Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@22:03:33 GMT

۲۵ درصد مطالبات زعفرانکاران تربت‌حیدریه پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۷۸۹۹

۲۵ درصد مطالبات زعفرانکاران تربت‌حیدریه پرداخت شد

نسرین شیبانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حجم خرید حمایتی زعفران از کشاورزان استان خراسان رضوی را ۶۸ تن و ۸۲۵ کیلوگرم به ارزش بیش از ۶ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از این میزان ۱۱ تن و ۶۰۹ کیلوگرم به ارزش هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال به کشاورزان تربت‌حیدریه تعلق دارد که ۳۷ درصد حجم تولید شهرستان را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از این میزان خرید در تربت‌حیدریه، پنج تن و ۴۶۷ کیلوگرم زعفران نگین و یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم شبه نگین است که از نظر کیفیت رتبه نخست را در استان به خود اختصاص داده است.
وی گفت: تا یکم آذر ماه امسال برای ۲ تن و ۳۵۱ کیلو گرم زعفران به ارزش ۲۳۸ میلیارد ریال، ۵۰ درصد این مبلغ به حساب کشاورزان تربت‌حیدریه واریز شد و در ۲۰ دی ماه نیز برای چهار تن و ۱۶۲ کیلو گرم زعفران، مبلغ ۴۰۹ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال به آنان پرداخت شد. 

شیبانی با بیان اینکه ۴۷۰ میلیارد ریال از مطالبات زعفرانکاران این شهرستان باقی مانده است افزود: این مبلغ نیز به مرور به حساب زعفرانکاران واریز می‌شود.
وی ادامه داد: طبق ابلاغ وزیر وقت جهاد کشاورزی خرید حمایتی زعفران از نیمه دوم آبان تا ۳۰ آذر ماه توسط ۱۸ مرکز خرید در استان خراسان رضوی انجام شد که در این راستا روزانه بطور میانگین ۳۵۰ کیلو گرم زعفران از ۸۰ کشاورز این منطقه خریداری شد.

از مجموع ۹۰ هزار هکتار اراضی زیرکشت زعفران در خراسان رضوی، هشت هزار و ۷۶۵ هکتار به تربت‌حیدریه اختصاص دارد و میانگین تولید زعفران در این شهرستان چهار کیلوگرم در هر هکتار و در مجموع میزان تولید آن سالانه حدود ۳۶ تن است.
همچنین به ازای هر هکتار زمین زعفران ۲۲۰ نفر روز مشغول کار هستند و از این رهگذر در مجموع ۷۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و ۲ تا سه برابر این رقم، اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تعاون روستایی تربت حیدریه خرید تضمینی اتحادیه زعفران و خشکبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تعاون روستایی تربت حیدریه خرید تضمینی وزارت جهاد کشاورزی تعاون روستایی تربت حیدریه خرید تضمینی کیلو گرم زعفران میلیارد ریال تربت حیدریه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۷۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس امور حقوقی شرکت گاز آذربایجان‌غربی اظهار کرد: سال گذشته از مجموع ۱۲۸ فقره پرونده مطروحه‌ی له و علیه این شرکت در مراجع قضایی و دیوان عدالت اداری تعداد ۹۷ فقره پرونده مختومه شد و مابقی همچنان در حال رسیدگی است.

محمدامین هناره درباره آرای صادره اعلام کرد: از پرونده‌های مختومه شده، در ۸۲ پرونده، رای به نفع شرکت گاز آذربایجان‌غربی و در ۱۵ فقره نیز به ضرر شرکت گاز بوده است.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه