Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف درحاشیه نشست امنیتی مونیخ افزود: شهادت سردار سلیمانی اشتباه محاسباتی آمریکایی‌ها بود که هدف تهران مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از عراق را افزایش می‌دهد. 
به گفته ظریف بعد از شهادت سردار شهید سلیمانی در فرودگاه بغداد توسط نیروهای آمریکایی، هزاران شهروند عراقی در اعتراض به حضور نیروهای خارجی در این کشور به خیابان‌ها آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
ظریف افزود: تاثیر سلیمانی شهید بسیار بیشتر از سردار سلیمانی است، زیرا ما شاهد تظاهرات گسترده در عراق علیه حضور نیروهای آمریکایی هستیم. 
وی که برای شرکت درکنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است، در حاشیه این نشست دیدارهای متعددی با مقامات دیگر کشورها انجام داده و پیرامون مسائل مختلف بحث و تبادل نظر کردند. 
ظریف صبح جمعه با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا،  «فرانسوا فیلیپ شامپانی» همتای کانادایی خود دیدار و درباره روابط دو جانبه و مسائل مورد علاقه رایزنی کردند. 
وزیر امورخارجه کشورمان همچنین با گروه الدرز (ریش سفیدان - مقامات بلند پایه سابق سازمان ملل متحد) هم در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ گفت‌وگو کرد. 
دیدار با وزیرخارجه فنلاند و واتیکان از جمله دیگر دیدارهای وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از آغاز کنفرانس امنیتی مونیخ بود. 
پنجاه‌ و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ ساعاتی پیش با حضور مقامات بلند پایه از جمله رهبران ۳۵ کشور آغاز شد و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت. 
 «فرانک والتر اشتاین‌مایر» به عنوان اولین سخنران این نشست هشدار داد که جنگ قدرت سه کشور آمریکا، روسیه و چین، دنیا را به مکانی نا امنی تبدیل کرده‌ است. 
 اشتاین‌مایر از سیاست‌های این سه کشور برای فاصله گرفتن از رویکرد چند جانبه گرایی انتقاد کرد و به طور ویژه به شعار دونالد ترامپ مبنی بر «آمریکا را دوباره عالی کن» تاخت. 
وی به کنایه گفت که آمریکا تلاش می‌کند تا با هزینه شرکا و همسایگانش مسیر عالی شدن را طی کند. 
رییس جمهوری آلمان در این اجلاس سه روزه که با عنوان غرب بدون محتوا در حال برگزاری است، از این که دولت ترامپ به عنوان نزدیک‌ترین متحد برلین با رویکرد جامعه جهانی مخالفت می‌کند، به شدت انتقاد کرد. 
سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس جانشین شهید فرمانده نیروهای الحشد الشعبی و هشت تن دیگر از همراهان آن‌ها ۱۳ دی ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزارت امور خارجه محمدجواد ظریف سردار سلیمانی نیروهای آمریکایی کنفرانس امنیتی مونیخ نیروهای آمریکایی سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح

سردار عباسقلی زاده در مراسم هیات رزمندگان آذرشهر تبیین وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را عامل بازدارنده توطئه‌های دشمنان عنوان کرد و گفت: به گفته سردار سلیمانی جمهوری اسلامی حرم است و ماباید در دفاع از این حرم، خود را به سلاح ایمان و بصیرت تجهیز کنیم تا کشورمان و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل توطئه‌های دشمنان مصون بماند.

وی با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات آتی افزود:شرکت گسترده مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و دشمنان با توطئه‌های متفاوت سعی دارند حضور مردم در انتخابات را کمرنگ نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • ظریف: دانشجویان معترض آمریکایی بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح