Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تی‌ار‌تی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز جمعه در نشست خبری مشترک با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان درباره موضوع کشمیر اظهار نظر کرد و گفت: «ملت ترکیه همواره با ملت کشمیر اعلام همبستگی می‌کند؛ ما از راه‌حل‌هایی که مبتنی بر قطعنامه‌های سازمان ملل درباره موضوع کشمیر باشد حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اردوغان درباره روابط دوجانبه پاکستان و ترکیه نیز گفت: «ترکیه و پاکستان ۱۳ توافقنامه در اسلام‌آباد به امضاء رساندند، این توافقنامه‌ها شامل موضوعات امنیتی، بهداشت و آموزش می‌شود.»

اردوغان در ادامه تاکید کرد که کشورش تلاش می‌کند تا مبادله تجاری با پاکستان را به یک میلیارد دلار افزایش دهد.

عمران خان نیز در این کنفرانس خبری، ضمن اشاره به تنش‌ها در ادلب، به طور ضمنی از ترکیه حمایت کرد و گفت که پاکستان همواره درباره این موضوع در کنار ترکیه ایستاده است.

گفتنی است، طی ماه‌های گذشته، هندوستان ضمن لغو وضعیت خودمختاری منطقه کشمیر هند، اقدام به سرکوب مسلمانان هند کرده است. براساس قطعنامه‌های سازمان ملل، مناطق کشمیر هند و پاکستان خودمختارند و تا روشن شدن وضعیت آن‌ها طی یک راه‌کار سیاسی، دولت‌های مزبور حق الحاق این مناطق به اراضی خود را ندارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عمران زاده رجب موضوع قطعنامه های سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد

کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در بیانیه پایانی پانزدهمین اجلاس سران این سازمان در پایتخت گامبیا، نسل کشی ساکنان نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و خواستار مجازات آن شدند.

شرکت کنندگان در این اجلاس خواستار برقراری آتش بس فوری، دائم و بدون قید و شرط در نوار غزه شدند.

«حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز خواستار افزایش تلاش‌ها و همبستگی و همکاری بیشتر در راستای خدمت به فلسطین شد.

پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی از روز شنبه با حضور ۵۷ کشور در شهر «بانجول» پایتخت گامبیا آغاز شد.

در این نشست با شعار «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» برگزار شد، موضوعات جهانی بویژه مسئله فلسطین و جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • ملت ایران با تبعیت پذیری از رهبری راه شهدا را ادامه می‌دهند