Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هیات اسکی استان کردستان گفت: کردستان علی‌رغم کمبود امکانات در بحث استعدادیابی جز استان‌های برتر کشور است.

اسماعیل پورجعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: پیست اسکی یک تفریح زمستانی است و جاهای بالای دو متر ارتفاع از  سطح دریا مناسب برای ایجاد پیست اسکی است.

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره‌ها و ورزش‌های زمستانی به جذب علاقمندان و نیز توسعه صنعت گردشگری و توسعه توریسم ورزشی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورجعفری توسعه اسکی در استان را نیازمند فراهم کردن بسترهای لازم و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز دانست.

وی یادآور شد: کردستان استان سردسیری است، مناطقی در بیجار، سنندج، سقز، بانه و مناطق زیادی از سروآباد مستعد ورزش اسکی است.

به گفته وی، ورزش زمستانی شامل صحرانوردی، اسکی الگپیاین اسنوبورد و رشته‌های تابستانی شامل اسکی روی چمن، رولراسکی روی آسفالت است.

پورجعفری افزود: در زمینه رولراسکی و اسکی صحرانوردی تجهیزات مورد نیاز وجود ندارد.

وی اظهار کرد: پیست اسکی نقطه قوت آن منطقه است و در اقتصاد آن منطقه تاثیرگذار است به شرط آنکه بخش خصوصی حمایت کند.

رئیس هیات اسکی استان کردستان، شهرستان بیجار را پایگاه اسکی استان و مورد تایید فدراسیون دانست و افزود: شهرستان بانه، سقز و دیواندره هم مستعد برای ایجاد پیست است.

وی با بیان اینکه حمایت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان را پاسخگوی نیاز اسکی استان نیست، گفت: نبود امکانات مالی بزرگترین معضل هیات اسکی است، به دلیل  نبود اسپانسر با مشکلات مالی زیادی مواجه هستیم.

پورجعفری گسترش ورزش در تمام اقشار عموم جامعه جزو وظایف هیات اسکی استان دانست و افزود: تعطیل‌شدن پیست اسکی منجر به از دست دادن بسترهای جذب ورزشکاران می‌شود.

وی هزینه تامین و نگهداری پیست را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: کردستان علی‌رغم کمبود امکانات در بحث استعدادیابی جز استان‌های برتر کشور است.

وی طرح استعدادیابی و همگانی‌کردن را جز برنامه‌های مهم هیات دانست و اظهارکرد: در این راستا در ۲ شهر سقز و بیجار آموزش‌های رایگان در رده سنی ۶ تا ۱۲ سال برگزار کردیم.

وی افزود: امسال هم به صورت جدی پیگیر برگزاری کلاس‌ها هستیم، در بحث همگانی کردن اسکی آموزش‌هایی در سطح بیجار و سقز برگزار شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون ۶ کلاس آموزشی اسکی در سنین پایه زیرنظر کمیته استعدادیابی اسکی استان در بیجار فعالیت دارند، در سقز نیز یک کلاس استعدادیابی برگزار شده است.

به گفته پورجعفری، یک پیست در سقز دایر است که فعلا مورد تایید فدراسیون قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه بسترهای رشد اسکی در سنندج مهیاست، گفت: توسعه اسکی در شهرستان سنندج نیازمند توجه ویژه مسولین است.

رئیس هیات اسکی استان کردستان یادآور شد: در شهرستان سنندج سال گذشته نامه‌ای به اداره‌کل دادیم که هیات اسکی فعال شود اما بروکراسی اداری مانع بحث سرمایه‌گذاری در این زمینه شود.

وی گفت: بخش خصوصی باید از طرح‌هایی که توجیه اقتصادی داشته باشد حمایت کند.

پورجعفری با اشاره به اینکه به دلیل نبود استاندارد پیست اسکی نیمه‌تعطیل است، افزود: از مسولین تقاضا دارم بحث اسپانسر و مسابقات ملی و تجهیزات استان افرادی ورود پیدا کنند که در مسابقات کشوری حضور پیدا کنند.

وی یادآور شد: استانداردسازی پیست بیجار و تجهیز آن به پیمانکار واگذار شده و مورد پیگیری معاون برنامه‌ریزی قرار گرفته قرار است اعتبارات مورد نیاز آن تامین شود.

