Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا رضوان طلب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا با یادآوری آغاز بیست و سومین فراخوان جذب اعضای هیأت علمی از ۲۴ بهمن ماه، اظهار داشت: این فراخوان با حدود ۲ روز تاخیر به دلیل هماهنگی‌های لازم با سایر بخش‌های وزارت علوم آغاز شد.
وی افزود: با توجه به اینکه رقابت بین متقاضیان، شدید است از عموم دست‌ اندرکاران جذب اعضای هیأت علمی به خصوص اعضای هیأت های اجرایی درخواست می‌شود نهایت دقت را در توزیع عادلانه فرصت ها داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز جذب هیات علنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه دانشگاه ها از پذیرفتن نشان گذاری شده، خودداری کنند، گفت: در این فراخوان، طبق پیش ‌بینی‌های انجام شده ۵۶۶ نفر موفق به احراز کرسی‌های هیأت علمی در دانشگاه‌های دولتی می‌شوند و ۱۸۷ کرسی برای رقابت داوطلبان در دانشگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شد.
رضوان طلب درباره جذب دانشگاه‌های غیردولتی تاکید کرد: در این فراخوان، ۹۸۱ نفر از متقاضیان موفق می‌شوند در دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی کرسی‌های خدمتی خود را پیدا کنند.
وی یادآور شد: بر اساس پیش بینی‌ها، حدود ۱۱ هزار داوطلب برای احراز هزار و ۷۳۴ کرسی با هم رقابت کنند.

رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم با بیان اینکه فراخوان جذب اعضای هیات علمی تا روز ششم اسفند ماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: از بین کرسی‌هایی که برای متقاضیان هیأت علمی اختصاص یافته، ۲۰۸ کرسی برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد پیش بینی شده است که این کرسی‌ها بیشتر در دانشگاه فنی و حرفه‌ای یا در گروه‌های هنر که تعداد اندکی دانش آموخته دکتری دارد، اختصاص یافته است.
رضوان طلب افزود: بعد از اتمام فراخوان، مرحله بررسی تقاضاها در کارگروه های بررسی صلاحیت علمی در دانشگاه‌ها به سرعت انجام می‌شود تا سایر فرآیندها دچار اطاله دوره رسیدگی نشود.
وی ادامه داد: میانگین دوره توقف پرونده‌ها در دانشگاه‌ها ۲ برابر زمان مجاز است و این زمان باید توسط همکاران مدیریت شود تا به چارچوب جدول زمانی پیش‌بینی شده نزدیک شود.

وی همچنین خطاب به داوطلبان جذب تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد افرادی که موفق به احراز کرسی تدریس و عضویت هیأت علمی در دانشگاه‌ها نمی‌شوند دارای صلاحیت هستند، بنابراین طبق رقابت تنظیم شده، اصلحیت از آن دیگران است.
رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در صورتی که از دیدگاه متقاضیان تضییع حقی صورت گرفته باشد مرکز جذب اعضای هیأت علمی برای رسیدگی به شکایات آنان اعلام آمادگی می‌کند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری محمدرضا رضوان طلب وزارت علوم فراخوان جذب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری وزارت علوم فراخوان جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری وزارت علوم فراخوان جذب جذب اعضای هیأت علمی رییس مرکز جذب هیات علمی در دانشگاه ها هیأت علمی فراخوان جذب وزارت علوم رضوان طلب هیات علمی پیش بینی کرسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز و در حاشیه رویداد روز جهانی مالکیت فکری، توافق‌نامه‌ای میان معاونت فناوری وزارت علوم و مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با موضوع گسترش همکاری و مشارکت طرفین با هدف ترویج، فرهنگسازی، برنامه ریزی و مدیریت توسعه فناوری و کمک به بهره برداری از دارایی های فکری ایجاد شده در وزارت علوم به امضا رسید.

این توافق نامه با توجه به اهمیت نشانه‌های جغرافیایی و طرح‌های صنعتی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و با عنایت به ظرفیت‌های موجود در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نمایندگی دکتر سجاد محمد علی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به نمایندگی دکتر شقایق حق جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری منعقد شد.

تهیه اسناد سیاستی و فرایندهای اجرایی مدیریت دارایی های فکری در وزارت علوم و مجموعه های تابعه، توسعه و ترویج و ظرفیت‌سازی سرمایه‌های انسانی مدیریت زنجیره ارزش توسعه و مدیریت فناوری با تأکید بر مدیریت دارایی‌های فکری از مسیر آموزش و تامین محتوای مکتوب و چندرسانه‌ای،تدوین استراتژی مالکیت فکری برای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک ها، تسهیل در خصوص بسترسازی برای بهره برداری از دارایی های فکری، راه اندازی نشریه تخصصی مالکیت فکری، پیگیری راه اندازی مقاطع تحصیلات تکمیلی مالکیت فکری در حیطه های تخصصی مدیریت، اقتصاد و فناوری های نوین مالکیت فکری از زمینه های همکاری این دو نهاد به شمار می رود.

در این توافقنامه وزارت علوم متعهد به راه اندازی واحد مالکیت فکری در دانشگاه، پژوهشگاه ها و پارک ها و پیاده سازی و راهبری سامانه نان در حوزه مالکیت فکری و ایجاد ارتباطات بین سامانه با هماهنگی مرکز توسعه فناوری های راهبردی شده است. همچنین همکاری فنی در سیاستگذاری و تدوین استراتژی مالکیت فکری برای دانشگاه ها و پژوهشگاه، همکاری در جهت طراحی و پیاده سازی فرایند ساز و کار ارزش گذاری دارایی های فکری از تعهدات معاونت علمی به شمار می رود.

کد خبر 6090889 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد