گیرد و مردم نیز به آنها رغبت بیشتری نشان دهند. اگر شرایط برای اشتغال در منازل خود افراد فراهم شود مطمئنا بسیاری از هزینه‌های تولید و مشقت‌های آن، از بین می‌رود و این ارزشمند است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بیکاری کرمانشاه صنایع کوچک اولویت های توسعه ای جذب سرمایه گذاران استان کرمانشاه سرمایه گذاری حوزه انتخابیه غرب و دالاهو کاهش بیکاری حوزه ها اسلام آباد صنایع کوچک تعریف شده اولویت ها برنامه ها برنامه ای مشاغل خرد منطقه ای بخشی پور مشوق ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۴۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره ای که تعریف کرد | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در یکی از قسمت های برنامه صداتو، محمد بحرانی یکی از هنرمندان این برنامه خاطره جالبی را از دوران مدرسه اش و معلم عربی اش تعریف کرد که در ادامه آقای رفیعی، معلم عربی سوم راهنمایی محمد بحرانی، به این خاطره، واکنش نشان داد و به هنرمندان کشور و از جمله شاگرد قدیمی اش ابراز لطف کرد.

کد خبر 849623 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها موسیقی ایرانی معلمان خبر مهم موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: بنای دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • قانون‌گذاری هوش مصنوعی اولویت مجلس نیست/ باید خط قرمزها روشن شود
  • ادغام شرکت‌های کوچک نفتی و فولادی جهشی در اقتصاد کشور است
  • اصلاحات ، راه برون رفت از بحران مهاجرت سرمايه های انسانی
  • نرخ رشد جمعیت در استان گلستان در وضعیت «بحرانی» قرار دارد
  • وضعیت بحرانی آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی در رفح زیر آتش+ عکس
  • «رفح» زیر آتش؛ وضعیت بحرانی آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی+ عکس
  • واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره ای که تعریف کرد | ویدئو
  • اهمیت وجود پیش‌بینی مالی برای استارت‌آپ‌های کوچک چیست؟
  • ببینید | واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره‌ای که بحرانی از او در برنامه تعریف کرد