پورجعفری اظهار کرد: بسیاری مسابقات به دلیل نبود امکانات در تجهیزات قوانینی در سطح بین‌المللی حاکم است ورزشکاران نتوانسته‌اند شرکت کنند.

وی افزود: آموزش ورزشکاران سنین پایه ۶ تا ۱۲ ساله را امسال جدی پیگیری کرده‌ایم.

به گفته رئیس هیات اسکی استان کردستان، به کمبود تجهیزات مناسب در بحث اسکی اشاره کرد و افزود: امکانات موردنیاز اسکی محدود است، اگر امکانات افزایش یابد نیروی بیشتر از آموزش برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس

کلیدواژه: رشد ورزشی توسعه اسکی جز استان های برتر کشور یادآور شد مورد نیاز پیست اسکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم

محمد سروش مهر قهرمان مسابقات اسکیت آزاد در ماده ۲۰۰ متر درباره سطح این رقابت‌ها اظهار کرد: مسابقات خوب و میزبانی عالی بود و سطح مسابقات  را بالا دیدم. ان شا الله بتوانم رکورد خوبی نزدیک مسابقات قهرمانی جهان بزنم.

سروش مهر درباره اینکه کشور‌های جنوب شرق و اروپایی برای مسابقات قهرمانی جهان از لحاظ تجهیزاتی و امکاناتی  دارند سرمایه گذاری می‌کنند و تا دندان مسلح هستند، گفت: ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم و فقط باید پیست‌هایی طراحی شود که ما بتوانیم بیشتر تلاش کنیم. ان شا الله به صورتی شود که ورزشکارانی که زحمت می‌کشند بتوانند مدال‌های آسیایی و جهانی بگیرند.

او درباره اینکه نبود پیست استاندارد کار را برای اسکیت سواران  ما سخت نمی‌کند، گفت: تنها مشکل ما همین است، چون در این پیست‌ها تمرین نمی‌کنیم و روزی که باید مسابقه بدهیم باید در چنین پیست‌هایی مسابقه بدهیم. ما در پیست" ترک"  خیلی ضعیف هستیم، اما در پیست" رولر"حرف برای گفتن داریم. ان شا الله این پیست طراحی شود تا در هر شهری این پیست را داشته باشیم تا بازیکنانی که زحمت می‌کشند قهرمان آسیا و جهان شوند.

قهرمان مسابقات اسکیت آزاد در ماده ۲۰۰ متر درباره اینکه از ۱۲  نوع اسکیت، ۸ اسکیت فعال هستند و نگاه وزارت ورزش به این رشته ورزشی به چه صورت است، بیان کرد: اگر حمایت فدراسیون اسکیت باشد، ورزشکاران کم نمی‌گذارند و همه آنها باغیرت هستند و زحمت می‌کشند و وقت می‌گذارند. شاید یک ورزشکار یک سال تمرین برای ۱۵ ثانیه مسابقه کند. ان شا الله همگی موفق باشیم و بتوانیم اسمی از خودمان در آسیا و جهان جا بگذاریم.

سروش مهر درباره اینکه سال ۱۴۰۲ برایش چطور بود، گفت: سال خوبی بود و توانستیم قهرمان آسیا شویم و ان شا الله تازه شروع کارمان است.

او درباره اینکه او هم جزو ورزشکارانی هست که  پاداش  قهرمانی آسیا را نگرفته است، گفت: بله، هر چیزی سلسله مراتبی دارد که باید طی شود و مکاتبی با وزارت ورزش و فدراسیون نکردم.

او در پایان گفت: ما تمرکزمان روی قهرمانی مان هست و به مسائل دیگر فکر نمی‌کنیم. ان شا الله اگر فدراسیون اسکیت همین طور به حمایت هایش ادامه بدهد و بتوانیم اسکیت خوبی در تمام شهر‌ها بزنیم ان شا الله بتوانیم قهرمانی جهان هم کسب کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رکورد جهانی اسکی پرش شکست
  • آمادگی شمشیربازان خراسانی برای حضور در لیگ برتر
  • نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان
  • نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند
  • سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم
  • ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود
  • آغاز عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در اهر
  • ساکت در فوتبال آفتابی شد (عکس)
  • فیلم| ساخت یکی از ۴ پروژه‌‌ برتر جهان توسط مهندسان ایرانی
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل